Author |
MMS hos Telia (Swedish) |
oskar Joined: Mar 18, 2002 Posts: 173 From: PM |
Enligt hemsidan kostar inte GO något extra, utan man betalar bara för tjänsterna när man utnyttjar dem.. Dessutom kan man köpa en "GO-telefon" med refillkort till, så det verkar ju vara ett tecken på att det skulle funka..
/Oskar |
|
dragontrumpetare Joined: Dec 03, 2002 Posts: 231 From: sweden PM |
@oskar
Tack för infon...
The Truth is out there!!! |
floke Joined: Jan 23, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM, WWW
|
På telias sida står det att man kan ladda ner inställningarna för Telia Go genom att skicka ett sms. Det måste innebära att Telia Go egentligen bara är en wap sida gjord (i Wap 2.0 antagligen) och inte kräva telefoner med en speciell mjukvara på.
Borde man inte kunna köra sidan med t68 osså?
Är det någon som laddat ner inställningarna? |
Sir-SonyEricsson-man Joined: May 30, 2002 Posts: > 500 From: Norway PM, WWW
|
vi har hatt mms hos telenor mobil i norge i snart et år vi no.. har ikke dere fått det enda??
Sony Xperia 1 II, Xperia 5, Huawei P30 Pro |
|
Går det att MMSa till utlandet ännu?
Kan man MMS till norge kanske?  |
@Floke
Det går ju att skicka MMS med TELIA abonnemang i vissa länder, så det borde ju gå att skicka till andra länder ifrån sverige också. Ring annars TELIAS kundtjänst så vet de säkert.
Krippe Joined: Oct 23, 2002 Posts: 67 From: Sweden PM |
Tycker Telia ska förlänga gratisperioden till sisat augusti.
Det krånglar ju fortfarande en massa!!
Comviq har väl gjort det eller? |
|
@dragontrumpevare: Vad jag menade var om man kan MMSa till ett utländskt abonnemang. Att man kan MMSa i utlandet beror ju på att man alltid kopplar upp sig mot samma MMS-server, dvs Telias. Frågan är väl när Telia kopplar upp sig mot utländska operatörers MMS-servrar.
This message was posted from a T68i |
@Floke
Jag sade att jag trodde att om det ena var möjligt så borde det också vara möjligt. Men jag vet inte...
@Krippe
Håller med...
Vad är det för jävla dumhet Telia håller på med att folk med kontantkort inte kan TA EMOT mms om de inte har över en viss summa pengar på kortet?!!? Tror det är 30 spänn som är den magiska gränsen.
LÖJLIGT!
Speciellt nu när det är gratis! |
Det är löjligt... Det har inget med MMS visserligen att göra utan den gränsen är satt på GPRS. Till mig har de skrivit ett brev och förklara med att p g a att GPRS debiters i efterhand, så gjorde de detta för att vi kontantkortskunder skulle slippa räkningar.
Bara förklaringen är löjligt. De kan inte skicka räkningar, till oss, eftersom det är ett kontantkort. Detta vet de, så de har då satt 30 kr för att inte förlora inkomster.
Vodafone har inte detta, inte heller COMVIQ....Telia hade det inte helelr ifrån början. Men både TELIA och COMVIQ har på något sätt minussaldo. Skulle du surfa för mycket med COMVIQ, så kan du får minus saldo, vilket gör att du får detta i minus nästa gång du fyller på. Telia har samma sak, fast du kan inte se minussaldot. De bara dra. Har hänt mig några gånger. Fyllt på 100 kr, och plöstligt bara haft 80 Kvar.
VODAFONE stänger av systemet när saldot når noll. Skulle du surfa för mer, skicka SMS för mer, eller MMS... Så varsågod, det bjuder vi på.
[ This Message was edited by: dragontrumpetare on 2003-06-24 10:11 ] |
Men varför gör de så att spärren slår mot inkommande mms?
|
Jag har inte en aning. Det som är konstigt är att så länge pengarna inte understigit 30kr, och du avbeställer GPRS, då stängs alltså bara GPRS av, men inte MMS. Man kan alltså skicka MMS trots att man avbeställd tjänsten GPRS...
Detta betyder ju faktiskt att det är två olika system, och de hade inte behövt ha 30 kr på MMS sidan.
Halebop verka oftast få informationen innan TELIAS kundtjänst. Halebops kundtjänst säger iallafall att MMS kommer att debiteras fr o m 1/7.
På något sätt måste man ju kunna påverka dem att inte sätta detta pris, eftersom tjänsten helt klart inte funkar som den ska.
wood Joined: Jun 26, 2003 Posts: 0 PM |
This message was posted from a WAP device |
|