Author |
Comviq SMS problem. |
JuanK Joined: Jan 17, 2002 Posts: 93 From: Stockholm, Sweden PM |
Hej!
Är det nån som har fått problem med att få fram sms som skickas via Comviq? Jag brukar ALLTID skicka mina meddelande med KV# i början för att få en bekräftelse om när sms kommit fram, men nu har jag märkt det här veckan att hela 4 meddelande har aldrig kommit fram. Jag har inte ens fått nåt meddelande tbax om att sms:n misslyckades.
Det är också folk som har skickat sms till mig de senaste dagarna, men som jag aldrig har fått... så jag kan inte vara ensam i det.
Det här problemmet upplever jag bara med andra som också har Comviq...
//JuanK |
|
adde Joined: Mar 14, 2002 Posts: 4 PM |
Ja, jag har haft samma problem de senaste dagarna men bara vid basstationen där jag bor. |
De meddelande jag har skickat som inte kommit fram, har jag skickat från olika platser, så jag tror inte det har att göra med vilken basstation man använder just då.
//JuanK |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
vilken mjukvaruversion har du? |
Lise Joined: Apr 25, 2002 Posts: 2 PM |
Jo, jag har också haft en massa problem, framförallt när jag skickar till Vodafoneabonnemang. KV# har inte fungerat heller.
Är det nån som vet huruvida Comviq kan kontrollera om SMSen når mottagaren?
[addsig] |
Cytech, mjukvaran spelar ingen roll, använder jag en Nokia, Motorola, Siemens eller nåt annat får man samma problem. Det är Comviqs smsnät som strular.
Lise, ja, jag har också märkt att KV# fungerar inte alltid om man skickar till nån som har Europolitan, man får ingen bekräftelse, men sms:en kommer fram ändå.
MEN vet ni vad är det bästa!? Comviq tar betald för de meddelanden som man "verkar" skicka men som ALDRIG kommit fram!!! Kan inte de leverera ett viss meddelande så skall de ge F*N i att ta betald för det!!! Plus att de borde informera kunden att det där sms inte gick att leverera.
//JuanK |
pxus Joined: Mar 14, 2002 Posts: 88 From: Barcelona/Spain PM |
Joder! pos no me entero de nada de lo k cuenta esta peña...
Salu2,
|
altemyr Joined: Jan 21, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
On behalf of the other posters I apologise for that the discussion is not in english, but I hardly believe that anyone outside sweden is interested in a problem that seems to be directly related to one of the swedish network operators. |
altemyr Joined: Jan 21, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
För att fortsäta diskusionen på svenska då, så kan jag nämna att det kan vara värt att kontakta Comviq:s kundtjänst eller support, som ju ska vara "sveriges bästa enligt flera undersökningar". Hittills tycker jag nämligen att det stämmer. Jag fick inte GPRS att fungera när jag satt hemma och testade, medan det fungerade när jag var ute på stan.
Dom skickade ut en tekniker och bemödade sig till och med att ringa upp och berätta att det var fixat ett par, tre dagar senare. Det var tydligen nåt knas med en basstation. |
|