Sebo Joined: Mar 13, 2003 Posts: 45 From: Sweden PM |
Kollar man runt på lite "e-handlar sidor" verkar det som sonyericsson säljer extremt bra just nu. När skall det synas i den riktiga statistiken?
Jag tror att Sonyericsson fortsätter att öka sin marknadsandel till 6-6.5% under Q1. Lyckas sedan sonyericsson i stor skala lansera sina T310 och framförallt T610 inom två-tre månader ser det riktigt bra ut. T310 har också fin potential i och med en tilltalande design (Sonyerissons produkter ser i regel mycket bättre ut i verkligheten än på bild) samt ett riktigt coolt spel i form av Tony Hawks Pro Skater, detta gillar ungdomarna.
Under tiden som de nya telefonerna skall lanseras verkar T68i sälja bättre än någonsin.
Tydligen skall T100 sälja riktigt bra i asien främst Singapore och snart kommer försäljningen igång i Europa och Nordamerika. T200 säljer just nu mycket bra i Europa och P800 säljer allt som finns tillgängligt på nolltid. P800 har inte ens lanserats "på riktigt" någonstans i världen. Kraftiga marknadskampanjer är på gång gällande P800 enligt vad jag har hört, vilket förhoppningsvis kommer resultera i riktig försäljningsboom runt om i världen. Att sedan Sonyericsson inom en närmare framtid kommer att lansera sin 3g-telefon Z1010 bådar gott. Denna telefon ser mycket bra ut på pappret, dessutom gillar jag att de äntligen vågat satsa på en fliptelefon. Just fliptelefoner är mycket populära i både Nordamerika samt Asien.
Dessutom råkar jag veta att en uppföljare till T610 redan är under arbete.
Spännande blir det iaf...
mvh |