Author |
Swedish Forum |
mrNoodles Joined: Feb 28, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Har inte de serviceavtal med som innebär att de SKA serva telefoner (tex uppgradera mjukvaran). Servicen och garantin är väl rikstäckande!?
|
|
robin_87 Joined: Oct 25, 2002 Posts: 9 From: Sverige PM |
Service Point är Sony Ericssons uppgraderings ställen och det ska vara gratis bara man har garantin kvar, även om man ej har köpt den på det stället som uppgraderar, Service Point ställena får nog en slant av Sony Ericsson. Tror nog inte det är meningen att butikern ska ta betalt för en uppgradering. Bara garantin inte är utgången ! |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
det beror helt på vad de har för serviceavtal med ... |
rob Joined: Aug 13, 2002 Posts: 151 PM |
Quote:
|
On 2003-04-01 16:18, emanuelj wrote:
Quote:
|
On 2003-04-01 11:23, rob wrote:
Hej!
Nån som har bilder/länk på en isärplockad T68? Min volymspak har gett upp. Öppnade telefonen o det verkar som det fattas en del mellen volymspaken och den vita armen (som sköter volymen) som sitter på kretskortet. Skulle va intressant o se va det e för del som behöver införskaffas.
Tack på förhand
|
|
http://www.pbase.com/cytech/misc_t68
|
|
Tack! Skulle dock behöva se en bild i lite högre upplösning, och helst ur motsatt vinkel så att man kan se "kopplingen" mellan volymknappen o kretskortet.
Vore evigt tacksam!  |
Quote:
|
On 2003-04-01 19:10, rob wrote:
Tack! Skulle dock behöva se en bild i lite högre upplösning, och helst ur motsatt vinkel så att man kan se "kopplingen" mellan volymknappen o kretskortet.
Vore evigt tacksam!
|
|
typ nåt sånt här?
|
jnorberg Joined: May 12, 2002 Posts: 122 From: Sweden PM |
nån spm vet var man kan köpa ett t68m guld skal?
cytech kanske? du har ju koll på läget...
ha de |
Quote:
|
On 2003-04-01 19:22, jnorberg wrote:
nån spm vet var man kan köpa ett t68m guld skal?
cytech kanske? du har ju koll på läget...
ha de
|
|
http://www.tbhmobil.com/butik/
|
visste det tog typ 5min att få svar... tack tack |
@Cytech
Precis! antar att det där inte e en T68? På min telefon (T68m) så e både "slidern" och den "vita armen" (som man kan dra upp o ner med t ex en pincett, och därmed sänka höja volymen) som sitter på kretskortet oskadda. Så, jag antar att det ska sitta någonting därimellan, och isf vad?
Tack!  |
Quote:
|
On 2003-04-01 19:30, jnorberg wrote:
visste det tog typ 5min att få svar... tack tack
|
|
visste inte om den innan.... men en sökning på Google gav mig den som första träff  |
jä jä du hade full koll... |
Quote:
|
On 2003-04-01 19:31, rob wrote:
@Cytech
Precis! antar att det där inte e en T68? På min telefon (T68m) så e både "slidern" och den "vita armen" (som man kan dra upp o ner med t ex en pincett, och därmed sänka höja volymen) som sitter på kretskortet oskadda. Så, jag antar att det ska sitta någonting därimellan, och isf vad?
Tack!
|
|
kretskortet är från en T68i (har jag för mig), men det ser likadant ut på en T68m.... volymknappen sitter fasttryckt på bakkåpa, tittar man på bakkåpans insida finns fyra piggar från volymknappen (de nedre är något större), dessa piggar är det som i sin tur ligger mot "spaken" på volymswitchen så att volymen går att höja/sänka
[ This Message was edited by: Cytech on 2003-04-01 18:38 ]
[ This Message was edited by: Cytech on 2003-04-02 08:32 ] |
@Cytech
Tusen tack! Vet du möjligtvis om det går att köpa en sån del separat, hos t ex anovo, utan att lämna in telefonen hos ett serviceombud?
rob  |
@rob
näe... serviceombud får inte sälja reservdelar... |
floke Joined: Jan 23, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM, WWW
|
Bluetooth Publik Access?
Finns det några cafeer eller andra ställen där man kan koppla upp sin handdator/PC via bluetooth i sverige?
Det finns tydligen WLAN på en del cafeer med flera ställen men jag har aldrig hört talas om Bluetooth.
Känner någon till något?
|
|