Esato

Forum > Regional > Europe, Middle East and Africa > Förbättringar som borde vara med på nästa Fmw för z1010

Author Förbättringar som borde vara med på nästa Fmw för z1010
Butcherswe
P990
PM
Posted: 2004-05-13 22:18
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
1 : Man borde kunna välja vilka signaler som man vill för sms, mms & e-post o inte vara begränsad till dom som finns på telefonen:-(
2 : Filhanteraren skulle även kunna visa hur mycket plats det är kvar i telefon respektive memorystick....
3 : När man kollar på status så borde man kunna se som på T68i hur mycket taltid + standby som är kvar
4: Kameran för videosamtal borde gå o aktivera när man vill själv o inte bara vid videosamtal....

Annars är jag nöjd som fan med denna underbara se telefon
Om det är någon mer som har hittat något att förbättra så skriv vidare här så kanske någon på se ser det o tyar upp det med utvecklarna av fmw....
Mvh Magnus
jn3
P990
From:
PM
Posted: 2004-05-14 00:54
2.. hmm filhanteraren kan ju visa det? (i filhanteraren.. Mer, Minnesstatus..)

Men den viktigaste ändringen jag skulle vilja se i nytt firmware är nätsökningen.. Firmwaret jag har buggar ibland när den ska växla mellan 3g-gsm, det har tillochmed telia bekräftat, att R1A136-firmwaret är dålig på den punkten.. Sen naturligtvis de grejor du tar upp vore en stor fördel..

Enligt Anovo så kom det ett nytt firmware denna vecka. Men SE's service points kan inte uppgradera till det ännu med z1010
Cytech
G900 Brown
From: Stockholm, Sweden
PM
Posted: 2004-05-14 11:51
Quote:

On 2004-05-14 00:54:19, jn3 wrote:

Enligt Anovo så kom det ett nytt firmware denna vecka. Men SE's service points kan inte uppgradera till det ännu med z1010

dröjer nog några veckor innan de kan utföra uppgraderingar. För närvarande byts alla Z1010 ut som lämnas in för service/uppgradering, den inlämnade luren skickas till i Lund.
jn3
P990
From:
PM
Posted: 2004-05-14 12:06
Aha..
Men om man byter ut den, då får man väl en ny telefon, och den har väl samma firmware som alla andra, eller?
xtrem
K800 Black
From: Stockholm, Sweden
PM
Posted: 2004-05-14 14:10
ja
Butcherswe
P990
PM
Posted: 2004-05-23 14:28
Hm kom på en sak till
Skulle vara bra om man kan förstora bilderna när man ska titta på dem i telefonen;-)

Mvh Magnus
kesperse
Z1010
PM
Posted: 2004-05-27 00:21
tjenna..

jag har lite mera klagomål =)

Kameran komprimerar bilderna för mycket i läget för hög kvalite., bilderna blir lika stora som i mellanläget.

fullscreen för video och bilder.

fixxa errorn som blir ibland när man startar kameran. det blir blått, rött, grönt.

komprimera inte filmerna man filmar så hårt heller.

gärna en equalizer där man kan ställa bas, mellanregister och diskant själv.

vore ju snyggt med en visualizer också.

fixa så man kan kopiera över bilder från telefonen till minneskortet. finns kommando för det men när jag provar kopiera över några bilder på samma gång funkar det inte.

panorama effekt finns i k700.. borde kunan fixxas i z1010 också..

har även en fundering.. när man kör.. led/belysnings test i service menyerna så blinkar ingen lampa..

men när man stoppar i laddaren då telefonen är av blinkar det till snabbt nere vid ir ögat.. rött.

memory stick duo pro vore ju guld.. fast det lär ju inte hända..

försökte även ladda hem en film från telias hemsida.. med lena ph. =) men då gnällde den om att sidan var för stor.. skinntorrt. har ju 22mb ledigt på minneskortet.. för det sparas väl där?

fixxa så man kan fota med videosamtals kameran..

segt går det i bildmenyn med thumbnails..

rotera bilder som är stora är inte så poppis heller..

firmware update på nätet som p900.. vore guld..

finns säkert mer att gnälla på om man orkar. =)

finns ännu mer att berömma.. framförallt ljudet i mp3 spelaren.. köp en adapter och koppla in ett par fina hörlurar.. jevlart bra bra pump det är =)

tack för mig..
MeduzaRaggarn
Z1010
From: Sthlm
PM
Posted: 2005-01-08 12:13
vad är firmware??
hackar ej kameran om man uppgraderar?
hur mycket kostar det att kostar det att uppgradera z1010 ungefär?
Access the forum with a mobile phone via esato.mobi