Esato

Forum > Regional > Europe, Middle East and Africa > Swedish Forum

Author Swedish Forum
kevin81
K700
Joined: Mar 12, 2002
Posts: 390
From: Stockholm, Sweden
PM
Posted: 2002-05-03 18:56
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post

ts_666: tack för tipset! Jag ska pröva det! Jag vet inte riktigt hur ITypen fungerar, men jag antar att servicenumret är redan inprogrammerat i apparaten. Jag vet inte riktigt om jag lyckas "lura" kundtjänsten.
Gustaf
T610
Joined: Dec 07, 2001
Posts: 339
From: Sweden
PM
Posted: 2002-05-03 19:15
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Säg i så fall att den har blivit nollställd och att du måste slå in numret på nytt.
kevin81
K700
Joined: Mar 12, 2002
Posts: 390
From: Stockholm, Sweden
PM
Posted: 2002-05-03 19:25
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post

Gustaf: Mm, det vore bra om nån som använder IType skriver lite om hur apparaten fungerar. Frågan är om TELE2s kundtjänst innehar ett servicenr. Tanten på kundtjänsten sa att hon inte hade ett sådant nr.

Om jag påstår att min IType har blivit nollställd så kommer de nog att be mig att skicka tillbaks apparaten för service eller nåt..

Det verkar vara rätt kört. Jag ska ringa Siemens istället, de kan möjligtvis pressa TELE2.
Cytech
G900 Brown
Joined: Feb 19, 2002
Posts: > 500
From: Stockholm, Sweden
PM
Posted: 2002-05-03 19:34
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Quote:

On 2002-05-03 19:25, kevin81 wrote:


Om jag påstår att min IType har blivit nollställd så kommer de nog att be mig att skicka tillbaks apparaten för service eller nåt...





jepps... troligen blir det så... dessutom lär du få ange kundnr/telnr och då kan dom se att du inte har någon iType...

står lite om iType på http://www.tele2.se/privat/telefoni/itype.phtml
ElGato
T68 grey
Joined: Nov 27, 2001
Posts: 328
From: Sweden
PM, WWW
Posted: 2002-05-04 12:00
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Da_Whiz> Tufft
Jag tänkte nästan köpa ps2 bara för att kunna spela gta, men sen så kom jag på att jag förmodligen kommer köpa gamecuben, så det hade blivit lite väl mycket.
Det släpps den 16 maj till pc ialafall

Får rensa datorn lite tills dess, har 500mb kvar på (20gig) disken.
Fast snart får jag adsl, och då kommer den fyllas snabbt igen

Föresten, är det någon som beställde adsl i julas?
Då när man fick gratis inträde +en digitalkamera (telenordia) eller en telefon (telia).
Jag beställde telenordias i november, sedan dess har jag varit i förhandlingar med dem, för det har inte kommit nått adsl än.
Så vi sket lite på telenordia, och köpte telias för några veckor sedan.. får man bara hoppas att de har rimliga tider på sina leveranser ialfall.

Jag läste att telenordia hade problem i julas med alla beställningar, någon annan som hade det så?
Cytech
G900 Brown
Joined: Feb 19, 2002
Posts: > 500
From: Stockholm, Sweden
PM
Posted: 2002-05-04 12:09
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Quote:

On 2002-05-04 12:00, ElGato wrote:

Jag beställde telenordias i november, sedan dess har jag varit i förhandlingar med dem, för det har inte kommit nått adsl än.
Så vi sket lite på telenordia, och köpte telias för några veckor sedan.. får man bara hoppas att de har rimliga tider på sina leveranser ialfall.




Telia brukar ligga på ca 1 månads leveranstid... så var det tidigare iaf... har man tur kanske man kan få det på 3 veckor

Har haft Telia sedan i oktober, men väntar nu på att det ska bli möjligt att byta direkt mellan ADSL leverantörer, hoppas de inte dröjer alltför länge med att dra igång det... för jag vill inte betala 375 (från juli) i månaden för nåt då jag kan få snabbare för en hundralapp mindre
kevin81
K700
Joined: Mar 12, 2002
Posts: 390
From: Stockholm, Sweden
PM
Posted: 2002-05-04 12:58
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post

ElGato: Varför väljer du inte Bostream? Billigare och snabbare överföringshastighet än både Telenordia och Telia, 1-2 veckors leveranstid! =) http://www.bostream.se
ElGato
T68 grey
Joined: Nov 27, 2001
Posts: 328
From: Sweden
PM, WWW
Posted: 2002-05-04 15:03
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Tackar.
Men jag tror inte att jag kan ha det.
Jag bor i en (pytte) liten by (vid namn aggarp) som ligger nån kilometer utanför svedala.
Det är knappt att jag ens kan ha telias (eller telenordias) adsl, vi har för gamla ledningar här ute

Men lade bolina bredband i svedala för nått år sen ("alla i svedala skall få det") pah! .. de sket i att dra bredbandet ut till oss.. usch!
Strunta i oss!? Aggarp anlades faktiskt före svedala! Sådeså!

hehe.. jag är inte så nöjd på kommungubbarna, bara så ni vet.
kevin81
K700
Joined: Mar 12, 2002
Posts: 390
From: Stockholm, Sweden
PM
Posted: 2002-05-04 20:03
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post

ElGato: Ring Bostream och kolla upp täckningen! Det finns en chans att du kan få Bostream-bredbandet. De hyr sig av Telias nät nämligen. Principen är att om du kan skaffa Telias ADSL, så har du också möjligheten till att få Bostream ADSL.
Cytech
G900 Brown
Joined: Feb 19, 2002
Posts: > 500
From: Stockholm, Sweden
PM
Posted: 2002-05-04 20:07
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Quote:

On 2002-05-04 20:03, kevin81 wrote:

ElGato: Ring Bostream och kolla upp täckningen! Det finns en chans att du kan få Bostream-bredbandet. De hyr sig av Telias nät nämligen. Principen är att om du kan skaffa Telias ADSL, så har du också möjligheten till att få Bostream ADSL.





nja... problemet är ju att Bostream sätter ut egen utrustning i telestationen, så för att dom ska göra det vill dom ha tillräckligt många intresserade på en telestation för att det ska bli lönt.
ElGato
T68 grey
Joined: Nov 27, 2001
Posts: 328
From: Sweden
PM, WWW
Posted: 2002-05-04 21:24
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Tja.. man kan alltid testa.
Tack för tipset ialafall

Även om det inte går så blir jag nöjd med att äntligen få adsl ialafall, räkningarna nu ligger på mellan 600 till 900kr, så det kommer bli en rejäl sänkning med adsl.
kevin81
K700
Joined: Mar 12, 2002
Posts: 390
From: Stockholm, Sweden
PM
Posted: 2002-05-05 17:04
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post

Hur tror ni att det går för Sverige i HockeyVM?

Är det nån som har fått det där inställnings-SMS:et för att aktivera gratis GPRS (kontantkort) än?

Det står ju "efter några dagar". Men hur många dagar måste man vänta exakt?
ElGato
T68 grey
Joined: Nov 27, 2001
Posts: 328
From: Sweden
PM, WWW
Posted: 2002-05-05 19:28
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
kevin81> Gratis GPRS med kontantkort!!!???
Är du säker!? Snälla säg att det är comviq!

Klart det kommer gå bra för sverige i vm.. det gör det alltid...nästan
mases
T68 grey
Joined: Feb 12, 2002
Posts: 61
From: Sweden
PM
Posted: 2002-05-05 21:01
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Det e klart det e comviq :-) det e gratis till 31 oktober

This post was posted from a T68

mases
T68 grey
Joined: Feb 12, 2002
Posts: 61
From: Sweden
PM
Posted: 2002-05-05 21:08
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Förresten när kommer mms till t68:an , någon som har nått datum ? Känns som jag har väntat 2 år nu :-(

This post was posted from a T68

Access the forum with a mobile phone via esato.mobi
Goto page:
Lock this Topic Move this Topic Delete this Topic