Author |
Swedish Z1010 Thread |
Midst Joined: Sep 23, 2004 Posts: 0 PM |
Tjena.. Har världens mest irriterande problem..
De va en som skickade några bilder till min telefon... å nu får jag dessa bilder typ.. hela tiden.. har väl fått samma bilder Ca 50ggr nu sen i förrgår.. fan går de inte att fixa de där på nåt vänster?! |
|
xtrem Joined: Apr 08, 2002 Posts: 257 From: Stockholm, Sweden PM |
R1H är inte släppt |
Leks Joined: Jan 12, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Men det var ju nån här som hade uppgraderat till den
Kanske är därför man väntar med onlineuppdateringen, för att R1H ska släppas.
|
crippa45 Joined: Aug 17, 2004 Posts: 0 From: Stockholm PM |
Repeterar en tidigare efterlysning som någon gjorde. Det gäller webläsare. Den som frågade undrade omd et fanns alternativ till Reqwireless WebViewer. Den kostar ju några kronor och jag har inte hittat någon "gratis" version. |
Jag fick 2 registreringskoder när jag var testpilot åt Reqwireless
Jag tog HotViewer (hotmail) och WebViewer.
|
screwpull Joined: Mar 24, 2002 Posts: 12 PM |
Jag kan säga att jag har samma problem. Dessutom så stänger mobilen av sig då och då när man stänger luckan. Hela mobilen dör. Den har varit på reparation men det är mer eller mindre samma problem. Kan bara tillägga att servicen är urusel på "The Phone House". Fick ringa och tjata på dem för att få tillbaka min mobil från reparation och då hade den befunnit sig hos Anovo i ca 3 veckor. De hade inte ens börjat titta på den. Fick till svar att de behövde min telefonlås kod.
Detta efter attv jag ringt och tjatat för hade jag inte gjort det så hade den fortfarande legat där. Suger babian tycker jag!
|
No7 Joined: Aug 23, 2004 Posts: 0 From: Sweden PM |
Quote:
|
On 2004-10-02 00:08:53, acidflash wrote:
Tjena, jag sitter och försöker få min Z1010 att köra remote till Winamp, men tyvärr hittar jag inge program som funkar för mig
|
|
floAt's Mobile Agent. Funkar kanon.
http://fma.sourceforge.net/
7 |
No7 Joined: Aug 23, 2004 Posts: 0 From: Sweden PM |
Quote:
|
On 2004-10-03 18:36:39, crippa45 wrote:
Repeterar en tidigare efterlysning som någon gjorde. Det gäller webläsare.
|
|
Finns lite godis på midlet.org.
http://midlet.org/category.jsp?parentLevel=224 |
hoximagic Joined: Mar 13, 2003 Posts: 24 From: Sweden PM |
Detta kan man hitta i "WAP User Agent strings" dokumentet på SE developers sidan:
SonyEricssonZ1010/R1A SEMC-Browser/4.0 Profile/MIDP-1.0 MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 http://wap.sonyericsson.com/UAprof/Z1010R101.xml
(R1A, R1C, R1E and R1G – depending on market and/or operator specific variants)
SonyEricssonZ1010/R1H SEMC-Browser/4.0.2 Profile/MIDP-1.0 MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 http://wap.sonyericsson.com/UAprof/Z1010R201.xml
Så tydligen så inehåller R1H en liten uppdatering av WAP läsaren iallafall. De brukar stega revisionsnummret då det finns lite ny funktionalitet, och inte bara rena buggfixar. Detta dokument kom redan i början av september, så redan då verkar R1H vara ganska "färdig" internt på SE, även om denn ännu inte riktigt nått fram till oss ännu...
En annan lite intressant sak är att om man tittar i UAprof dokumentet för R1H så kan man se stöd för JSR-184, vilket är JAVA 3D. Risken är väl dock att detta är en liten miss av SE, då jag inte tror att Z1010 kommer få något java 3D stöd 
[ This Message was edited by: hoximagic on 2004-10-05 20:30 ] |
voxigen Joined: Oct 20, 2003 Posts: 10 From: Copenhagen/Denmark PM |
Tjena, svenska kompisar ...
I think I've discovered yet another bug in the Z1010 (R1G007).
If you copy a ring tone with the same name as one of the protected files (like "Sony Ericsson.mid" or "Greeting.mid") to the phone, the PROTECTED file will be renamed - it'll get a "_(1)" suffixed to its name. This, I guess, can be repeated infinitely (I wonder what happens if you repeat it enough times so as to exceed the maximum allowed file name length ... maybe you can crash the phone?). I now have a protected file called "Sony Ericsson_(1)_(1)_(1).mid", which kind of sucks, as it isn't fixed by master resetting the phone ...
Does anyone have any ideas?
I also have a question for the fellow Z1010 users ... in the ring tone selection menu, can you also only see the files on the phone and not the ones on the memory stick ... I think I used to be able to see them too when I had an earlier firmware version?
Cheers,
voxigen. |
acidflash Joined: Aug 02, 2004 Posts: 1 PM |
Det löste sig efter lite problem lösning
[ This Message was edited by: acidflash on 2004-10-05 21:51 ]
[ This Message was edited by: acidflash on 2004-10-06 00:18 ]
[ This Message was edited by: acidflash on 2004-10-06 10:55 ] |
emilb Joined: Jul 14, 2004 Posts: 0 From: PM, WWW
|
Hömm...min Z1010 har börjat bli lite knäpp tror jag den har helt plötsligt börjat stänga av sig när jag stänger luckan, händer ett par gånger om dagen. Någon annan som har haft detta felet?
/E |
jn3 Joined: Apr 20, 2004 Posts: 37 From: PM |
angående tidigare diskussioner om firmware...
jag var just hos en SP här i västerås och fick min z1010 uppdaterad.
den fw:n jag fick in i min nu var
R1H015
så nu är R1H släppt iaf... |
då kommer väl onlineuppdateringen snart
|
Johnex Joined: Nov 26, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm/Sweden PM, WWW
|
Jap!! (hope so)
|
|