Esato

Forum > Regional > Europe, Middle East and Africa > Swedish Forum

Previous  123 ... 373374 375376377  Next
Author Swedish Forum
burmistrz
Xperia Active
Joined: Dec 26, 2002
Posts: 233
From: Sweden Sthlm
PM
Posted: 2008-01-14 18:55
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
En månad utan min K850i
Skickades från Powermill till Engström Telecom den 27.12.2007
Cytech
G900 Brown
Joined: Feb 19, 2002
Posts: > 500
From: Stockholm, Sweden
PM
Posted: 2008-01-16 21:19
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post

On 2008-01-14 18:55:29, burmistrz wrote:
En månad utan min K850i
Skickades från Powermill till Engström Telecom den 27.12.2007


jobbigt...

Anovo/Engström maskar väl så mycket som möjligt i hopp om att kasta dåligt rykte över Infocare/Powermill för att inte tappa allt för mycket nu när de fått en tuff konkurrent.

det var den roliga förklaringen sanningen är väl att dom som vanligt inte är förberedda, helgledigheter samtidigt som antalet serviceobjekt ökar när folk inser att deras julköpta mobiler inte fungerar brukar inte vara någon bra kombination
burmistrz
Xperia Active
Joined: Dec 26, 2002
Posts: 233
From: Sweden Sthlm
PM
Posted: 2008-01-17 00:09
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Ringde Powermill igår, men trottnade efter 36 minuter "on hold" :[
Som tur är, man betalar inte per minut för samtalet
_________________________________________________________

Äntligen!
kamera kåpa utbytt och uppgraderad

[ This Message was edited by: burmistrz on 2008-01-18 21:09 ]
DeKosta
Nokia N8
Joined: Nov 23, 2007
Posts: 291
From: Europe
PM
Posted: 2008-01-21 23:25
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Hmm..
Min avtryckarknapp till kameran på min K800i är rätt lustig, säkert glapp i mekaniken.
Ibland reagerar den inte när jag trycker ner den och ibland börjar kameran fokusera men när jag trycker ner hela knappen släpper den fokus och inget händer.

Jag pratade med Katshing om detta och dom hänvisade mig givetvis till deras servicegivare.
Föll i en å med min förra K800 och fick en ny genom hemförsäkringen genom OnOff, så jag får kontakta dom igen.

Tror ni detta kan gå på garantin?
Höfta lite..

Nämnas kan att jag har tappat luren i backen vid ett par tillfällen, den är en aning kantstött om man säger så men
inget extremt.
Men det finns ingen yttre åverkan på själva avtryckarknappen eller i närheten.
Jag ska kontakta OnOff och få det svart och vitt, tänkte bara höra med er här först.

_________________
K800i http://www.youtube.com/watch?v=_Dr9durJTm0
http://www.flickr.com/photos/22818470@N05/ (Some photos)

[ This Message was edited by: DeKosta on 2008-01-21 22:26 ]
Cytech
G900 Brown
Joined: Feb 19, 2002
Posts: > 500
From: Stockholm, Sweden
PM
Posted: 2008-01-22 13:25
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post

@DeKosta

Det ska nog inte vara några problem att få det åtgärat på garantin
DeKosta
Nokia N8
Joined: Nov 23, 2007
Posts: 291
From: Europe
PM
Posted: 2008-01-26 01:18
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post

On 2008-01-22 13:25:15, Cytech wrote:

@DeKosta

Det ska nog inte vara några problem att få det åtgärat på garantin

Tack för ditt svar.

Hmm.. då har det blivit dags att inhandla ett M2 minneskort, dom har blivit riktigt billiga.
~170;- för 1GB, sitter som ett smäck!

Samt nya lurar, där sätter beslutsångesten in.. är riktigt sugen på HBH-DS970, bluetooth, slipper kablar till mobilen.
Samt att den passar till flertalet ting.

Eller ska man gå på den mera ekonomiskt vägen och köpa ett par billigare.

Är det någon som har något positivt eller negativt att säga om HBH-DS970?
www.flickr.com/photos/dekosta/

- Illusion is the first of all pleasures.
burmistrz
Xperia Active
Joined: Dec 26, 2002
Posts: 233
From: Sweden Sthlm
PM
Posted: 2008-01-28 00:11
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Köpte idag 2 GB micro sd för 152 med frakt på megastore.se
Frakten är klart billigare än trängsel skatt + p-avgift i sergelgaraget om man vill handla i butiken
fullforce
Satio Red
Joined: Oct 12, 2005
Posts: > 500
From: Sweden
PM
Posted: 2008-02-01 01:05
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Jag pratade idag med ett SE-service center om att fixa min firmware till min K850. Dom sa att SE har i, Sverige, sagt upp alla avtal med alla service center där man som privat person kan lämna in sin telefon för reparation.
Dom enda ställena som är kvar är nån´reparationsverkstad som elgiganten har och härliga goa Anovo! Så det är tänkt att allt ska gå till reparation antingen till utlandet eller Anovo.

Det låter väl som riktigt god kundvård?! Härligt!
Dock så har e-återförsäljarna protesterat eftersom att dom får betala 50 kr i porto varje gång en telefon ska skickas. Tyvär så blir det ju inte samma genomslagskraft när några vanliga privatpersoner gnäller(man skulle ha en mäktig lobbygrupp!) Det finns hopp om att det blir ordning å det hela igen. Vet ej dock hur det i så fall skulle se ut. Hoppas att det blir som förut. Han som jag pratade med sa att dom skulle ha ett möte med SE och diskutera det hela.

Detta är informationnen jag fick idag av dom på det FORNA SE- service centret och jag har ingen anledning att betvivla dess sanningshalt.

Kul att få reda på detta speciellt som man redan sitter med en telefon som verkar behöva service titt som tätt.) Om telefonen hade funkat som det var tänkt så hade det varit en underbart bra telefon och mycket kan säkert hjälpas upp av den ny firmwaren som man har väntat på skiiiiitlänge nu och som troligtvis kommer nästa vecka enligt SE:customer care)

Ska bli spännande att se hur detta kommer att utvecklas! Undrar hur dom tänker...släpper telefoner som är katastrofala i programvaran och har tveksam byggkvalitet OCH sedan lägga ner alla service centra i Sverige..
"Hmmm" är väl ett milt valt ord just nu.



[ This Message was edited by: fullforce on 2008-02-01 00:08 ]
nosnaj
W610 Orange
Joined: Jun 06, 2004
Posts: 48
From: Sweden
PM
Posted: 2008-02-01 13:35
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Om någon vill testa en ny operatör eller något hitta jag ett ställe där man kan se vilka mobiloperatörer som delar ut gratis kontantkort.
Cytech
G900 Brown
Joined: Feb 19, 2002
Posts: > 500
From: Stockholm, Sweden
PM
Posted: 2008-02-02 00:38
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post

@fullforce

såvitt jag vet har inte haft avtal med några mindre verkstäder de senaste åren. De mindre har fått teckna underavtal med de större verkstäderna som i sin tur haft avtal med

Elgiganten har för övrigt ingen egen verkstad, enda butikskedja som haft egen verkstad är väl fd Vodafone, men den stängdes för några år sen.

Servicemarknaden är en tuff bransch, de senaste åren har många självmant slagit igen, gått i konkurs, eller blivit uppköpta. Du måste ofta ha en relativt stor servicevolym för att kunna överleva då marginalerna är små. Så det är väl inte så konstigt om vill satsa på de större verkstäderna i första hand.


[ This Message was edited by: Cytech on 2008-02-01 23:39 ]
Cytech
G900 Brown
Joined: Feb 19, 2002
Posts: > 500
From: Stockholm, Sweden
PM
Posted: 2008-02-06 10:50
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post

På fredag är det beräknat att kommer släppa ny mjukvara till följande modeller: W880, K610, T650, W660, K810, K530, S500 samt W580.

Mjukvaran ska fixa de problem i ovanstående modeller där telefonen hänger sig när den byter mellan GSM och 3G nätet.

Till en början kommer mjukvaran endast finnas tillgänlig via serviceombuden, men lär väl släppas ut på SEUS framöver. Gäller åtminstone de obrandade versionerna, vet ej om det kommer även för operatörsbundna versioner.
fullforce
Satio Red
Joined: Oct 12, 2005
Posts: > 500
From: Sweden
PM
Posted: 2008-02-21 14:30
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
@Cytech
Jo jag tycker att det är konstigt att SE bara vill satsa på dom större verkstäderna som är väldans få. Det är extremt dålig kundservice jämfört med tidigare. Dom har grovt underskattat möjligheten till snabb och enkel service som säljargument!

Tillägg:
Jag pratade nyss med en serviceverkstad modell mindre och dom ska nu få nytt avtal att serva SE-telefoner! Tjohoo, säger jag!

Kan alla som vet nåt' om nya firmwaren (som för övrigt verkar heta -38 i slutet) och när den kommer/närmar sej oss i Sverige, posta här!?
Min info är: Den har släppts i Grekland, Italien, England, Holland (kan inte svara på om branded och unbranded i detalj men det varierar- t.ex vissa branded i England verkar ha fått den medans vissa branded inte har fått den. Det verkar dock vara brukligt att dom som är unbranded(obundna betyder det väl) får först.

Jag pratade nyss med SE callcenter och dom sa att den kommer til Sverige nästa vecka men jag litar inte mycket på deras kunskaper om detta(dom får nog helt enklet inte reda på så mycket) Så jag hoppas på att den lossnar redan denna vecka men men, det är väl för mycket begärt.



[ This Message was edited by: fullforce on 2008-02-21 13:47 ]
Cytech
G900 Brown
Joined: Feb 19, 2002
Posts: > 500
From: Stockholm, Sweden
PM
Posted: 2008-02-22 15:57
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
@fullforce

ekonomisk fråga helt enkelt, det är både enklare och billigare att ha några få stora än många av varierande storlek som det var för några år sen, det blev nog rätt ohållbart och svår kontrollerat.

Mjukvaran kommer när den kommer för att inte överbelasta servrarna så släpps mjukvaran till några länder i taget. I det fallet kan nog ha lite koll på läget i alla fall. Dom har lärt sig sedan tidigare när dom släppt mjukvara till alla samtidigt, då hänger inte systemet med riktigt I de fall man har en branded så ska operatören först godkänna releasen innan den görs tillgänglig, detta kan göra att branded versioner släpps olika.
Hansomfiser
W995 Black
Joined: Dec 23, 2003
Posts: 42
PM
Posted: 2008-02-25 10:40
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Jag har en W910i ("Kent Edition") med programvaruversion R1CA039, och enligt den officiella W910i firmware-tråden under "software" så har det kommit en ny programvara nyare än ovanstående som bl a har speedat upp telefonens extremt sega menynavigering. Jag kan däremot inte uppdatera eftersom Sony Ericsson Update Service påstår hela tiden att det inte finns någon uppdatering. Jag har testat med master reset och installera om Update-programmet.

Jag blir förbannad på detta eftersom jag inte står ut med den sega navigeringen på W910i, och denna nya programvara ska ju åtgärda det nästan helt enligt alla kommentarer i tråden.


Några andra svenskar som har samma problem som jag?
Spitfire
P1
Joined: Sep 11, 2003
Posts: 135
From: Sweden
PM
Posted: 2008-02-25 11:37
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Detta kan gälla i olika delar av världen. jag har för mig att den kommer till Sverige senare den nya verisionen av programvara alltså.
T310,Z600,T630 (Black),K700,P900, K750i,W850,P1,IPHONE(current)
Access the forum with a mobile phone via esato.mobi
Previous  123 ... 373374 375376377  Next
Goto page:
Lock this Topic Move this Topic Delete this Topic