Author |
SWE: NÄr fan kommer Ringup butikerna att få mms uppdateringen?? |
HanneZ Joined: Mar 06, 2002 Posts: 99 PM |
Någon som har uppdaterat sin mobil i någon Ringup butik?? |
|
Tonny Joined: Aug 22, 2001 Posts: 8 From: Sweden PM |
Jag lämnade in min T68 på EMTS Ynglingagatan i Stockholm. Jag skall hämta den i morgon. |
Oblomov Joined: Apr 07, 2002 Posts: 121 From: PM, WWW
|
Vet inte med Ringup, men jag lämnade in min T68 Bertil Åhs Radioservice i Uppsala. Jag skall hämta den i morgon.  |
HanneZ Joined: Mar 06, 2002 Posts: 99 PM |
ingen som har lämnat in den i västragötaland i närheten av Skövde
[ This Message was edited by: HanneZ on 2002-05-28 13:30 ] |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
officiella releasen av MMS programvaran är imorgon onsdag... endast ett fåtal utvalda serviceombud har fått tillgång till den, de som endast är flashpoints har inte tillgång till programvaran förrän imorgon.
|
gibler Joined: Dec 27, 2001 Posts: 76 From: PM |
så ALLA Servicepoints kommer ha den imorrn onsdag? |
XiZoR Joined: May 28, 2002 Posts: 1 PM |
EMTS i PUB-huset gör uppdateringen på en halv timme (om det inte är någon annan som uppdaterar)
|
Gustaf Joined: Dec 07, 2001 Posts: 339 From: Sweden PM |
Imorgon kommer jag också hämta min T68m hos EMTS, men i Malmö. Jag bad dem byta till T68i skalet, 216:-) för det om jag inte hörde fel. |
Geab här vet inget men de har den inte
Men en dialect butik i södertälje säger att de inte kan uppgradera förän om två veckor. asså det kan väl inte stämma? Ska höra med andra SP här annars blir det väl sthlm. |
Gustaf Joined: Dec 07, 2001 Posts: 339 From: Sweden PM |
Visa denna bilden för dem (det är menyn för uppgraderingerna på EMMAservern online). Men saken är den att vissa SP inte är uppkopplade online med EMMA. Antagligen måste de då få uppgraderingen via en CD på posten.
 |
tack gustaf! det e faktiskt så att jag kollade på förra gången de uppgradera min telefon o då såg de ut nåt sånt därMen det kan hända att de gör det även om de inte är uppkopplad mot EMMA. hmm när jag tänker efter så fanns inte den högra sidan utan bara vilken Zon man ville ha. Antar det betyder de inte e online med EMMA
[ This Message was edited by: gibler on 2002-05-28 16:55 ] |
bilden vissar sektionen där man laddar ner programvarorna för att kunna göra offline uppdateringar, den delen som för närvarande är stängd på EMMA servern. Själva online flashen ser likadan ut som offline flashen, bara att det står online istället för offline i fönstret  |
Coolers Joined: May 28, 2002 Posts: 1 From: Sweden PM, WWW
|
Man kan göra "i"-uppdateringar på en halvtimme på Service Åström på Kungsholmen. |
ah han nämnde nåt om det med att den var nere..
var den uppe ett tag med nya versionen o de som hann tanka hem den är dem som nu erbjuder uppgradering? Eller är det utvalda butiker som nån sa tidigare? |
Quote:
|
On 2002-05-28 18:01, gibler wrote:
ah han nämnde nåt om det med att den var nere..
var den uppe ett tag med nya versionen o de som hann tanka hem den är dem som nu erbjuder uppgradering? Eller är det utvalda butiker som nån sa tidigare?
|
|
jag har aldrig märkt att den varit mer nerstängd än den är nu, dvs delen där man laddar ner programvarorna... pratade med en kille på tidigare idag, det var han som sa att det bara var vissa serviceombud, och inga som endast är flashpoints, som fick tillgång till programvaran ibörjan av veckan. Resten lär väl få det imorgon när den släpps officiellt... |
|