Author |
MMS hos Telia (Swedish) |
dragontrumpetare Joined: Dec 03, 2002 Posts: 231 From: sweden PM |
Hejsan igen!
Om det finns några MMS användare hos TELIA som använder MMS. Ni som fortfarande har problem med MMS tjänsten borde ringa och påpeka detta på en gång till TELIAS kundtjänst. För mig är det försent eftersom min kundtjänst har helgstängt. Vi måste stoppa detta med prissättning innan de tar betalt. Visst får de ta betalt, men inte när tjänsten funkar så otroligt sporadiskt som det gör.
Sedan tycker jag att vi helt enkelt slutar skicka MMS om de sätter priset 3:80 som de uppenbart kommer att göra. Jag gillar MMS, och tycker hellre att jag vill kunna skicka MMS mera sporadiskt, men med 3:80 så är det bara de som har pengar som kan skicka. Visst tyckte jag att priset var ok i början, innan jag förstod hur bra tjänsten egentligen är. 1:50 tycker jag är ett pris som är mera värt. Jag kommer iallafall sluta skicka MMS från och med den 1/7, inte för priset i sig, utan för att jag har inte råd att slösa med meddelanden som jag inte vet om de tar sig fram eller inte. Tjänsten fungera för dåligt. Har problem med tjänsten dagligen. Vilket jag inte har med SMS... så det får bli SMS i fortsättningen. Hoppas ni andra följer efter mitt exempel, får då kanske telia förstår att vi vill ha tjänsten, men inte till vilket pris som helst. Sätter de 1:50, så har de fortfarande en succé.
The Truth is out there!!! |
|
floke Joined: Jan 23, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM, WWW
|
Visst är det trist att det ska vara så dyrt. Men om jag vill skicka en bild nån gång så är det värt 3,80 IMO. Oacceptabelt är det däremot om man inte vet om det kommer fram. För mig har det snarare varit regel än undantag mot Comviq och Voda abonnenter :-( Räkna med mig i bojkotten!
This message was posted from a T68i |
Dr. Snuggles Joined: Mar 19, 2002 Posts: 61 From: Sweden PM |
Japp, räkna med mig oxå! Är trött på MMS som inte kommer fram.. och att min dam inte kan ta emot när saldot når under 30SEK.
Varför inte följa Voda's väg och ta en mindre summa, om man nu ska betalt alls för en tjänst som uppenbarligen inte är helt fungerande?
Sen har damen problemet att efter att hon fyllt på kortet så funkar iaf inte varken GPRS eller MMS, trots att hon mottagit ett SMS som säger att det ska fungera.
|
Krippe Joined: Oct 23, 2002 Posts: 67 From: Sweden PM |
Tjena!
Är så förbannad på att skicka mms till folk å sen få höra att de inte kan läsa dem bara för de har under 30 spänn i saldo på sitt Telia Refill!!
Vodas 1,50 hela sommaren kan jag tycka är en bra lösning. Å Comviq kör ju gratis till augusti, men inte Felia inte! |
Man kan ju se dem på nätet visserligen, fast de tar ju lång tid innan man kan göra det.
Msjodin Joined: Mar 21, 2002 Posts: 28 From: Stockholm PM |
Fick besked av Telias pressfolk i dag... De kommer att börja ta betalt för mms den 4 juli.
//M |
va... Min operatör har redan börjat debitera? Så min bojkott har börjat. Skickade mitt sista MMS idag. visserligen skickade jag 3, men de två vista jag inte var över tiden, det tredje skickade jag för att se hur lång tid det tog att debitera, och nu har det gått 1 timme, och inget draget.
Under all kritik. t o m om man surfar med GPRS går det snabbare. Tycker att man skall debitera när man kan få ned till 20 högst 30 minuter. Men över 1 timme.
|
@dragontrumpetare:
Har du kunnat hålla dig från att skicka några MMS ?
Jag har inte skickat ett enda sen det började kosta... fast det beror nog mest på att t68an är trasig sen en månad.
Men det sparar pengar
|
JorgenSt Joined: May 27, 2002 Posts: 63 From: Uppsala, Sweden PM |
Telia har lyckats igen, de MMS som skickades medans det var "gratis" har säkert alla nu fått en överraskning när det visade sig att trafiken debiteras enligt gprs-priset...
Enligt kundtjänst var det tydligen självklart, priset idag är då 3.8kr + trafikkostnad... Förstår då inte varför de har ett tag på hur stora mms:en får vara...
/Jörgen |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
Quote:
|
On 2003-08-08 00:25:44, JorgenSt wrote:
Telia har lyckats igen, de MMS som skickades medans det var "gratis" har säkert alla nu fått en överraskning när det visade sig att trafiken debiteras enligt gprs-priset...
Enligt kundtjänst var det tydligen självklart, priset idag är då 3.8kr + trafikkostnad... Förstår då inte varför de har ett tag på hur stora mms:en får vara...
/Jörgen
|
|
jag skickade gratis MMS utan att bli debiterad nån GPRS avgift... hade inte ens nån av Telias GPRS tjänster aktiverad på mitt abonnemang under tiden som de hade sin gratis MMS kampanj...  |
Det har inte hänt mig heller.
@Floke
Det kan man säga.... fast har varit på semester och därför nästan varit tvungen att skicka MMS... Eftersom jag upptäckt att man kan skicka MMS som är över 100Kb. Detta funkar bara om man är i Uppsala och sedan neråt Sverige. I Dalarna där jag bor, skickar jag inga MMS, eftersom det funkar inte alls bra här. Så Bojkotten är igång igen. Tycker det är värt 3:80 om man kan skicka jäkligt stora MMS. * he he*
brorzan Joined: Jun 03, 2003 Posts: 114 From: PM, WWW
|
Quote:
|
On 2003-08-08 00:25:44, JorgenSt wrote:
/Jörgen
|
|
Jag kan säga att du har säkert pratat med någon sommarvikarie på kundtjänst som pratat i nattmössan. MMS kostar 3,80 per meddelande. varken mer eller mindre. Då kan MMS:et vara max 50 kb.
Jag jobbar på Telia, så ta det från mig som dagens, veckans och månadens sanning. Om du anser att du har blivit debiterad på GPRS fölr dina skickade MMS så bör du överklaga din räkning.
Detta torde dock inte vara möjligt, i och med att GPRS enbart är bärare av MMS men MMS använder en helt annan anslutning med andra debiteringsprinciper än den anslutningen du wappar via. |
|
@dragontrumpetare: lite sent svar men bättre sent...
Vad använder du 100kb till?
Det måste ju bli billigare att skicka med ett GSM samtal. En 100kb stor fil skickat som bilaga i ett email med Telia Refill skulle bli ca 1kr + 40 öre öppningsavgift kvällstid.
Mkt billigare än 3,80 som för ett MMS.
[ This Message was edited by: floke on 2003-09-01 13:14 ] |
@Floke
Det är nog sant. Men då måste jag ju skicka VIA e.post. Då går det ju inte att skicka Midi, teman och sådant. Jag har ju halebop...så då blir det ju ännu billigare ( Ett datasamtal kostar ju 30öre/minut hos dem) + 50 i öppnings.
Har räknat ut att tjäna på priset på att skicka MMS istället för e-mail via GPRS så måste jag skicka över 76Kb, eller exakt. Efter som det blir samma pris alltså 3:80.Skickar jag mera än så som t ex 150Kb ( som jag faktiskt kan göra ibland) så skulle det via GPRS kosta 7:50. Alltså har jag lurat telia på 3:70. Gud va sniken man kan vara* he he* T o m med VODAFONE så hade det blivit billigare. inte lika mycket eftersom det tar 0-30Kb 3:50kr/MMs 30-50Kb 5:50kr/MMS.
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
@dragontrumpetare
Måste erkänna att jag är djupt imponerad av dina uträkningar om MMS.OBS ingen ironi bara bugningar.Och jag som bara betalar och försöker se smart ut när operatörerna blåser mig.
Georgia aint no paradise. But a place I call home. |
|