Esato

Forum > Sony Ericsson / Sony > General > Mail adress to Sony Ericsson in Norway?

12  Next
Author Mail adress to Sony Ericsson in Norway?
escobar
K800 Black
From: Norway
PM, WWW
Posted: 2002-04-09 23:24
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Do anyone here have the mail-adress to Sony Ericsson in Norway? I'm writing them a letter and need it!

Thanks in advance!
mrNoodles
Xperia X10 Black
From: Sweden
PM
Posted: 2002-04-09 23:26
Isnt it written on website? Think you got to use the "form" on their cantact page.
And if im not wrong its the same Support as for the whole Nordic.
escobar
K800 Black
PM, WWW
Posted: 2002-04-09 23:57
I'm trying to use the form, but it won't let me "submit" what I've writen, apparently because it's too long! When I write something short it submit's it right away. But not when I've written a loong letter. It doesn't work then.

-Esco-
JasonDeFaoite
K800 Black
From: Dublin / Singapore
PM
Posted: 2002-04-10 00:18
Look at the source code of the html on the page, with the line something like onsubmit there should be an email address, or simply search the page for an @. Use that address

This post was posted from a T68

escobar
K800 Black
PM, WWW
Posted: 2002-04-10 00:21
It's javascript so I can't find anything. But I solved the problem by submitting a small question, and then I used the adress which was used to send me a number to track the progress of my question at Sony Ericsson to send them my letter. I just recieved a reciept that my letter was recieved and would be processed soon.
johanch
K800 Black
From: Oslo, Norway
PM
Posted: 2002-04-10 13:27
Hi Escobar.

I'm just curious... but what did you wrote to ??
escobar
K800 Black
PM, WWW
Posted: 2002-04-10 19:41

I wrote the following:

Hei!

Jeg har en Ericsson T68m, software versjon R2B og hardware versjon R3A, imei-nummer 350324450663687.

Telefonen ble kjøpt 18.02.02 hos min arbeidsgiver Elkjøp Fana, i Bergen. Den måtte så på verksted hos Mobilverkstedet NTS A/S avd. Bergen, fra 25.02.02 til 20.03.02 grunnet at telefonens volum-knapp sluttet å virke etter mindre enn en ukes bruk.

Etter å ha fått igjen telefonen min, begynte jeg å få større problemer med den, da den "lever sitt eget liv". Det som skjer er at den slår seg av og på igjen slik at man må slå pin-koden, hvorpå den slår seg av igjen når pin-kodene er slått og ber om pin-kode på nytt. Dette forekommer i et evig syklus helt til man tar av batteriet og venter et lite øyeblikk før man tar det på igjen. Den låser seg også noen ganger daglig, når man prøver å benytte seg av funksjoner som Bluetooth, Gprs eller i forbindelse med bruk av mp3-spilleren HPM-10. Telefonen fungerer forholdsvis bra sammen med headset’et HBH-15, men telefonen låser seg som tidligere nevnt innimellom i forbindelse med Bluetooth.

Telefonen ble derfor levert til oppdatering av software fra R2A til R2B hos EMTS Center A/S avd. Bergen, den 02.04.02 og ble levert tilbake samme dag. Til tross for oppdateringen fortsatte telefonen å slå seg av og på, henge når man gjør valg i menyer osv.. Derfor leverte jeg den inn igjen hos EMTS Center A/S avd. Bergen, den 09.04.02. hvorpå service-teknikeren foretok en reset av tlf, reset av apparat-kode og oppgradert software’en på nytt. Dette har ikke hjulpet, telefonen lever fortsatt sitt eget liv. I følge servide-teknikeren hos EMTS er det ingenting man kan gjøre med telefonen, annet enn å eventuelt bytte den med en swap-tlf eller å vente til neste software-oppdatering som ifølge Sony Ericsson vil komme i uke 20, jfr. FAQ i Sony Ericsson’s web-side angående T68. Å få en swap-tlf vil ta ca. en måned, mens jeg trenger en telefon som fungerer omgående. Og å sende den noen sted vil ta lengre tid en rimelig har jeg fått opplysninger om.

Jeg snakket så med Sony Ericsson HelpDesk 81500840 den 09.04.02 og fikk der god hjelp, men dessverre ingen løsning på problemet mitt. Jeg ble rådet til å levere den inn for å få en swap-tlf, og en del generelle råd, hvor alle er prøvd uten hell.

Jeg kunne kanskje ha byttet den hos Elkjøp, men der har man ikke andre telefoner enn T68i igjen. Og dette forstod jeg ikke ville bli godtatt hos Sony Ericsson, nemlig at man byttet fra en T68m til en T68i. Noe jeg finner underlig da en T68m faktisk ifølge Sony Ericsson faktisk er den samme telefon som en T68i, jfr FAQ i Sony Ericsson’s web-side angående T68. Den eneste forskjellen er hovedsaklig designen.

Så mitt spørsmål er hvordan jeg skal gå frem for å få en telefon jeg har betalt ca. 4600 for (pris som ansatt hos Elkjøp), til å fungere som den skal. Det virker nemlig ganske håpløst for øyeblikket, alle muligheter for en løsning virker å ligge minst 4 uker frem i tid. Og jeg mener at det bør bli en løsning før den tid, når jeg allerede har måttet ha telefonen på service i ca. 1 måned allerede. Og ikke eid den lengre enn 1 og 1/2 mnd.Vil det hjelpe hvis jeg leverer inn telefonen to til tre ganger til og påpeker samme feil, får den igjen ureparert og krever ny fordi man etter reelle hensyn bytter et produkt når det er blitt reparert med samme feil tre ganger, og man reklamerer for fjerde gang? Og siden Elkjøp ikke har flere T68m igjen så må jeg da få en tilsvarende telefon, nemlig en T68i. Som ifølge Sony Ericsson er den samme telefonen. Men som samtidig ikke er det når man spør om det er mulig å foreta en slik bytteordning.

Jeg håper det er mulig å finne en mer minnelig løsning enn å måtte levere telefonen min flere ganger på service, og at jeg ikke skal måtte vente såpass lenge før en løsning skjer.

Har også et siste spørsmål, nemlig angående en mulig forskjell på T68m og T68i. Stemmer det at T68i støtter høyere hastighet med GPRS enn T68m. Enten at den har flere tidsluker 4-1, eller at den støtter høyere hastighet per. luke (altså at den har 3-1 luker som T68m). Dette fikk ikke jeg helt klarhet i da jeg snakket med Sony Ericsson sin helpdesk. Hvis dette stemmer, kan T68m bli oppgradert til å støtte samme hastighet? Eller ligger dette i det hardware-messige? Hvis dette har noe med hardware å gjøre og ikke er oppgraderbart så finner jeg det svært ”eiendommelig” at Sony Ericsson på sin web-side påpeker at T68i og T68m hardware-messig er samme telefonen, men med forskjellig design og farge.

Mvh
André N.Breivik
Student ved det juridiske fakultet Bergen, og selger ved Elkjøp
Telefon: 410 20 400

-------------------------------------------------------------

Today I delivered my phone for repairs again, and hopefully I'll get a new one soon. Have not gotten a response from Sony Ericsson yet dough.

johanch
K800 Black
From: Oslo, Norway
PM
Posted: 2002-04-10 19:46
A really unlucky guy I think

Dette her burde da gå i orden, slik at du får en ny?? Lykke til!
mrNoodles
Xperia X10 Black
PM
Posted: 2002-04-10 19:47
>>escobar
I have the same problem with my R2B, and its the second they did a SW update, with R2B, and the problems only seems to increase. With the enter PIN code problem. It occurs to me when I take it out of the car holder! Please post the answer you get from !!

Im gonna mail right now me to!!

And return my phone for another and third service tomorrow!!
And then when I get it back the same error will be there due to the same SW and then Im gonna claim a new T68i!!

This is what I wrote!

"Hej!!
Jag har en T68m som har varit inne på service 2ggr men samma fel består, ja kommer att lämna in den på service imorgon igen - och när jag får tillbaka (om jag får tillbaka den inom rimlig tid) så kommer samma fel att bestå!! Allt iom. SW versionen R2B, de är den som är orsak till felet. och inget annat. Visst snart kommer MMS mjukvaran, men jag har betalat 6249:- för en telefon som har fungerat väldigt dåligt!! Och jag finner mig inte i att vänta 1½ månad för att den ska fungera felfritt! Felet är det att den hänger sig, när jag tar ur den ur bilhållaren HCH-28 så slår den av sig själv och det står att man ska slå PIN, samt att den är hopplöst seg att använda (SMS mm). Detta problemet har blivit värre och värre och allt är iom. R2B - tro mig!
Hoppas ni har en bra lösning på mitt problem!!

T68i verkar inte ha samma problem? Ta gärna upp en ev. lösning med Support Chef Magnus Nilsson!!

Tacksam för snabbt svar!!"

[ This Message was edited by: mrNoodles on 2002-04-10 19:50 ]

[ This Message was edited by: mrNoodles on 2002-04-10 20:00 ]
escobar
K800 Black
PM, WWW
Posted: 2002-04-10 20:06
Yeah, I'm not so lucky!

Jeg håper og tror også at det skal gå i orden. Alt jeg vil ha er en telefon som først og fremst fungerer, og det gjør ikke min T68m. Om jeg får en T68m eller T68i er ikke all verdens nøye, bare den fungerer. Men jeg har en stor tro på T68i ikke vil ha noen feil av samme type, så jeg håper at det er en slik jeg får.

I hope you get your phone exhanged too mrNoodles! So I'm not the only one who has these kind of problems with my T68m. There must be something very wrong with some of the phones produced, since it can't really be software-related. Because if it were, everyone would experience the same problems we have!! It's really annoying!!
I'm just not a signature kind of guy..
mrNoodles
Xperia X10 Black
PM
Posted: 2002-04-10 20:11
>>Esco!
I use it with Comviq as Operator, and I was told that they are having a hard time to get things work out well. But actually I dont care I bought a (Ericsson) phone for 6249SEK and it just should work - and to be honest I dont care why it doesnt!! It ´s problem!!
And it still keeps freezing from time to time!! And this make real disapointed, never had such problems with any Nokia or other Ericsson.

What Operator are you using?

[ This Message was edited by: mrNoodles on 2002-04-10 20:12 ]
escobar
K800 Black
PM, WWW
Posted: 2002-04-10 20:21
I'm using Netcom! The Sony Ericsson HelpDesk in Norway talked about the problems with my phone of not being so important, that there was nothing they could actually do about it untill there comes an update in May. Or until my local service-point get a phone they can swap my T68m with, whichever comes first (the update or a phone).

So I hope that my letter and the fact that my phone is not working like it should be, will give me the oppurtunity to exhange it for a T68i, which is the only phone my shop has. They are all empty of gold T68m's.

Hope you get your phone exhanged to a T68i too. I'll post my answer from the SE HelpDesk as soon as I recieve it. I'll probably get an answer tomorrow!!
I'm just not a signature kind of guy..
mrNoodles
Xperia X10 Black
PM
Posted: 2002-04-10 20:26
Yepp same hear, with reply tomorrow - I´ll post it here ASAP.
And I gonna make a call to the store and check if they have any T68m available, and if not When I get it back and the same error still is there!! Ta daddaaa!! T68i

And I finds the problem important, we bought one of teh most expensive phones in history. And it should work well no matter what!!

I use Comviq, and isnt Comviq and Netcom same shit!?
I do believe so, that is the same company!! Bit it called Netcom in Norway and Comviq/Tele2 here in Sweden!! What I mean is, same Network same Network equipment, same problems!!

[ This Message was edited by: mrNoodles on 2002-04-10 20:30 ]
escobar
K800 Black
PM, WWW
Posted: 2002-04-10 20:33
My T68m is not the most expensive phone I've bought! I bought a Nokia 8810 for over 1000$ when it came, was one of the first people in Norway who owned one. And the phone was CRAP!!

And not to mention my Nokia 9210 which I had for a month, and then sold it! It was a brick, and very slow!!

Let's hope we both get a new T68i soon!!
mrNoodles
Xperia X10 Black
PM
Posted: 2002-04-10 20:36
Hehe oki sorry!
But its expensive though, that is one thing we all can agree on - Its nice and cool, but its not cheap!
Which model was the 8810? I dont remember it?

T68i soon?!

[ This Message was edited by: mrNoodles on 2002-04-10 20:37 ]
Access the forum with a mobile phone via esato.mobi