Esato

Forum > Regional > Europe, Middle East and Africa > Bojkotta comviq

Previous  12
Author Bojkotta comviq
Jison
K800 Black
Joined: Jul 01, 2002
Posts: 356
From: Sweden
PM, WWW
Posted: 2002-10-09 08:30
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Har haft Vodafone i snart ett år och har inget att klaga på.
Så känner ni att det inte funkar så byt.
t68i.2jison.com
Lelle
T610
Joined: Sep 23, 2002
Posts: 14
From: Stockholm, Sweden
PM
Posted: 2002-10-15 17:50
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Nu har vi väl fått ytterligare en anledning varför vi ska bojkotta Comviq och byta operatör... Vodafone har nu ju (äntligen!) introducerat MMS i sverige, och jag läste nånstans här på forumet att Comviqs vd (Jarnheimer eller vad han heter) har sagt att Comviq kommer troligen starta med MMS först efter nyår.. Och om det uttalandet stämmer så här det 2½ månad tills dess.. Kan man verkligen vänta så länge nu när Vodafone har det och dessutom gratis fram till 31/1? GPRS suger fortfarande, och det är väl därför dom inte startar med MMS för att dom har så många problem med just GPRS.. tror jag iallafall.. Dags o köpa Vodafone Konantkort....

[ This Message was edited by: Lelle on 2002-10-15 16:55 ]
bjarne1
C510 Silver
Joined: Oct 07, 2002
Posts: 117
From: sweden
PM
Posted: 2002-10-15 21:51
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
En annan e ju slav under comviq kontrakt. Men Med gprs så har jag inga prob längre, då jag bytt GW. Bortkommna SMS verkar iaf ha avtagit. Och undrar ifall inte GPSR kommer att förlängas gratis? Iaf tills MMS kommer igång. Det hade varit det smarta att göra iaf. För om inte MMS finns kommer dom flesta som har GPRS idag att stänga ner det, och då kommer dom tappa kunder på MMS när det väl kommer igång.

Men comviq e ju inte kända för att vara smarta Men dom måste skärpa sig.

Quote:

On 2002-10-15 17:50, Lelle wrote:
Nu har vi väl fått ytterligare en anledning varför vi ska bojkotta Comviq och byta operatör... Vodafone har nu ju (äntligen!) introducerat MMS i sverige, och jag läste nånstans här på forumet att Comviqs vd (Jarnheimer eller vad han heter) har sagt att Comviq kommer troligen starta med MMS först efter nyår.. Och om det uttalandet stämmer så här det 2½ månad tills dess.. Kan man verkligen vänta så länge nu när Vodafone har det och dessutom gratis fram till 31/1? GPRS suger fortfarande, och det är väl därför dom inte startar med MMS för att dom har så många problem med just GPRS.. tror jag iallafall.. Dags o köpa Vodafone Konantkort....

[ This Message was edited by: Lelle on 2002-10-15 16:55 ]

C510 I want a torch!
Please
/Bjarne
Krippe
W595 White
Joined: Oct 23, 2002
Posts: 67
From: Sweden
PM
Posted: 2002-10-26 17:14
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Jag hade Comviq ab & kontantkort. Men nu har jag bytt till Telia.
Efter bytet har jag märkt stor skilnad i täckning till det bättre, hitills har alla skickade SMS kommit fram,6 mån, annat var det med Comviq.
Vad det gäller räkningen så har jag inte märkt av någon större skillnad, då de flesta jag känner har Telia så har det snarare blivit billigare eftersom det kostar 2kr att ringa från Comviq till annan operatör, nu ringer jag inom samma nät till en kostnad av 50 öre istället för 2kr. Fast det är inte Comviqs fel. Alla operatörerna har ju så, fast jag tycker det är snålt, borde kunna sänkas till 1kr. Sen kostade ju IQ-svar 25 spänn oxå. Fast överlag tycker inte jag Comviq är särskilt billiga längre. Å sen håller jag med om att deras kundtjänst verkligen är oproffsiga, mycke nja å jassåååå har det blivit när man klagar. De borde kunna stå för att de har problem.

Jag fattar inte varför kontantkunder hos Comviq får ha IQ-svar gratis när det kostar 25kr för abonnemangen. Ringde och frågade om det men fick oxå svaret "det är bara så".

Sen tycker jag det är bra fult att SMS i Sverige är så jävla mycket dyrare än i resten av norden. Vårat eget Telia i Danmark tar 25öre för ett SMS. Borde kunna sänka till 1kr i Sverige.

Mycke gnäll på en gång.

Säg hur ni ser på det här, kul å veta vad andra tycker.

[ This Message was edited by: Krippe on 2002-10-26 16:15 ]
copman
T610
Joined: Mar 05, 2002
Posts: 26
From: Stockholm, Sweden
PM
Posted: 2002-10-27 12:48
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Kan bara hålla med angående gprs strulet. De senaste månaderna har nog bara 50 % av gprs-uppkopplingarna fungerat. Det gör mej *ävligt förbannad. Detta då jag använder gprs ofta.
Sur tele-2 kund.
Mineral_Gray
T68i mineral
Joined: Aug 21, 2002
Posts: 3
PM
Posted: 2002-11-04 02:30
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
3k spärren är borta!
blwzero
T65 blue
Joined: Sep 27, 2002
Posts: 6
PM
Posted: 2002-11-22 10:28
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
jag hatar comviq..
jag har haft deras comviq kontant gprs från början när det startade och det har nästan bara krånglat!!några andra som har liknande problem.
comviq är inte speciellt utbildade på sin tele service heller!!!
skicka pm eller skriv!!



Jison
K800 Black
Joined: Jul 01, 2002
Posts: 356
From: Sweden
PM, WWW
Posted: 2002-11-22 11:54
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Läste dom har introducerat MMS nu (Comviq/Tele2)
t68i.2jison.com
amagab
P1
Joined: Oct 29, 2002
Posts: > 500
PM
Posted: 2002-11-22 11:59
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Det är förargligt att höra detta...jag som trodde Sverige skulle vara ledande land inom mobiltelefoni. No more!!
Access the forum with a mobile phone via esato.mobi