Author |
Free SMS sending trought gprs (swedish) |
JuanK Joined: Jan 17, 2002 Posts: 93 From: Stockholm, Sweden PM |
Hej!
Angående Comviqs tjänst där man kan skicka gratis sms via deras wap sida när man använder gprs, är det nån som har provat att skicka sms utomlands? Jag menar till andra nät än de svenska? Fungerar det? Vilka nät har det visat sig fungera?
//JuanK |
|
bhargava Joined: Jul 09, 2002 Posts: 95 From: Norway PM |
Hei!
Er det gratis å sende fra Norge også??  |
marton Joined: May 30, 2002 Posts: 146 From: Sweden PM |
@ bhargava
Nej, du måste ha ett Comviq SIM kort.
This post was posted from a T68i |
bhargava Joined: Jul 09, 2002 Posts: 95 From: Norway PM |
Åja.. Da så!
Husker gode gamle dager, da det var nok å legge inn en utenlandsk server som servicecenter  |
snottra Joined: Jan 02, 2002 Posts: 122 From: Sweden PM |
Är det någon med kontant kort som kan kolla om det e gratis att skicka med telia också?! Det funkar att skicka sms med GPRS men jag vet inte om det debiteras ngt. Kan nån kolla  |
JuanK Joined: Jan 17, 2002 Posts: 93 From: Stockholm, Sweden PM |
Har telia en liknande tjänst?
Annars can man inte komma åt comviqs tjänst för att skicka gratis sms om man inte "kopplar" upp sig med deras sim. Försöker man ändå så får man ett meddelande som säger: "Tyvärr, våran server känner inte igen ditt telefonnummer. försök igen om en stund...blablabla". Och samma sak händer om man inte använder Comviqs gateway trots att man har ett sim kort från dem.
//JuanK |
692377 Joined: Jul 05, 2002 Posts: 45 PM |
Hej,jag har comvip kontantkort och gprs med comvip getaway.Hur ska jag skicka gratis sms?Hjälp mig.
TACK!!!
This post was posted from a T65 |
Froddan Joined: Jan 18, 2002 Posts: > 500 PM |
Gå in på wap.comviq.se I menyn finns mail och sms. Har prövat att skicka utom sverige, men dom kommer inte fram. Så det fungerar nog bara inom riket, men till alla operatörer.
This post was posted from a Nokia 7650 |
|