Author |
Swedish Forum |
joppe Joined: Nov 17, 2002 Posts: 30 From: stockholm PM, WWW
|
hej.. e ny på detta forum o hoppas att ni 'veteraner' kan hjälpa mig..
har en gammal 350mhz o köpte nyligen en nokia 7210'a..
- går det att på ngt billigt sätt fixa IR till datorn,
så jag kan fixa kalendern därifrån?
- suck.. nokian har tydligen inget mail-verktyg..
har ni nåt bra tips.. ?
hmm.. kanske om man kollade mailen via wap..
o så har jag hört talas om detta "push", alltså att man kan prenumerera på nya saker typ.. går det då att få reda på när man får nya mail?
(ständig uppkoppling till grps kan jag leva med om det e ett måste)
- operatörsloggan förstör verkligen bakrunden.. hört att man genom ett program på datan (man får inte ha bredband) kan skicka en transparent .gif logga o därigenom ta bort loggan på telefonen.. men jag känner ingen som inte har bredband >_<
om ngn här kan/har fixat detta, SNÄLLLA skicka till mig (0734205599)
tack på förhand / joppe |
|
Sam79 Joined: Nov 25, 2002 Posts: 105 From: Sweden PM |
Nu funkar mitt mms.... Nån som har något roligt att dela med sig av?
This post was posted from a T300 |
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
Har fått igång Halebop sidan nu verkar som det inte går så bra ihop med norton internet security 2003
This post was posted from a T68i
[ This Message was edited by: GEORGIA REBEL on 2002-11-26 09:01 ] |
uno44 Joined: Nov 15, 2002 Posts: 4 PM |
Det vore kul om alla postade länkar till sidor med mms mallar här!
Mallarna på comviqs sida är ju inte så jävla roliga.
[ This Message was edited by: uno44 on 2002-11-26 09:23 ] |
Sam79 Joined: Nov 25, 2002 Posts: 105 From: Sweden PM |
Kan någon vänlig comviq själ skicka ett mms till mig(0704288317) med en Ringsignal i
This post was posted from a T300 |
Sam79 Joined: Nov 25, 2002 Posts: 105 From: Sweden PM |
Kan någon vänlig comviq själ skicka ett mms till mig(0704288317) med en Ringsignal i
This post was posted from a T300 |
uno44 Joined: Nov 15, 2002 Posts: 4 PM |
Sam 79 fick du mms:ett? |
Sam79 Joined: Nov 25, 2002 Posts: 105 From: Sweden PM |
Japp...
This post was posted from a T300 |
ppcrockar Joined: Mar 04, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM |
@Sam79
Jag har skickat 2st MMS till dig... Fick du dem?  |
Sam79 Joined: Nov 25, 2002 Posts: 105 From: Sweden PM |
Fick dom... Lite halv kul... Tack ska du ha
This post was posted from a T300 |
uno44 Joined: Nov 15, 2002 Posts: 4 PM |
PPcrockar vill du dela med dig?
0736591294 |
Sam79 Joined: Nov 25, 2002 Posts: 105 From: Sweden PM |
Är det någon som vet var man kan hitta midifiler med R2-D2 ?
This post was posted from a T300 |
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
Nära 1000 nu!!!
This post was posted from a T68i
[ This Message was edited by: GEORGIA REBEL on 2002-11-26 13:05 ] |
ppcrockar Joined: Mar 04, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM |
@ uno44
Jag har skickat 2 MMS till dig med 
[ This Message was edited by: ppcrockar on 2002-11-26 13:52 ] |
rob Joined: Aug 13, 2002 Posts: 151 PM |
Quote:
|
On 2002-11-25 22:18, ElGato wrote:
Jag har haft det meddelandet ganska länge nu "inget stöd för gprs-parametrar".. snart ett halvår..
Jag fick reda på från nån att det inte behöver vara inställningarna som är fel, utan att det snarare är fel på sim-kortet..
Jag har inte gjort nån uppdatering på mobben efter att jag fick det meddelandet, så jag vet inte om det fixar saken, och jag har inte bytt sim-kort, för jag har comviq millenium, och det säljs inte längre.
Du kanske lyckas få det att funka igen, i såna fall säg hur du gjorde.. jag har testat allt möjligt men har inte fått det att funka.
Försök inte med comviq kundtjänst heller (om du hade tänkt göra det)..
De sa att de skulle kolla upp saken, en vecka senare fick jag ett sms från dem där det stod "ditt problem är av tillfällig art, våra tekniker arbetar på att lösa detta. Vi ber er därför avvakta"
.. jag har avvaktat i fyra månader nu =P
|
|
Hmm. Tog kontakt med comviqs kundtjänst iaf (borde inte kalla sig kundtjänst). Fick till svar att de inte var ansvariga för andra profiler än deras egna, trots att strulet uppstod efter det att jag installerat deras inställningar!. De påstod att de aldrig hört talas om problemet. Bad dem att be tekninkerna titta på det. Man får väl se om de (mot förmodan) löser problemet. Den profilen (gateway) det gäller e lösenordskyddad (många "****") nån som vet hur man kan "ta reda" på ett lösenord?. Kanske löser sig om man lägger till en ny profil, men då behöver jag lösenordet.
rob |
|