Author |
"GMS in the office" + T68 |
[stoffe] Joined: Jan 06, 2002 Posts: 27 From: Sweden PM, WWW
|
Tja, Har grymma problem med täckning, ”förlorade” uppkoplingar och nerkoplingar när jag kör min T68 i det interna "GSM in the office" nätverket, är det ett känt problem? alla andra telefoner som jag testat fungerar bra(3x0, 520 m.fl.)
------------------------------------------
http://people.ericsson.se/?x500uid=ERACHLL
[ This Message was edited by: [stoffe] on 2002-05-08 10:13 ] |
|
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
är det likadant när du använder den utanför kontoret? vilken mjukvaruversion har du du i telefonen? |
|
Nej, så fort man kommer utanför de lokala GSM motagarna/sändarna fungerar den bra. Kör R2D005
[addsig] |
verkligen märkligt.... nån annan på ditt jobb som också använder T68 som har samma problem?
vilken operatör har du? |
|
Vi kör Telia. Nja. det har varit till o från.. vissa T68 funkar bra medans vissa inte som just min, de har dock varit inne på service för just det problemet, men det hjälper inte :/
[addsig] |
problemet är väl att om det bara är fel när ni använder den inom kontoret så är det svårt för serviceombuden att hitta något fel... tycker du ska kolla med Telia... nu vet jag iof inte hur just Telia gör med sina kontorssystem, men skillnaden där och i deras övriga GSM nät bör inte vara större än lite annorlunda konfiguration i växeln. Så det kan ju vara någon annorlunda konfiguration i GSM-nätet på kontoret som T68:an inte tycker om...
|
|
humm.. nää.. man får väl ta fram winfiol o gå in o hacka lite själv i MD110:an
[addsig] |
Quote:
|
On 2002-05-08 12:32, [stoffe] wrote:
humm.. nää.. man får väl ta fram winfiol o gå in o hacka lite själv i MD110:an
|
|
hehe... gör du det... men Telia lär väl knappast tycka om det
iof borde dom väl inte säga så mkt, dom ska väl vara glada att dom slipper sätta en tekniker på det... Telia är ju inte kända för att vara pigga på att rätta till saker å ting  |
Epedemic Joined: Dec 28, 2001 Posts: > 500 From: Denmark, Copenhagen PM |
hvad er det der gsm in the office i snakker om?
|
Quote:
|
On 2002-05-08 12:44, Epedemic wrote:
hvad er det der gsm in the office i snakker om?
|
|
istället för fasta telefoner fungerar mobiltelefonerna som "fast telefon". Dvs du kan mellan dina arbetskamrater ringa på kortnr (oavsett var de befinner sig). När du är på kontoret fungerar mobilen som kontorstelefon, men så snart du är ute från kontoret så fungerar den som vilken annan mobil som helst (fast du kan fortfarande ha möjligheten att ringa på kortnr till dina arbetskamrater, beroende på hur systemet är konfigurerat). Detta system har vuxit ganska mkt och är väldigt populärt bland svenska företag. |
Epedemic Joined: Dec 28, 2001 Posts: > 500 From: Denmark, Copenhagen PM |
cool
|
|