Esato

Forum > Regional > Europe, Middle East and Africa > Bojkotta comviq

12  Next
Author Bojkotta comviq
Lelle
T610
Joined: Sep 23, 2002
Posts: 14
From: Stockholm, Sweden
PM
Posted: 2002-10-07 17:36
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Hej everyhopa!

Tycker att dom som är missnöjda med Comviq borde bojkotta dom och byta operatör. Jag ska iallafall göra det...
En av dom många anledningar varför man ska bojkotta dom är att jag nyss ringde dom och frågade om några saker angående gprs och mms.
Jag frågade varför Comviq kontant hade en gräns på 3kb när man ska ladda ner nåt men inte "vanliga" abonnemang hos Comviq. En okunnig (enligt mej) hos Comviq kundtjänst svarade att det bara var så, att nån högre chef hade bestämt det. Men vadå, jag är lika mycket Comviq-kund som en som abonnerar hos dem. Jag betalar också pengar till Comviq.

Sen också ner man skickar mail till deras kundtjänst så svarar dom inte tillbaka så länge dom får kritik men så fort dom får lite beröm eller nåt så svarar dom genast..

O sen så ska vi inte ens tala om deras täckning och alla de ggr samtalen bryts..

Kanske dags att byta till Vodafone som introducerar MMS snart..

Vad tycker ni?
jnorberg
Xperia X10 Black
Joined: May 12, 2002
Posts: 122
From: Sweden
PM
Posted: 2002-10-07 17:44
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
jag har varit på väg många gånger att byta även att jag har bindningstid kvar. men det där med 3kb limiten är lika vare sig du har kontantkort eller abonemang. jag hade den iallafall innan jag bytte gateway.
nu har det börjat koppla ner min gprs anslutning när det själv vill. (vet inte om det är telefonen eller comviq) så är det nån annan som har samma problem.
till mig sa de att man skulle ha MMS innan årsskiftet när gprsen började kosta
angående kundtjänsten stämmer det till 100% har skickat iväg några arga brev men men...
Froddan
P900
Joined: Jan 18, 2002
Posts: > 500
PM
Posted: 2002-10-07 18:04
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Har full förståelse för kontant kundernas klagan.

Själv har jag abb, men det har varit mycket strul på senare tid. Spec med GPRS, otillgänglig eller kan ej koppla session är det var och varannan gång.
Tycker att vi med abb, och även kontant, ska maila dom och kräva förlängd fri period på GPRS. Så länge det är gratis kan man ju stå ut med att det strular, men nu ska det ju börja kosta snart, och det är orimligt att betala för den service nivå det är nu.

Vad tycks? Lite påtryckningar härifrån kan ju inte skada iaf.
exrom
T68 grey
Joined: Oct 05, 2002
Posts: 67
From:
PM
Posted: 2002-10-07 18:29
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
håller med till 100% men jag tänker i alla fall vänta till den 31 oktober då problemet skall vara fixat som de lovat! Om inte deras GPRS börjar funka bärrte då så kommer det inte vara många som använder dem.

comviq är ju trotsallt ett lågprisbolag från början som satsar på att få ut saker fort och billigt. Då måste de prioritera bort kvaliteten på tjänsterna som erbjuds!

jag byter efter den 31 oktober i sånna fall!
Sweden, the home of the vikings and ericsson!
Henkan
T68i mineral
Joined: Sep 29, 2002
Posts: 120
From: Vasteras, Sweden
PM
Posted: 2002-10-07 19:22
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Jag har haft Comviq abonnemang i 1,5år utan att tycka varken bu eller bä om mottagning, men för ca 4mån sedan köpte jag en T65 och passade då på att lägga till GPRS till abonnemnaget... Utan överdrift kan jag nog säga att det inte funkat minst 50% av gångerna...!

Detta ledde till att när jag i förra veckan köpte en T600 passade på att byta till ett Telia abonnemang och kunde då även konstatera den stora skillnaden i mottagning mellan Comviq och Telia! Helt plötsligt hade jag 5 istället för 3 pinnar hemma. Det bör även nämnas att jag bor i centrala Västerås, så det e ju inte så att jag bor långt ifrån basstationerna...

/Henrik Andersson
Henkan of Sweden
gareb
Xperia X10 Mini Black
Joined: Sep 05, 2002
Posts: > 500
PM
Posted: 2002-10-07 19:38
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Har ingen erfarenhet av comviq o gprs.Har däremot haft vanligt abonnemang hos comviq.Erfarenheten här från Halmstad säger mig att dom är billiga men med sämre täckning än de två andra.Kör nu Halebop kontantkort som ligger på Telias nät.Deras gprs kostar inget i månadsavgift utan 5 öre per kb istället.Telia kontant tar 12 öre om jag kommer ihåg rätt.

Sorry for not typing in english but it was all about a swedish operator
Georgia aint no paradise. But a place I call home.
sahand
K610 red
Joined: Apr 08, 2002
Posts: 40
From: Sweden
PM
Posted: 2002-10-07 19:43
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post


Jag har haft Europolitan eller numera Vodafone i 2,5 år. Jag lovar er alla, de är bra, men även deras GPRS har krånglat förhållandevis mycket. Men det har i alla fall alltid fungerat trots att det har segat ibland. Det bör påpekas att man betalar lite högre avgifter mm men att de har jättebra täckning och bandbredd i nätet! Jag har alltid kunnat ringa och bli nådd var jag än varit. Det är bara på tågen de är lika usla som de andra operatörerna.

Personligen så blev jag från att ha varit ett freak och jääteintresserad, jättesur och missnöjd med det Svenska WAP-utbudet mm så jag bestämde mig för att skita i allt det här nya. Jag har tidigare haft T68, köpte sen T68i, efter det Nokia 7650, sedan T68i igen och slutligen T600 efter jag tröttnat på allt det här tramset med GPRS, färgskärm, JAVA, Bluetoth mm mm

/Eccomobilekiller
Henkan
T68i mineral
Joined: Sep 29, 2002
Posts: 120
From: Vasteras, Sweden
PM
Posted: 2002-10-07 20:01
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Kan inte påstå att jag använde GPRS så våldsamt mycket heller... kanske i början men inte när man hade vant sig. Det var dock praktiskt att kunna kolla väderleksrapporten, oddset och liknande...! Det är oxå en av dom få saker jag saknar i min T600!

/Henrik Andersson
Henkan of Sweden
Lelle
T610
Joined: Sep 23, 2002
Posts: 14
From: Stockholm, Sweden
PM
Posted: 2002-10-07 22:21
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Om vi blir tilräckligt många kan vill väl pressa Comviq...

Deras service är under all kririk och när sist sänkte dom priserna? Dom hävdar ju att dom är den billigaste operatören, och visst kanske dom är men det är längre inte sån stor skillnad längre... Hellre väljer jag betala några få ören mer än att få mina samtal avbrytna..
Läste nånstans att tele2-koncernen var den operatör som hade störst vinst i hela europa.. Då borde dom tacka oss kunder som har gjort att dom har nått dit genom att erbjuda någorlunda bra service som tex telias friendfinder (verkar vara rätt så intressant nån som har erfarenheter av den tjänsten?)

Apropå positionering så frågade jag varför dom inte kunde erbjuda oss kunder en sån tjänst och dom svarade (på telefon såklart) att det först skulle ske i 3G. Men va fan hur har telia fixat det för 2G då? Är Comviq okunniga eller bara lata..........?

Cytech
G900 Brown
Joined: Feb 19, 2002
Posts: > 500
From: Stockholm, Sweden
PM
Posted: 2002-10-07 22:31
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post

Tele2/Comviq har en positioneringstjänst.... för företag...

Har testat Telias FF, ganska kul grej faktiskt dock inte testat det nåt närmare i deras wap version, utan bara via deras websida.
jnorberg
Xperia X10 Black
Joined: May 12, 2002
Posts: 122
From: Sweden
PM
Posted: 2002-10-08 00:37
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
@Lelle Va sägs om TRÖGA! :-D

This post was posted from a T68i

nwmq1
T68i
Joined: Dec 28, 2001
Posts: 277
From: Sweden
PM
Posted: 2002-10-08 01:51
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
JAg skulle vilja säga snåla, det är alltid kö på deras support, både för återförsäljare och privatpersoner och när Telia åtminstone säger på vilken plats i kön man står så säger Comviq/Tele2 ingenting, nada, så då sitter man där och har ingen aning om hur lång tid det kommer ta!
bjarne1
C510 Silver
Joined: Oct 07, 2002
Posts: 117
From: sweden
PM
Posted: 2002-10-08 02:02
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Det enda som e bra med dom e att dom e billiga. gprs funkar inte 9 ggr av 10, massa sms kommer inte fram. Tappas bort helt enkelt. taskig mottagning. max 3kb dl på wapen. inkompitent kundservice. Ja sen var det inte så mkt mer, men en del till dock.

C510 I want a torch!
Please
/Bjarne
Lelle
T610
Joined: Sep 23, 2002
Posts: 14
From: Stockholm, Sweden
PM
Posted: 2002-10-08 17:27
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Jag fattar inte hur dom kan ta betalt sen efter 31/10 för denna urusla GPRS-tjänst... Och jag tror knappast att det blir avsevärt bättre plötsligt efter den 31/10... Och om dom ska introducera MMS först nästa år, enligt rykten, så är det ju bara åt h*****e! Fan man har haft en telefon nu i 6mån som man inte ens kan använda alla funktioner.. Som att köpa en cab men inte kunna fälla ner den.. Nästan hela europa har fått nu MMS, tex ett "u-land" som Turkiet (inget ont mot turkiet) har haft MMS nu där i flera månader....
Fan skärpning nu svenska operatörer.. Kanske kan Sverker hjälpa oss?
bjarne1
C510 Silver
Joined: Oct 07, 2002
Posts: 117
From: sweden
PM
Posted: 2002-10-08 18:50
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
go sverker go
C510 I want a torch!
Please
/Bjarne
Access the forum with a mobile phone via esato.mobi