Author |
Swedish Forum |
ppcrockar Joined: Mar 04, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Som jag ser det så kommer det inte att komma nån telefon som slår T610 på fingrarna på ett bra tag. Det kanske kommer nån som är lika bra eller nära, men inte bättre. Iallafall inte så länge vi pratar telefoner och inte Smartphones med SymbinaOS.
Jag testade en av de nyare Samsung telefonerna för nån dag sen. Och jag måste säga att dom ligger långt efter T610. Visst Samsung har en bra skärm och bra ljud (det har T610 oxå), men sen är där inte mkt mer. Menyerna ser riktigt tråkiga ut jämfört med T610 och man kan ju enkelt ändra i princip allt utseende i T610 med hjälp av themes.
Mjukvaran i Samsung telefonerna är grymt begränsad. Man kan inte döpa om namn på bilder/låtar osv i telefonen... så laddar man hem nått från wap så heter det kanske download eller nått sånt. Sen verkar man inte kunna skicka bilder och sånt till/från telefonen via IR.
Jag måste säga att jag blev rejält besviken på Samsung telefonen... De har ju fått ganska bra betyg. Men den var så begränsad. Kanske den är oki om man bara vill ringa och skicka nått sms... men då behöver man ju inte färgskärm ändå.
Tur man har en T610
Det finns ingen tillverkare som ens är i närheten av SE's funktionalitet och flexibiltet i telefonmjukvaran.
Och Nokia ska vi ju inte ens tala om deras telefoner är ju inga höjdare direkt.
[ This Message was edited by: ppcrockar on 2003-08-02 12:25 ]
[ This Message was edited by: ppcrockar on 2003-08-02 15:10 ] |
|
Dirre Joined: Jul 08, 2003 Posts: 60 From: Sweden PM |
Den kanske håller sig tills 3G telefonerna drar igång. |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
visst innehåller Samsungs telefoner en del bra saker, men de begränsar ju användaren så otroligt mkt, som med IR... enda man kan använda den till är för modem... varför har man då IR? ska man använda medföljande programvaran EasyGPRS med V200 måste man använda en kabel... sen är kameran på V200 rent dålig, upplösningen ligger på 352x288 pixlar (å ändå om man tar en bild med MCA-20 på 350x240 får man bättre kvalité på bilden)... lite dåligt med en telefon som har en skärm med 65k färger... så jag är glad att jag inte betalat nåt för den V200 jag använder för tillfället för inte är den värd 5000kr... å i senaste numret av Mobil fick V200 näst sämsta betyg i deras test av kameramobiler |
Krippe Joined: Oct 23, 2002 Posts: 67 From: Sweden PM |
Samsung S300 är ju tänkt att vara en ringa och sms:a telefon.
Fattar då inte varför den är så jävla dyr, har usel batteritid och värst av allt enligt mig, T9 kan inte lära sig nya ord och "ordboken" som ligger i telefonen är riktigt usel. |
Wasa Joined: Jun 03, 2003 Posts: 0 PM |
Hur gör man för att ta bort originalbilderna/Ringsignalerna på en 310?? |
@Wasa
gör 13s tricket... dock gör du detta på egen risk eftersom tanken är att du egentligen inte ska kunna ta bort förinstallerade saker...
How to Erase Preset Pictures and Themes
[ This Message was edited by: Cytech on 2003-08-03 00:54 ] |
xtrem Joined: Apr 08, 2002 Posts: 257 From: Stockholm, Sweden PM |
@Cytech: senaste mjukvaran till T68m(i)? |
Quote:
|
On 2003-08-03 17:45:48, xtrem wrote:
@Cytech: senaste mjukvaran till T68m(i)?
|
|
fortfarande R8A  |
Quote:
|
fortfarande R8A
|
|
Hört att det inte kommer komma nån mer. |
kommer säkert mer releaser till T68i, men det kanske inte kommer lika ofta som det gjort tidigare. |
emanuelj Joined: Jan 17, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
@Krippe
Varför är det så kul när det kommer nya releaser?
Tycker att t68i är rätt väl fungerande och inte behöver fler uppgraderingar!
Man uppgraderar inte för att uppgradera utan för att lösa något! |
floke Joined: Jan 23, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM, WWW
|
@emanuelj
t68i funkar bra men alltid finns det ju något skojigt som kan läggas till eller förbättras, tex några nya spel som häromsistens
Sen saknas det ju fortfarande en del grundläggande saker som man kan hoppas kommer in, tex återkommande möten i kalendern och redigering av SIM-kortsposter |
xtrem Joined: Apr 08, 2002 Posts: 257 From: Stockholm, Sweden PM |
jag saknar iaf (har iofs inte använt min T68 sedan typ R6) en snabbmeny för att sätta på BT som på T610 |
floke Joined: Jan 23, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM, WWW
|
@xtrem
Jo det önskade jag mig också länge, ända till R6A kom ut.
Då ökade BT standby så ootroligt att det inte längre fanns nån större mening att stänga av BT... om man nu inte har problem med att sova med ett blått blinkljus i rummet
|
Å vem fan har sagt att jag tycker det är kul?  |
|