Author |
Swedish Forum |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
Clas Ohlson tar 445kr för sin... kombinerad Compact Flash och Smart media läsare... USB anslutning
Quote:
|
On 2002-11-21 12:26, Evilsummer wrote:
Jo man tycker ju att det borde funka... Är det nån som vet var man kan få tag på en riktigt billig compact flash läsare då??
|
|
[ This Message was edited by: Cytech on 2002-11-21 11:32 ] |
|
uno44 Joined: Nov 15, 2002 Posts: 4 PM |
Xtrem, du verkar ju ha fått det att fungera, jag har också fått alla inställningar . I det sista sms:ett så stog det att jag nu kan använda mms.
Men det verkar inte gå ändå!
Vilken profil ska man använda? |
BlurryEye Joined: Mar 06, 2002 Posts: 120 From: Stockholm/Sweden PM |
@uno44
jag fick det att funka med Comviq MMS-wapprofilen som ansluter med det gamla vanliga Comviq GPRS-datakontot. Det nya mms-datakontot verkar inte fungera... |
Lelle Joined: Sep 23, 2002 Posts: 14 From: Stockholm, Sweden PM |
@BlurryEye
Jag tycker att du borde vänta tills du får inställningarna från Comviq istället för att försöka fixa det manuellt.. Kan du inte vänta en dag till tills du får inställningarna, nu när vi har väntat nästan ett halvår på MMS? *väntar fortfarande på inställningarna* |
@lelle
jo, jag fick dem men det funkade inte som det skulle...
men efter att ha mipplat om lite så funkar det ju! |
rob Joined: Aug 13, 2002 Posts: 151 PM |
När jag ringde till Comviq sa de att det inte skulle fungera att skicka MMS med en uppgraderad T68m!. Fick tjata för att de skulle skicka inställningarna iaf. Har ingen kontakt med GPRS nätet så jag vet inte om MMS fungerar. Skulle tydligen ta en dag för dem att registrera tjänsten. Enligt tjejen jag pratade med hos comviq så hade de fått information om att det inte skulle fungera med en uppgraderad m. låter skummt. Nån m(i) användare som lyckats skicka ett MMS?. |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
Quote:
|
On 2002-11-21 15:23, rob wrote:
När jag ringde till Comviq sa de att det inte skulle fungera att skicka MMS med en uppgraderad T68m!. Fick tjata för att de skulle skicka inställningarna iaf. Har ingen kontakt med GPRS nätet så jag vet inte om MMS fungerar. Skulle tydligen ta en dag för dem att registrera tjänsten. Enligt tjejen jag pratade med hos comviq så hade de fått information om att det inte skulle fungera med en uppgraderad m. låter skummt. Nån m(i) användare som lyckats skicka ett MMS?.
|
|
så länge du har T68i programvaran är det inga problem iof har jag en uppgraderad T68m och inte fått det å funka, men det har knappast nåt att göra med att det är en T68m.... |
ppcrockar Joined: Mar 04, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Jag har en uppgraderad T68m och det funkar här...  |
jag har också T68m (R5C mjukvara) och det funkar. |
floke Joined: Jan 23, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM, WWW
|
@stajlerboj: precis samma fel med volymreglaget hade jag också men det fixade dom åt mig på EMTS utan kostnad. Dom sa visserligen att det skulle kosta om man varit våldsam med telefonen men det hade jag ju inte varit
När jag hämtade ut den behövde jag iaf inte betala något. |
Tack! bra då vet jag. Det va vad jag sa till damen i luren, men hon insisterade på att hon hade rätt, haha!. konstigt att de går ut med sån information. Någon som vet hur det låter på en T68 när man tagit emot ett MMS från en T300 med "polyljud"? |
ppcrockar Joined: Mar 04, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Antagligen låter det inte alls, om man får ployfoniska ljud till T68:an... |
hmm. Borde ju låta, annars e det väl rätt meningslöst att ha en lur utan "polyljud", med tanke på att alla MMS-telefoner som kommer ut har "polyljud" och därmed kommer alla MMS som skickas innehålla "polyljud". Vore trist o behöva byta lur pga nått sånt. |
Delayed Joined: Nov 21, 2002 Posts: 0 PM |
Självklart blir det ljud i telefonen om man skickar tex. en Polyfonisk ringsignal till en T68i. Ljudet konverteras till mono (t68i) när MMS:et går igenom mmsc. |
HanneZ Joined: Mar 06, 2002 Posts: 99 PM |
funkar fint hos mig oxo (mms) .., har testat hela dan kul..ehhe..men tror itne ja ahr så stor användning av det när det kostar 5kr ...förutom när man vill piffa till en kompis födelsedag kanske!! =) |
|