Author |
NorgesMagasinet - Norsk Forum |
skjalg Joined: Dec 08, 2001 Posts: > 500 From: B$rum, Norway PM, WWW
|
Akkurat nå har vi problemer med MMS, kan legge inn en post når tjenesten er oppe igjen. |
|
Eulogy Joined: Sep 24, 2002 Posts: 174 From: Horten, Norway PM |
Takk! |
|
Det skal funke nå eulogy..
sendte deg en MMS Zand
[ This Message was edited by: skjalg on 2003-02-13 11:35 ] |
Nopoint Joined: Nov 30, 2001 Posts: 62 From: Stavanger, Norway PM |
hva med remote control, noen som har prøvt det? bruker den veldig lang tid å koble opp?
|
laffen Joined: Aug 07, 2001 Posts: > 500 From: Oslo, Norway PM |
Telenor stenger Teletopia's SMS tjeneste http://www.teletopia.no/
Det var det.  |
|
Like greit det
utdrag fra teletopia.no:
PS: I forbindelse med saksbehandlingen hos Post- og teletilsynet, er det innhentet rapporter fra tekniske spesialister som konkluderer med at Telenors reelle kostnader (inklusive absolutt alt) for en tekstmelding, er ca 4 øre.
[ This Message was edited by: skjalg on 2003-02-13 13:09 ] |
Zand Joined: Jan 31, 2002 Posts: 242 PM |
Telenor er noe jævla dritt! Teletopia har jo fått medhold i de fleste instanser nå, men allikevel klarer Telenor å stoppe dem. Som Teletopia sier på sin side:
"Vi forstår at SMS er en melkeku for Telenor, men vi visste ikke at de hadde så gode kontakter at de kunne få opphevet alle vedtak som er blitt fattet gjennom 5 års eksepsjonelt grundig saksbehandling."
De fleste klarer nok å trekke en slutning i forhold til Telenor - Samferdelsdepartementet. Penger kan brukes til så mangt (tror nok de fleste forstår hva jeg mener...)!
@skjalg
Fikk kun mms fra 'flat_eric45'... Ikke fra deg. Går det ikke på tvers av nettene?
[ This Message was edited by: Zand on 2003-02-13 14:01 ] |
Hurrle Joined: Sep 20, 2002 Posts: 47 From: Norway PM, WWW
|
Norges 3 værste firmaer:
1. Telenor
2. NSB
3. Posten
-Alle 3 tar seg sinnsykt overbetalt.
-De klager over at de mister kunder (merkelig det når de setter opp prisene og i tillegg gir dårligere tilbud til forbrukerne!).
-Bruker for lang tid.
-Virker som om de driver med korrupsjon for å få gjennom sakene sine.
-Har nesten monopol, og hvis de får konkurranse så eliminerer de den med uærlige midler.
Forslag til ALLE som har Telenor på dette forumet: bytt til en annen operatør, helst Chess, så vi får Telenor til å skjønne at prisen på SMS faktisk er rimelig viktig for forbrukerne. Om Telenor nå de nærmeste ukene mister 10000 kunder til f.eks Chess, kanskje Telenor vil sette ned prisen på blandt annet SMS.
Bare for å sammenligne, jeg betaler 0,69 kr for den samme tjenesten hos Chess som jeg måtte betalt 1,35 kr for hos Telenor (sende SMS og mottaksmld)! Telenor har 1,95 ganger høyere pris enn Chess!
K800i, M600i |
Tror nok problemet er at mange ikke gidder. De fleste tror nok at det er mye stress å bytte operatør.
Forresten, nå som HPR-20 kommer, er det mange som har tenkt å kjøpe seg den?
[addsig] |
|
@Zand
Har hatt problemer med å sende MMS til Netcom, men å sende til Sense gikk fint (har Chess selv). Har hørt andre som også har problemer med å sende mellom to nettverk.
Det er desverre mange som tror det er mye stress, men det er det jo absolutt ikke: www.chess.no, fyll inn navn/nummer, vent 14 dager på nytt SIM og vips så har du billigere sms og ringing!
K800i, M600i |
Jeg porterte fra Tele2 til Telenor jeg og det var enkelt og greit det. (gjorde det fordi jeg fant nummeret hos Tele2 og hadde bedriftskonto hos Telenor)
[addsig] |
Sir-SonyEricsson-man Joined: May 30, 2002 Posts: > 500 From: Norway PM, WWW
|
likte ikke teletopia anyway jeg... syns Telenor demo abb er hellt konge jeg
Sony Xperia 1 II, Xperia 5, Huawei P30 Pro |
|
@flat_eric45
Er det tilgjengelig for folk flest, eller er det siden du er forhandler eller noe? |
Sir-SonyEricsson-man Joined: May 30, 2002 Posts: > 500 From: Norway PM, WWW
|
bare telenor forhandlere for det
Sony Xperia 1 II, Xperia 5, Huawei P30 Pro |
@flat_eric45
Hvilken sjappe jobber du på? |
|