Author |
NorgesMagasinet - Norsk Forum |
skjalg Joined: Dec 08, 2001 Posts: > 500 From: B$rum, Norway PM, WWW
|
Det er ikke GPRS roaming ute i den store verden og MMS går som kjent via GPRS..foreløpig må vi holde oss til Norge når det gjelder MMS (dette gjelder TnM og de fleste andre operatører i Europa)
Kjipt.. men slik er det! Foreløpig..
Når det gjelder å sende MMS til TnM eller operatører i Telenor nett skal problemene som har vært der være løst. Dette gjelder også problemene som var med MMS fra telenor -> NetCom
Eulogy - MMS tjenestene ligger på forsiden til tv2.no
direkte link: http://www.tv2.no/mmsdrop/index.jhtml
ellers er det også en link videre fra www.mother.no til MMSdrop
[ This Message was edited by: skjalg on 2003-02-14 12:44 ] |
|
laffen Joined: Aug 07, 2001 Posts: > 500 From: Oslo, Norway PM |
@sjalg
Telenor har GPRS roaming avtale med de samme land som de har GSM roaming med. Selvfølgelig må operatøren i utlandet ha GPRS oppe å gå. Priser for GPRS bruk i utlandet er den samme som i Norge.
http://telenormobil.no/bedrift/kundeservice/roaming/roaming.jsp
Vet ikke hvordan det er med MMS roaming. Mulig dette ikke dekkes av GPRS roamingavtalen deres. |
|
De har roaming med noen land i Europa, men det gjelder bare ett knippe operatører.
Men å sende MMS til utlandet mener jeg de fremdeles ikke har oppe og går.
[ This Message was edited by: skjalg on 2003-02-14 14:17 ]
[ This Message was edited by: skjalg on 2003-02-14 14:18 ] |
Sir-SonyEricsson-man Joined: May 30, 2002 Posts: > 500 From: Norway PM, WWW
|
jeg har no sendt mms til min far som bor i Stuttgart (for de som ikke vet er det i Tsykland), og jeg hadde ikken noe problemer... sendte til D1 (Deutsche Telekom) det er vel noe lunde det samme som Telenor... bare at de ikke har sånn monopol...
Sony Xperia 1 II, Xperia 5, Huawei P30 Pro |
tranquil Joined: Dec 15, 2001 Posts: > 500 From: Oslo, Norway PM |
Det here MMS greiene er no merksnodige greier. Jeg har alt innstalert som det skal være men har ikke, til dags dato, klart hverken å sende eller motta. HTLV3s greier det der.
SKJALG!!!
This message was posted from a P800
[ This Message was edited by: tranquil on 2003-02-14 17:03 ] |
Raven Joined: Jul 01, 2002 Posts: > 500 From: Norway PM |
Jepp... Begynte å knote med det i dag jeg og, og når jeg skulle sende en MMS fikk jeg opp en feilmelding om at jeg måtte konfigurere WAP innstillingene mine, så jeg endret "preferred" fra WAP til Netcom MMS GPRS og da ordnet det seg, men nå kunne jeg ikke bruke WAP leseren lenger....
Så jeg begynte å knote med dette frem og tilbake en stund, og plutselig så løsnet det seg bare av seg selv....?? "preferred" er nå satt tilbake til WAP og MMS funker som bare det... Forvirrende...
Skjønner egentlig ikke hvorfor man skulle trenge en egen WAP konto for MMS.
[ This Message was edited by: Raven on 2003-02-14 17:03 ]
[ This Message was edited by: Raven on 2003-02-14 17:11 ] |
|
HEHEHE...
dere skal jammen meg ikke ha det lett med netcom... har ingen problemer med telenor... sendte mine første mms i fjor på våren.. og har aldri hatt en feilmelding på det...
Når sant skal sies, jeg har aldri hatt noe annet enn NetCom. Aldri noe problem med dem så jeg ser ingen grunn til å endre på det. Det er nok heller det faktum at alle data i telefonen ble slettet da den var til reperasjon. Med den nyeste SWen virker det som enkelte ting ikke er helt som før. Tidligere virket alt som det skulle, også MMS.
This message was posted from a P800 |
|
hehe..
mms, wap, GSM data og GPRS og forøvrig.. det er trøblete greier for en del mennesker! Telefonene skulle vært ferdig innstallert med alle innstillinger fra de ble kjøpt, at det er trøblete har nok mye av skylda for at WAP ble en flopp!
har dere trøbbel med MMS på NetCom? tja.. det er jo ett pilotprosjekt, nedetid er det stadig vekk! Men har det aldri fungert vil jeg nesten anbefale å ringe inn på kundeservice og få litt hjelp!
Tv2 tjenestene må jeg forøvrig si er meget bra! særlig på P800 |
Pass deg nå, ellers så ringer jeg deg... Da skal du få noe å slite med igjen.
|
|
er på jobb 0900 imorgen  |
|
hvem av dere jobber for netcom her??
|
flat:
Jeg og Loke jobber for NetCom |
|
OMG!
GPRS priser hos Chess:
Inntil 1 MegaByte 10 øre. 1-20 MegaByte 2,5 øre. Over 20 MegaByte 2,0 øre.
prisene er _IKKE_ pr. KB, men pr. MB!!
Dette ifølge kundesenteret hos Chess.. det er jo helt rått... |
jorns Joined: Mar 27, 2002 Posts: 189 From: Oslo, Norway PM |
men kan det stemme, jeg sjekket ut Sense og de har disse prisene....det er jo 1000x så dyrt....Jeg ringte også Chess, og de bekreftet at det var så billig...men det må være ugler i mosen her..... |
|