Esato

Forum > Sony Ericsson / Sony > Software, Firmware and Drivers > Update withdrawn by SE !!

Author Update withdrawn by SE !!
wapmanse
P990 no flip
From: Stockholm, Sweden
PM
Posted: 2002-05-29 00:31
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Engstrom tele...my favorite sp...always perfect service and a nice customer oriented reception...good looking girls at the front desk to :-) (personal comment, Planniav.) ;-) You can always trust and have good discussion with does guys...:-) cheers!

This post was posted from a T68i

moonie
T68 grey
PM
Posted: 2002-05-30 15:40
Hej!

Hur har det varit för er som har uppgraderat till MMS mjukvaran? Har ni fått betala för detta eller har det varit gratis?

När jag har mailat Ericsson Support så har jag fått till svar att det skall vara gratis hos deras Service Points men när jag var till Service Pointsen här i Gävle så ville dom ha betalt! Är det någon som har fått uppgraderingen gratis eller har alla fått betala och i så fall hur mycket har det kostat?

//M
Da_WiZ
Z1010
From:
PM, WWW
Posted: 2002-05-30 15:51
Nope...jag behövde inte betala ett jota. Företaget får en summa pengar av SE för att göra uppgraderingen, så att du skall inte behöva betala något!
moonie
T68 grey
PM
Posted: 2002-05-30 20:16
Tackar för svaret!

Jag mailade SE support igen och nämnde att dom ville ha betalt på Service Pointen men enligt tidigare mail från supporten skulle det vara gratis. Denna gången fick jag ett lite tydligare svar. Det är så att det är gratis att uppgradera hos deras Service Points som är 3P ombud eller Standard ombud men de övriga är "bara" s.k. flash points och dom kan ta betalt för uppgraderingen. På följande länkar www.telesupport.se eller www.sonyericsson.com/se skulle man kunna hitta vilka som är 3P/Standard ombud, men jag har inte lyckats hitta dom! Men om någon vill kika själv så finns länkarna här iaf!

//M
Access the forum with a mobile phone via esato.mobi