Author |
MMS hos Telia (Swedish) |
dragontrumpetare Joined: Dec 03, 2002 Posts: 231 From: sweden PM |
@Georgia rebel Jag vet. Men ibland kan man inte låta bli att lockas utav dem. GRATIS GPRS, GRATIS MMS till någon gång i Juli. De vill på något sätt att folk skall upptäcka mobilens möjligheter, vänja dem vid 3G så att säga. Inte någon annan operatör gör detta, Inte Vodafone, inte Telia, och inga andra heller för den delen.
The Truth is out there!!! |
|
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
@dragontrumpetare
Det stämmer om comviq men samtidigt så finns det ingen operatör som strular så mkt som dom kontra Telia,Vodafone,Halebop med flera.
Georgia aint no paradise. But a place I call home. |
Leks Joined: Jan 12, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Någon som har några kul mms att skicka till mig?
Mitt nummer: 0703969021 (telia) |
floke Joined: Jan 23, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM, WWW
|
Hej, idag fick jag ett SMS från Telia där det stod att jag strax skulle få nya MMS inställningar. Jag har inte fått några ännu. Har fler fått det meddelandet?
EDIT: Nu fick jag nya inställningar. Enda skillnaden jag märkt är att nu fungerar leveransbekräftelse. Super! Har nån hittat nån annan skillnad.
[ This Message was edited by: floke on 2003-03-17 15:17 ] |
Jag har inte testat men man kanske kan skicka till andra operatörer...?
|
Samma sak här... Driftsäkerheten med de nya inställningarna verka vara bättre också. Men det går visst inte att skicka till e-mail längre. Funkar iallafall inte på min.
Det går tyvärr fortfarande inte att skicka till andra operatörer, vilket är ett stort FY SKÄMS TELIA!!! Nu ligger de efter igen. COMVIQ och VODAFONE ligger ju långt före Telia många gånger.
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
inga problem för mig att skicka MMS till email adress.... bara synd att det inte blir någon vettigt av meddelandet när man skickar till mail adress. |
@Cytech
Det är synd. Tycker nog det är dax för e-mailoperatörerna att fixa saken, tycker inte du?
Men varför funkar det inte för mig. De går iväg, men kommer aldrig fram. Däremot går det skicka till mobbar. Som jag sa, detta funkade innan min uppdatering, men efter så slutade det funka.
Mr D Joined: Mar 11, 2003 Posts: 27 PM |
Välkommen till den glada Comviqfamiljen i stället! Billigare och snyggare operatörsloggo. Det står endast IQ högst upp i displayen istället för TELIA skrivet med odiskreta versaler. Det tråkiga kapitlet är väl dålig täckning i glesbygd. Annars tycker jag de har mycket bra och snabb service när man ringer till dom.
This message was posted from a T68i |
|
Om tre veckor smäller det!!
MMS mellan operatörerna
Inte en dag för tidigt verkar operatörerna ha kommit överens. VI får hoppas det...
|
@Floke
Det är ju toppen. Men redan nu så går det ju mellan Comviq och VODAFONE... Men Telia ligger utanför som vanligt. Kan bero på att de kan skicka mycket större meddelanden.
@allihopa
Behöver lite assistans. Min mobbe behöver återställas, behöver nå, eller flera att kunna låna mig ytrymme i sina mobiler medan jag återstället min mobil. När jag gjort detta, så ber jag er snällt att skicka tillbaka alla bilder, teman, o s v.
Behöver verkligen hjälp eftersom mitt minne inte funkar som det skall.
Skicka MMS till +46738140000
Självklart måste ni tillhöra TELIA eller HALEBOP.
|
Det enklaste är ju om du MMSar alla bilder du vill ha din mailaddress. Sen kan du skaffa eller låna en dator med en IR-port för att "beama" tillbaks dom. Man ju också ladda upp dom till nån wap-sajt men då blir det ju rätt dyrt att ladda ner dom igen till mobilen
Det blir ju svårare med MMSen. Jag har plats för några på min mobbe...
EDIT: Är det nån som vet varför åäö bara blir skräp???
[ This Message was edited by: floke on 2003-03-31 12:40 ]
[ This Message was edited by: floke on 2003-03-31 12:42 ] |
@Floke
Känner till alla de sätten. För det första måste man ha irDA möjlighet, eller pengar på kortet så att man kan ladda ned. Har just nu 30 kr, och dessa vill jag helst hålla på för annars så kan jag inte skicka MMS.
Jerry
@dragontrumpetare
Jag kanske kan ta emot dina saker för jag vill ändå göra en återställnig så jag kan ladda ner nya spel.
Förresten kan du lägga upp min dr snuggles på din hemsida
|
Leksandfan... Kan jag göra...
|