Author |
Swedish: T68m sönder vid uppgradering... |
xtrem Joined: Apr 08, 2002 Posts: 257 From: Stockholm, Sweden PM |
Sorry for the swedish, but it's a local problem
Lämnade in min T68m hos SE egna servicepoint vid telefonplan. Så klart misslyckades de med uppgraderingen med just min telefon så den gick sönder. Så de skickade den till Engströms. Såg att det var någon som jobbade där.
Får man en helt ny eller går de att laga? Finns det några T68m kvar eller får man en T68i?
Tacksam för svar... |
|
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
Quote:
|
On 2002-06-06 18:08, xtrem wrote:
Sorry for the swedish, but it's a local problem
Lämnade in min T68m hos SE egna servicepoint vid telefonplan. Så klart misslyckades de med uppgraderingen med just min telefon så den gick sönder. Så de skickade den till Engströms. Såg att det var någon som jobbade där.
Får man en helt ny eller går de att laga? Finns det några T68m kvar eller får man en T68i?
Tacksam för svar...
|
|
beror väl lite på hur den misslyckades, men troligen går den inte att laga (har redan försökt på ett antal T68m som misslyckats vid uppgradering). Så du kommer få en utbytesenhet, när nu sådana kommer, ganska lång väntetid om man ska få utbytesenhet (gråa T68:or är det väl kring en månads väntetid, något kortare på guldfärgade). Du kan inte få en T68i istället, inte direkt iaf, kanske går om du ringer och gnäller hos helpdesk. |
Joo det var en grå T68m. Fan en MÅNAD! Det var ju inte ens jag som klantade mig. Ska tjata varje dag... |
kan ju gå snabbare.. men tvivlar... speciellt inte nu när det börjar komma i semstertider... gäller väl bara för Anovo (de som till största delen förser Engströms med utbytesenhet) att få tummen ur *pip*
men som sagt, vill du att det ska gå snabbare, och ev kunna få en T68i istället så ring till helpdesk. |
Ska ringa varje dag. Har du nått speciellt nummer som funkar "extra bra".  |
tyvärr inte.. 013 - 24 45 00 är det du får ringa... |
mrNoodles Joined: Feb 28, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Ganska uselt att man inte kan "kvittera" ut en ny omedelbart när den pajat pga en mjukvaruuppgradering, visst SP kanske klantade sig - men som de e nu så är de den enskilde kunden som kommer i kläm!
|
Precis! Särskilt när det var Ericsson egna service. Jag har haft min T68 i lite längre än 6 månader och i ca 2 av dessa har den varit på service. Båda tillfällen resulterade i en ny telefon.
Ericsson gör bra telefoner, men service och support kan de inte. |
förstår inte riktigt vad dom håller på med på det där service centret... Engströms har fått ta emot ganska många som bara varit uppgraderade till hälften... medans vi (Engströms alltså ) endast haft två som totalt misslyckats (men det berodde iaf inte på klantighet utan på felaktigheter i själva uppgraderingsprogramvaran)
[ This Message was edited by: Cytech on 2002-06-06 19:50 ] |
jas Joined: Jan 18, 2002 Posts: 240 PM |
Min t68m hakade också upp sig vid uppgraderingen. Uppenbarligen berodde det på att några flashminneskretsar var kassa. Jag försökte först på Engström, sen på Anovo. Inget funkade. De på att jag skulle få en utbytesenhet, men det kunde ta lång tid. Eftersom telefonen krånglat hårdvarumässigt två gånger tidigare bestämde jag mig för att försöka återköpa telefonen. Beväpnad med alla serviceordrar gick jag in till Teliaaffären och reklamerade. Efter några där fick jag beskedet att jag fick pengarna åter.
This post was posted from a T68i |
rene Joined: Jan 16, 2002 Posts: 125 From: Helsinki, Finland PM, WWW
|
Skulle det ha hänt mig, så skulle jag inte lämna butiken förren de har gett mig en ny telefon. Om de är utan t68m:or, så skulle jag kräva en t68i...

[ This Message was edited by: rene on 2002-06-06 21:42 ] |
Evilsummer Joined: Jan 16, 2002 Posts: 236 From: Gothenburg Sweden PM |
Jag uppgraderade min hos EMTS i GBG och dom pajade min...
men jag fick en "ny" på 20 minuter (grå).
provlemet började egentligen när jag kom hem igen för då märkte jag att på min "nya" telefon så var volymknappen sönder och joystickenb såg inte särskilt ny ut alls. (repig och dammig vid botten).
Jag har inte hunnit åka tillbaka än pga. student men på måndag ska jag dit å mordhota dom!!!! |
PÅ måndag ska jag prata med helpdesk, fixar de inte fram en ny eller en T68i så ska jag ge mig på City Stormarknad. |
mrNoodles Joined: Feb 28, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM |
>>evil
Helt rätt, på dom bara!!! Den ska fanimej se ny ut om de inte kan erbjuda en helt ny!! De borde va tvingade att byta skal på de som de lämnar ut som utbytesenheter!!!
Samt att joy räknaren ska vara resetad mm!!
|
jas Joined: Jan 18, 2002 Posts: 240 PM |
Självklart köpte jag en t68i för pengarna. Den har funkat felfritt sen dess. Så nu fick jag en repfri telefon med snyggare design, och dessutom 400 kr tillbaka. (Jag köpte ju t68m första dan den kom, och då var den dyrare än vad t68i är nu.) Men bäst av allt: Jag slapp vänta 8 veckor på en utbytesenhet... -jas
This post was posted from a T68i |
|