Esato

Forum > Sony Ericsson / Sony > General > Brudd på markedsføringsloven? Norwegian topic.

Previous  123  Next
Author Brudd på markedsføringsloven? Norwegian topic.
johanch
K800 Black
From: Oslo, Norway
PM
Posted: 2002-03-25 22:52
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Ervil:

Hehe.. Jeg går neppe til noe rettsak for dette, men vil gjerne prøve å ta dette opp med butikkene i første omgang, siden det er de som er sluttleddet mot kunden. Noe rettssak blir det nok ikke, det er nok ikke hensiktsmessig, men en uttalelse fra butikkene og evnt Sony Ericsson hadde jo vært greit. Jeg tror ikke det bare er jeg som føler meg litt "lurt" i ettertid... Iallefall da Sony Ericsson slapp T68i på markedet, UTEN at vi T68m-eiere fikk noen oppgradering...
CyberVisitor
T610
PM
Posted: 2002-03-25 22:58
Quote:

On 2002-03-25 22:46, escobar wrote:
Men kan Ericsson ha ansvar for at ikke f.eks. Telenor eller Netcom integrerer MMS i sitt nett før etter ca. 1 år? Så lenge Sony Ericsson gir oss en update til MMS når vi kan bruke det (hva skal man med en funksjon som ikke fungerer) så har vi egentlig ingenting å klage over! At T68 er verdens første telefon kapabel til å sende og motta MMS er uansett riktig siden telefonen kan gjøre det, problemet med at det ikke er mulig å sende MMS er at operatørene ikke har tjenesten tilgjengelig i sitt nett. Kan man f.eks. klage til Ericsson når de påpeker at mobilene deres kan roame, men det er ikke tilgjengelig i Norge siden Netcom og Telenor ikke har noen roaming-avtale??

Selv om vi enda ikke har MMS i telefonen etter 1 år så er det fortsatt innen rimelig tid så lenge funksjonen ikke er støttet hos mobil-leverandørene i Norge. Har enda ikke hørt noe om at Nectom eller Telenor Mobil har gjort MMS fullt tilgjengelig i sitt nett, bare at prisen hos Telenor vil bli 10 kr. per melding. Men her kan jeg være dårlig informert.

Att MMS inte har blivit implementerat i nätverken är, enligt min mening, orelevant i sammanhanget. Det är vad konsumenten har förväntat sig att få för egenskaper "i telefonen" som är relevant rent köprättsligt. Ericsson har på marknaden släppt en telefon som uppfyller det av dem utfästa till köparna av T-68 - därmed brister T-68:an abstrakt eftersom denna inte har MMS-funktionen. Omständigheterna "funktionen MMS ./. nätoperatörerna" är en yttre angelägenhet som inte är väsentlig rent juridiskt i sammanhanget.

[ This Message was edited by: CyberVisitor on 2002-03-26 17:53 ]
johanch
K800 Black
PM
Posted: 2002-03-25 23:03
Fortsett å debatere dette! Kjempebra med masse argumenter for og imot! Lett å finne argumenter senere når jeg mottar svar fra butikken Jeg legger svaret ut så fort jeg får det. Jeg lar meg ikke lure så lett
ervil
P800
PM
Posted: 2002-03-25 23:09
Føler meg også lurt selv om jeg var klar over at telefonen ikke hadde MMS i november. Jeg fikk beskjed om at oppgraderingen skulle komme i februar og nå har de sluppet t68i uten at vi får oppgradert våre telefoner. Det virker som om de prøver å få enkelte t68 eiere til å kjøpe t68i, og som man ser av forumet så er det endel som har gjort akkurat det. Håper for guds skyld at oppgraderingen kommer allerede om 2-3 uker, men jeg tror nok at vi må vente lengere....
CyberVisitor
T610
PM
Posted: 2002-03-25 23:12
Quote:

On 2002-03-25 23:09, ervil wrote:
Føler meg også lurt selv om jeg var klar over at telefonen ikke hadde MMS i november. Jeg fikk beskjed om at oppgraderingen skulle komme i februar og nå har de sluppet t68i uten at vi får oppgradert våre telefoner. Det virker som om de prøver å få enkelte t68 eiere til å kjøpe t68i, og som man ser av forumet så er det endel som har gjort akkurat det. Håper for guds skyld at oppgraderingen kommer allerede om 2-3 uker, men jeg tror nok at vi må vente lengere....

Här är en länk som tar upp en intervju med produktchefen om just uppgraderingen:
http://www.mkf.se/nyheter/visa.asp?id=4870&sid=1
Yellow-Hollow
T68 grey
PM
Posted: 2002-03-26 02:02
Interessant poeng. Du har jo rett, vi har jo kjøpt en vare vi ikke har fått. Vell, varen har vi fått -- men jeg mener at den har en vesentlig mangel.

Skal man gå videre med dette? Hva med å sende mail direkte til Ericsson? Evt., klage per mail eller telefon?
CyberVisitor
T610
PM
Posted: 2002-03-26 17:45
Quote:

On 2002-03-26 02:02, Yellow-Hollow wrote:
Interessant poeng. Du har jo rett, vi har jo kjøpt en vare vi ikke har fått. Vell, varen har vi fått -- men jeg mener at den har en vesentlig mangel.

Skal man gå videre med dette? Hva med å sende mail direkte til Ericsson? Evt., klage per mail eller telefon?

Ni skall kontakta den som är direkt ansvarig, vilket är säljaren. Det är denna som bär det yttersta ansvaret gentemot konsumenten i ett ärende som detta, inte tillverkaren. Vägrar säljaren att acceptera att telefonen saknar en utfäst egenskap skall ni omedelbart kontakta konsumentvägledningen och göra en anmälan mot säljaren.

Kom ihåg att produkten ni har köpt är behäftad med ett abstrakt fel eftersom den saknar en, för er, väsentlig egenskap som var en av anledningarna till att ni gjorde köpet.
johanch
K800 Black
PM
Posted: 2002-03-26 19:34
Takk for alle tips! Nå venter jeg bare på svar fra butikken. Det kan jo ta sin tid siden det er påske nå...
johanch
K800 Black
PM
Posted: 2002-03-26 22:18
Har nå også tipset ITavisen.no.

Får håpe de tar opp saken
skjalg
P910
From: B$rum, Norway
PM, WWW
Posted: 2002-04-02 17:34
venter spent på svaret ditt johanc, jeg har forøvrig nettopp sendt en mail til ericssons helpdesk for å høre hva de mener om problemet, VET at jeg ikke får noe særlig med velvilje der jeg har kjøpt telefonen.
skjalg
P910
From: B$rum, Norway
PM, WWW
Posted: 2002-04-02 17:35
venter spent på svaret ditt johanc, jeg har forøvrig nettopp sendt en mail til ericssons helpdesk for å høre hva de mener om problemet, VET at jeg ikke får noe særlig med velvilje der jeg har kjøpt telefonen. Slik at ett positivt svar fra ericsson ville være ideelt før jeg gikk dit og klaget!
johanch
K800 Black
PM
Posted: 2002-04-02 18:26
Jeg har ennå ikke fått svar. Jeg gir dem noen dager til, og hvis ikke det kommer noe svar innen det, så tar jeg kontakt på nytt. Gir meg ikke før de kommer med et svar
mrNoodles
Xperia X10 Black
From: Sweden
PM
Posted: 2002-04-02 18:29
Sorry for the Swedish guys
Men jag skickar som ett mail om dagen
Tills jag får svar! Jag är rädd att de börjar ana att vi är många här ute som vill byta våra T68m mot T68i

Men kämpa på

Geir e roligast i Temptation Island - Go Norway
johanch
K800 Black
PM
Posted: 2002-04-02 19:47
MrNoodles:

Jeg gir dem noen dager til, hvis ikke jeg hører noe fra dem, tar jeg kontakt igjen. Skal jeg være helt ærlig, så tror jeg ikke jeg når fram. De vil sikkert nekte alt sammen og nekte å ta meg seriøst... Er redd for at det kommer til å skje...

Ayreon
T68 grey
From: Stavanger, Norway
PM
Posted: 2002-04-02 21:35
Hva med å prøve TV2 Hjelper Deg? De pleier i alle fall være flinke med å få medhold i saker og litt fortgang i ting...

Men nå vet i grunnen ikke jeg hvor lang ventetid det er for å få tatt opp saker der da...
Access the forum with a mobile phone via esato.mobi