Esato

Forum > Sony Ericsson / Sony > General > NetCom Totalforsikring - Norwegian topic

12  Next
Author NetCom Totalforsikring - Norwegian topic
johanch
K800 Black
From: Oslo, Norway
PM
Posted: 2002-03-26 22:44
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Er det noen som har NetCom Totalforsikring her? Noen erfaringer? Er det i det hele tatt mulig å få erstatningstelefon hvis man f.eks. mister den??? Eller er egentlig forsikringen bare "tull"...???
Spectrum
P910
From: Skien, Norway
PM, WWW
Posted: 2002-03-27 01:52
forsikringa funker den,,,
mobilen har en vediforringelse på 25% hvert år, så hvis en mobil koster 1000.- vil du få 750.- tilbake hvis du mister den året etter

det er også en egenandel på 300.-

dekker alt utenom fukt og selvforskylt skade, (som det egentlig ikke er så vanskelig å ljuge seg forbi... )
thomasbordvik
T68 grey
PM
Posted: 2002-03-28 17:26
Jeg har VELDIG go erfaring med NetCom totalforsikring! Jeg aner ikke hvor mange telefoner og ting jeg har fått av de... Fikk nylig en helt ny 9210 pga jeg SELV mistet min gamle 9110 i vannet på quart`en ifjor... 9210 en telefon som er endel dyrere enn verdien på 9110 er nå!! (selvfølgelig tok jeg ikke 9210, tok heller en T68 med HBH15 og er godt fornøyd med det )

Hvis du er flink til å snakke for deg.. eller, hehe, kanskje bedre "justere" litt på sannheten innimellom kan man nesten få alt man vil av de tror jeg.

thomas
johanch
K800 Black
PM
Posted: 2002-03-28 19:06
Hehe... Var egentlig ikke noe "svindel" jeg tenkte på da jeg skrev dette emnet. I kontrakten står det nemlig "tap, skade, som skyldes plutselig ytre påvirkning.." Hva betyr egentlig det? Si at du mister telefonenen, glemme den igjen f.eks. på toget... Får du da penger igjen?? Eller må du ta det på egen "kappe"??
tranquil
W902 Black
PM
Posted: 2002-03-28 19:45
Jeg har totalforsikring pluss. Den dekker alt uten verdiforringelse. Jeg hadde vanlig totalforsikring tidligere og synes den var absolutt til å stole på. Brukte den en gang uten noe problem. Nå er det noen år siden men jeg til av egen erfaring absolutt anbefale alle å forsikre telefonen sin. Det kan komme seg å sjekke om innbo forsikringen dekker mobiltelefoner før et tegner en egen forsikring hos nettlevrandøren sin. Det er jo ikke noen vits i å dobbelforsikre seg. KS ;-)

This post was posted from a T68

johanch
K800 Black
PM
Posted: 2002-03-28 19:52
Men hva er totaltforsikring pluss?? NetCom tilbyr ikke noe som heter det etter det jeg vet. Den eneste forsikringen de har kalles NetCom Totalforsikring. Men dekker denne forsikringen meg hvis jeg f.eks. mister telefonen i byen, på toget e.l.? Utdrag fra forsikringskontrakten:

Forsikringen dekker:

1. tap av eller skade på mobiltelefonen som følge av en plutselig ytre årsak, herunder ran og tyveri
2. tap av eller skade på mobiltelefonen som følge av en plutselig ytre årsak
3. økonomisk tap som følge av misbruk av SIM-kort som skyldes ran, tap eller tyveri

Vil denne da dekke telefonen hvis jeg mister den??
CyberVisitor
T610
PM
Posted: 2002-03-28 21:18
Quote:

On 2002-03-28 19:52, johanch wrote:
Men hva er totaltforsikring pluss?? NetCom tilbyr ikke noe som heter det etter det jeg vet. Den eneste forsikringen de har kalles NetCom Totalforsikring. Men dekker denne forsikringen meg hvis jeg f.eks. mister telefonen i byen, på toget e.l.? Utdrag fra forsikringskontrakten:

Forsikringen dekker:

1. tap av eller skade på mobiltelefonen som følge av en plutselig ytre årsak, herunder ran og tyveri
2. tap av eller skade på mobiltelefonen som følge av en plutselig ytre årsak
3. økonomisk tap som følge av misbruk av SIM-kort som skyldes ran, tap eller tyveri

Vil denne da dekke telefonen hvis jeg mister den??

johanch skrev:
> Hei.
>
> Kan du ta en titt på denne topic?
> http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=3407&forum=2&5
>
> Noen kommentarer eller tips?

Försäkringen är en s.k. drulleförsäkring som täcker de omständigheter som nämns i standardavtalets p1-3. I standardavtal brukar det dock finnas undantagsregler som vårdslöshet m.m. Läs de klausulerna också. Är klausulerna svårlästa är de ogiltiga eftersom standardavtal mellan konsument och näringsidkare tolkas till konsumentens fördel om de upprättats av näringsidkaren och, som sagt, är svårtolkade.

Ofta tenderar konsumentens "rättigheter" att vara lättlästa, medan "skyldigheterna" står skrivet mer svårläst. Troligt är dock att denna försäkring är heltäckande, rensat från sedvanliga uppenbarhets- och väsentlighetsrekvisit i kombination med vårdslöshets- uppsåtlighetsklausuler (som t.ex. att medvetet förstöra det försäkrade objektet för att försäkringen skall utlösas).
tranquil
W902 Black
PM
Posted: 2002-03-28 22:20
Beklager, jeg glemte meg bort et lite sekund, totalforsikring pluss er tilgjengelig kun om man er bedriftskunde hos netcom. ks

johanch
K800 Black
PM
Posted: 2002-03-28 22:20
Takk for svar! Jeg legger ut linken til hele kontrakten imorgen når jeg får tilgang på PC. Lurer fortsatt på om jeg får ny telefon hvis jeg f.eks. mister den på toget, bussen, trikken...

tranquil
W902 Black
PM
Posted: 2002-03-28 22:36
Det gjør du! Ks

johanch
K800 Black
PM
Posted: 2002-03-29 17:41
Her er linken til hele kontrakten http://www.netcom.no/content/Text.ASP?CategoryId=162&Level=4&DocumentId=149&Multi=Yes&Mail=Yes&Ident=1.1.2.15

johanch
K800 Black
PM
Posted: 2002-03-29 19:15
Kom igjen CyberVisitor Gi oss/meg en liten tolkning på hva som vil skje hvis jeg en dag mister telefonen på vei hjem fra jobb på toget. Vil jeg da få telefonen/penger tilbake fra NetCom?
CyberVisitor
T610
PM
Posted: 2002-03-29 19:41
Quote:

On 2002-03-29 19:15, johanch wrote:
Kom igjen CyberVisitor Gi oss/meg en liten tolkning på hva som vil skje hvis jeg en dag mister telefonen på vei hjem fra jobb på toget. Vil jeg da få telefonen/penger tilbake fra NetCom?

Försäkringen täcker den omständigheten som du nämner. Precis som jag skrev innan jag fick del av formuläravtalet så finns det vissa undantagsregler som skall beaktas för att ersättningen inte skall nedsättas. Läs http://esato.com/board/viewtopic.php?topic=3407&forum=2#post31355 [addsig]
johanch
K800 Black
PM
Posted: 2002-03-29 19:43
Okey, takk for hjelpen. Det er godt å vite at man kan stole på sin forsikring og at den ikke kun er en falsk trygghet
CyberVisitor
T610
PM
Posted: 2002-03-29 19:46
Quote:

On 2002-03-29 19:15, johanch wrote:

En undantagsregel som skiljer sig en del från övriga försäkringar är att SIM-kortet från det avtalade abonnemanget måste vara i telefonen för att ersättning skall utgå. Du kan således inte ha telefonen till ett annat abonnemang för då gäler inte försäkringen. Vissa viktiga nedsättningar i ersättningen gäller för det fallet att inte aktsamhetsreglerna för användning i bil är uppfyllda. Läs undantagsreglerna noga - försäkringbolag är mycket strikta då yrkan om ersättning görs. [addsig]
Access the forum with a mobile phone via esato.mobi