Author |
Swedish: T68m sönder vid uppgradering... |
SilveR. Joined: May 03, 2002 Posts: > 500 PM |
Det hände med min polare också, hans T68m dog vid upgraderingen.
Tror att han har den version med ljustblå tagant ljus. De nya T68m har ju Orange var jag vet..
Kan ju bero på vilket verison man har av telefonen?
Föresten hur e kvalitet på MCA-20 när man tar bild med den, på bästa kvalitet, kan man typ jämföra det med en riktigt digitalkamra? funderar att köpa en sån,.
[ This Message was edited by: SilveR. on 2002-06-06 23:47 ] |
|
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
Quote:
|
On 2002-06-07 00:45, SilveR. wrote:
Det hände med min polare också, hans T68m dog vid upgraderingen.
Tror att han har den version med ljustblå tagant ljus. De nya T68m har ju Orange var jag vet..
|
|
T68m har orange belysning, T68i har blå. De som misslyckats vid uppgraderingen är oftast de tidigt tillverkade (vecka 40-50 förra året) med R1B i hårdvaruversion. När jag pratade med en kille på helpdesk i samband med att uppgraderingen släpptes så visste de inte om felet, men nu vet dom det och håller på å försöker hitta en lösning.
[ This Message was edited by: Cytech on 2002-06-07 00:05 ] |
hampe Joined: Feb 23, 2002 Posts: 152 From: Sweden PM |
Jag köpte min t68 i december förra året, kan man räkna med haveri vid uppgradering då eller? Är det typ ett par procentsom går sönder eller är det ännu värre? En helt annan fråga också. Nollställs joystick-räknaren vid uppgraderingen? Börjar se lite illa ut nu när man passerat en halv miljon med drygt 10 000 rörelser. He he hee! ;-) Ha det så fint alla esatofiserade individer!
This post was posted from a T68 |
vissa går genom, andra inte...
joystickräknaren nollställs inte... men om man frågar snällt när man får sin T68 uppgraderad så kan säkert serviceombudet nollställa den på samma gång om man vill det  |
dw Joined: Mar 13, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM, WWW
|
Cytech hört om många T68i R2A014 som misslyckats vid uppdatering till R2B025?
Jag är i valet och kvalet om jag ska uppdatera min telefon,
för jag tycker den fungerar jäkligt stabilt jag är väldigt nöjd.
Men helpdesk rekommenderade mig att uppdatera pg.a
en bug i email programmet som gör att den inte kan använda
många smtp-servrar och jag skulle verkligen behöva ha det
fungerande.
|
Quote:
|
On 2002-06-07 07:38, dw wrote:
Cytech hört om många T68i R2A014 som misslyckats vid uppdatering till R2B025?
Jag är i valet och kvalet om jag ska uppdatera min telefon,
för jag tycker den fungerar jäkligt stabilt jag är väldigt nöjd.
Men helpdesk rekommenderade mig att uppdatera pg.a
en bug i email programmet som gör att den inte kan använda
många smtp-servrar och jag skulle verkligen behöva ha det
fungerande.
|
|
nope... har inte hört om nån som misslyckats vid uppdateringen... iom att det rör sig om en vanlig mjukvaru uppdatering så är risken ganska liten att nåt går fel.
[ This Message was edited by: Cytech on 2002-06-07 06:43 ] |
jas Joined: Jan 18, 2002 Posts: 240 PM |
Jag uppgraderade från R2A014 till R2B025 och nu har GPRS:en börjat fungera mycket sämre.
Går det att gå tillbaka till R2A014?
-Jas |
Quote:
|
On 2002-06-15 23:36, jas wrote:
Jag uppgraderade från R2A014 till R2B025 och nu har GPRS:en börjat fungera mycket sämre.
Går det att gå tillbaka till R2A014?
-Jas
|
|
R2E006 släpptes nu i veckan, så lämna in din telefon igen å få den uppdaterad så kommer den nog funka bättre med GPRS sen. |
jas Joined: Jan 18, 2002 Posts: 240 PM |
Tack CyTech. Har du också hört att R2B025 har problem med GPRS eller är det bara jag som har de problemen?
This post was posted from a T68i |
mrNoodles Joined: Feb 28, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM |
>>dw
Det är nog bara att "tuta o köra" - som jag förstår de hela så är det under m->i uppgraderingen som de går sönder!
|
Quote:
|
On 2002-06-16 01:10, jas wrote:
Tack CyTech. Har du också hört att R2B025 har problem med GPRS eller är det bara jag som har de problemen?
This post was posted from a T68i
|
|
inte hört något så där direkt... däremot har jag hört att det är förbättringar gjorda på GPRS-tjänsten i R2E versionen. |
pekkasteele Joined: Mar 07, 2002 Posts: 49 PM |
Jag uppgraderade min T68 från tror det var R1B till R2D005, fick den igår, men ni säger att det finns R2E ? Borde inte de vara en nyare uppgradering ? Varför fick ja inte de då tro ? Sen var det ju så att man skulle sparaa sin telefonbok å d på kortet eller datorn för att allt skulle försvinna, vad jag hörde, men inte på min tfn iaf, tillochmed alla gamla SMS fans kvar, inget är nollställt osv. Sen fick jag för mig att man skulle få T68i´s menyer, och möjligheten att spara flera egna bakgrunder, men det kan jag inte, det enda på min tfn som typder på uppgradering är att det står att det är R2D005. Ska jag kunna se det på nått annat sätt eller ? |
|