Author |
Help me with my P800!! |
Martin Joined: Dec 18, 2001 Posts: 54 PM |
Hi!!
I need some help with my new p800!!
I want to synchronize... It started good.. I started to send som over some things from the multimedia cd and it worked fine.. But suddenly it didn´t get any contact.. I´ve tried to take away the phone and put it on again.. Restarted the computer.. Installed PC-Suite on another computer.. And tested there.. But it dont´t get any connection.. Why??
Could I change anything in the P800?? Or in the computer??
Should something be on n the P800!!
I write this in Swedish also if the Swedish coouldn´t understand my bad english..
Jo jag har alltså problem med synkronisitionen.. Det gick fint när jag installerade det första gången, och fick över videon, bilder, ringsignaler mm från multimedia cd-n.. Men sen så när jag skulle börja fixa med att lägga över språk till telefonen så märkte jag att den inte hade kontakt med datorn längre.. Varför vet jag inte.. Är nämligen så att jag råkade välja engelska vid starten så nu kan jag inte få det till svenska...
SKa det vara nån inställning eller nåt på, på P800-an när man synkar?? Är det nåt med datorn man kan ändra?? Får nämligen ingen kontakt mellan datorn och P800-an.. Testade att installera PC-Suite på en annan dator.. Fick ingen kontakt där heller!!
nÄR MAN KOLLAR PÅ mRoutern så är USB iklickad och det står Com3 som det också är och den som funkade i början... Men nu står det inte ansluten.. Klickar man av och sen i rutan igen så ansluter den.. Men det funkar inte för det.. Den står och ansluter hela tiden.. Men blir aldrig ansluten...
Please help me... Thankful for all answers!!
Hoppas nu att ni kan hjälpa mig... Tacksam för alla möjliga svar!!
|
|
Freak Joined: Aug 31, 2002 Posts: 349 PM |
Quote:
|
On 2002-12-19 19:02, Martin wrote:
Hi!!
I need some help with my new p800!!
I want to synchronize... It started good.. I started to send som over some things from the multimedia cd and it worked fine.. But suddenly it didn´t get any contact.. I´ve tried to take away the phone and put it on again.. Restarted the computer.. Installed PC-Suite on another computer.. And tested there.. But it dont´t get any connection.. Why??
Could I change anything in the P800?? Or in the computer??
Should something be on n the P800!!
I write this in Swedish also if the Swedish coouldn´t understand my bad english..
Jo jag har alltså problem med synkronisitionen.. Det gick fint när jag installerade det första gången, och fick över videon, bilder, ringsignaler mm från multimedia cd-n.. Men sen så när jag skulle börja fixa med att lägga över språk till telefonen så märkte jag att den inte hade kontakt med datorn längre.. Varför vet jag inte.. Är nämligen så att jag råkade välja engelska vid starten så nu kan jag inte få det till svenska...
SKa det vara nån inställning eller nåt på, på P800-an när man synkar?? Är det nåt med datorn man kan ändra?? Får nämligen ingen kontakt mellan datorn och P800-an.. Testade att installera PC-Suite på en annan dator.. Fick ingen kontakt där heller!!
nÄR MAN KOLLAR PÅ mRoutern så är USB iklickad och det står Com3 som det också är och den som funkade i början... Men nu står det inte ansluten.. Klickar man av och sen i rutan igen så ansluter den.. Men det funkar inte för det.. Den står och ansluter hela tiden.. Men blir aldrig ansluten...
Please help me... Thankful for all answers!!
Hoppas nu att ni kan hjälpa mig... Tacksam för alla möjliga svar!!
|
|
think it is windows that bugging, rihtklick on "my computer" and go to propepties, go to device maneger, and there is something like "usb device", take o look there, if the usb sync have truble there you will se that there!
svenska, högerklicka på "min dator" gå till "egenskaper" och sen till "makinvara" och "enhetshanteraren", om det är något som krånglar där, så syns ett frågeteken med vad, och så kan man välja att hämta drivrutiner o väljer att söka på cd:n (pc-suite).
tror faktiskt att när mjukvaran är rätt instalerad lägger den sig som com3, kolla under comkontakter där, för på min ståre nått med usb på com 3 (finns ju inte com3 i vanliga fall)
Speed kills, but you get there faster! |
Hi!!
Now it works thanks... But it is still wrong language (english) I want to have Swedish language!! But where can I found it?? I been searching on the cd, and phone languages is installed but there is no language in the files..
Nu funkar det.. Tack så mycket.. Men et annat problem är ju språket.. Har engelska men vill ha svenska.. Hur gör man för att fixa det?? Har kollat i genom cd-n tycker jag och inte hittat nåt har installerat Phone Language men det finns ju inga språk med.. Vart kan man hitta dom nån som vet?? Snälla hjälp mig så fort som möjligt med detta!! |
Is there no one here who could help me with this problem on my P800!! Please....
Finns det ingen här som kan hjälpa mig med mitt lilla problem?? Snälla!!! |
nwmq1 Joined: Dec 28, 2001 Posts: 277 From: Sweden PM |
språk får man välja första gången man startar telefonen... skumt att de har valt engelska första gången de startat den men det lär gå att ändra i kontrollpanelen skulle ja gissa, annars står det garanterat i instruktionsboken... |
Man fick välja i starten och smart som man är klicka jag fel..
Och det låte rinte sant men är det.. Man kan inte ändra språk i kontroll panelen.. Finns bara engelska.. Detta gör man för att spara minne står det.. Så man behöver synka över det via nåt program som heter Phona Languages.. Som jag har installerat men hittar inte själva språkfilen på svenska som jag ska föra över.. Snälla nån som kan hjälpa mig!!??? Vill ju komma igång med min helt nya P800!! |
Freak Joined: Aug 31, 2002 Posts: 349 PM |
only alternativ that i can think of, is to cotact sonyericsson! the best alternativ if you ask me!
hittade det inte heller, i stora drag, återställning funkar inte heller enligt instruktionsboken, bästa alternativet är väll att maila eller ringa sonyericsson, jag skulle ringa aftersom du kommer fram snabbare då!
testa:
Sony Ericsson Customer Care Center
tel.: 013-24 45 00 |
skjalg Joined: Dec 08, 2001 Posts: > 500 From: B$rum, Norway PM, WWW
|
I got a couple problems with bluetooth! it will only connect to com port 0, which seems strange.. cant get any connection there!
But one call thing this phone lacks is the ability to use mp3 for ringtones! I havent managed that, is it possible? in that case.. HOW??  |
geoffreyw Joined: Aug 15, 2002 Posts: 104 From: Texas PM |
Quote:
|
On 2002-12-20 01:28, skjalg wrote:
I got a couple problems with bluetooth! it will only connect to com port 0, which seems strange.. cant get any connection there!
But one call thing this phone lacks is the ability to use mp3 for ringtones! I havent managed that, is it possible? in that case.. HOW??
|
|
Do you have a pre-commercial unit? I was under the impression that you could use MP3's for ringtones. Please tell me it ain't so.... |
|
Got the commercial unit.. |
SveNGaLi Joined: Dec 10, 2002 Posts: 61 From: Kuwait PM |
I Dont think you can use Mp3 For Ringtones, but there are convertors that can convert mp3 to wav etc....
|
|
yepp, thats true! but wav takes up sooo much more space doesnt it? |
Arne Joined: Jan 05, 2003 Posts: 10 PM |
Halloj!
Inga språkfiler på cdn än så länge. Enligt SE helpdesk kommer de ut på supportsidan under januari. Tyvärr. |
|