Author |
Jag har lyckats byta min t68m till t68i !!! |
freddan Joined: Mar 06, 2002 Posts: 13 PM |
Ursäkta att jag skapar en ny tråd, men jag kunde inte hålla mig..
Jag gick till min Telia Butik idag och sa att jag vill byta min T68m till en T68i eftersom den sålts som MMS-telefon. Inga Problem alls! Är nu en lycklig ägare av T68i. Jag vill tacka alla, främst CyberVisitor som varit drivande i den här frågan. Vill uppmana alla andra som vill byta att göra det också.
Tack!
|
|
Rasmusbj Joined: Mar 04, 2002 Posts: 21 From: Denmark PM |
http://db2.esato.com/board/viewtopic.php?topic=3604&forum=2&22
Please write in english...
Btw: It's really great news that you got a T68i instead of your T68m. Now I just hope that my T68m will brake down! 
[ This Message was edited by: Rasmusbj on 2002-04-02 16:45 ] |
kallingen Joined: Jan 13, 2002 Posts: 282 From: Karlstad, Sweden PM |
Jag har också fått min utbytt, Magnus Nilsson (SupportChef på ) ringde mig förra veckan och sa att jag skulle få den utbytt. T68i:n skickade Magnus samma dag och jag väntar mig att gå tillbaka till min återförsäljare och få den utbytt nån gång nu under den här veckan.
Tack Magnus! Och resten på
Sincerly,
Joakim Käll, Sweden
|
skjalg Joined: Dec 08, 2001 Posts: > 500 From: B$rum, Norway PM, WWW
|
Hva? seriøst?? jeg trodde ingen forretninger ville gå med på noe sånt uten videre.. ericsson har jo ikke sagt noe offisielt om at de bytter inn alle t68 m til i, tviler på at jeg hadde fått byttet min telefon på denne måten! men er det noen nordmenn her som har prøvd det samme? og fått det til? er jævlig keen på å prøve.. men jeg bare VET at det ikke går.. må være ny på jobben hos telia han du byttet med  |
Hagge Joined: Mar 06, 2002 Posts: 2 PM |
Alla ni som nu säger er vara så jättestolta över att ha en t68i istället för en t68, vad är det att skryta om. Ni har bara fått en telefon som är i en annan färg och har en mjukvara som ni inte kan utnyttja.Och att ni skulle ha fått byta verkar väldigt lustigt, av vilken anledning skulle en återförsäljare ta tillbaka en fult fungerande apparat och byta mot en annan vara utan anledning och särskilt på Telia som har den sämsta kundpolitiken av alla åf i sverige.
Och när sen MMS mjukvaran kommer till t68 vad är det då för skillnad annat än färgen?? Nä jag säger att köp istället en t68 grå ( som dessutom är mycket snyggare än den babyblå t68i) och uppdatera den senare.
Ps.Jag jobbar själv i branschen sen många år och har hört en hel del "snackare " i mina dar, så därför min skepsis..
[addsig] |
ervil Joined: Mar 18, 2002 Posts: 190 From: Oslo, Norway PM |
Sjekk denne linken:
Ericsson T68 har inte marknadsförts falskt
2002-04-02 10:34
http://www.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=4906&sid=1
[ This Message was edited by: ervil on 2002-04-02 17:28 ] |
mrNoodles Joined: Feb 28, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Grattis
Siktar in mig på att få göra det samma, men vågar inte ta ut nåt i förskott...
>>Hagge: Att den går är snyggare får stå för dig Jag gillar den babyblå mer och mer!
[ This Message was edited by: mrNoodles on 2002-04-02 18:17 ] |
freddan Joined: Mar 06, 2002 Posts: 13 PM |
Hagge: Det är inte bara färgen på telefonerna som skiljer. Det känns som om t68i har bättre kvalitet. Volym/scroll knappen "skallrar" inte, knappsatsen är MYCKET bättre. Knappsasten lyser starkt blått, inte den "dassiga" och svaga belysningen som finns på t68m. Joysticken verkar också vara förbättrad. Hela telefonen känns som den är bättre ihopskruvad. |
joasp Joined: Apr 02, 2002 Posts: 5 PM |
Knappene er mye bedre. Mer distinkte og ikke så glatte som før! Joysticken er også mer presis! Så uansett om du oppgraderer så får du ikke en like behagelig og presis knappsats! Og alle vi er jo trykkomaner så hvorfor ikke prioritere trykkvennlighet! T68i er absolutt mer kompakt! Bare prøv selv!!!
This post was posted from a T68 |
joasp Joined: Apr 02, 2002 Posts: 5 PM |
Knappene er mye bedre. Mer distinkte og ikke så glatte som før! Joysticken er også mer presis! Så uansett om du oppgraderer så får du ikke en like behagelig og presis knappsats! Og alle vi er jo trykkomaner så hvorfor ikke prioritere trykkvennlighet! T68i er absolutt mer kompakt! Bare prøv selv!!!
This post was posted from a T68 |
CyberVisitor Joined: Dec 21, 2001 Posts: > 500 PM |
Quote:
|
On 2002-04-02 17:16, Hagge wrote:
Ps.Jag jobbar själv i branschen sen många år och har hört en hel del "snackare " i mina dar, så därför min skepsis..
|
|
Självklart att du som är inom branschen ställer dig skeptisk till allt prat om att byta T-68 mot T-68i. Jag har länge hävdat att de som talar emot mitt påstående om den gällande rätten här i forumet är försäljare inom mobilbranschen som försöker tysta ner situationen. |
kalinka Joined: Jan 27, 2002 Posts: 22 From: Olle PM |
Men hur har ni gått tillväga rent konkret!?
Ska jag gå i morgon till ericsson service center, till "fucking" onoff där jag, dumt nog, valde att köpa min telefon eller ska jag ringa ericsson???
Skriv och berätta hur jag skall göra samt hur ni gjorde!!!
Tack*1000 |
Läs i tråden som CyberVisitor startade "Alla som köpt en T68m kan..."
den e ganska lång men innehåller en hel del läsvärt!
|
kallingen Joined: Jan 13, 2002 Posts: 282 From: Karlstad, Sweden PM |
Hej!
Har lite nyheter idag, när jag ringde Magnus Nilsson, det var nämligen så att jag hade 2st T68m:or (den andra var min brors) och jag kunde INTE få den andra utbytt också, det här erbjudandet om att jag skulle få byta ut min var endast 1st telefon, och bara för mig eftersom jag inte var riktigt nöjd med den, sa han.
Det var INGET generellt att byter ut alla T68:or till T68i.
Tyvärr alla ni som försöker just nu, ni kommer nog inte att få byta era T68m.
Tyvärr
Men jag ska hämta min nya T68i imorgon eller på fredag.
Sincerly,
Joakim Käll, Sweden
|
Märkligt hur de kan börja särskilja fallen åt?!
Ja hackar inte på dig kallingen (jag är mer än tacksam för den info. jag har fått av dig!), men funderar lite på hur resonerar!?
|
|