Author |
Swedish Z1010 Thread |
colonel Joined: Aug 22, 2004 Posts: 0 From: Stockholm PM, WWW
|
Hittar inte Spids hemsida. Har kollat runt på Esato och Googlat. Hittar bara inlägg av honom. Kan du posta adressen?
Förresten, mitt senaste meddelande skickade jag från min z1010, men jag fick inte upp den där raden 'this message was posted using a z1010' eller vad det nu brukar stå. Hur lyckas ni med den bedriften? |
|
xtrem Joined: Apr 08, 2002 Posts: 257 From: Stockholm, Sweden PM |
@Leks: jag fick ungefär samma svar |
Johnex Joined: Nov 26, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm/Sweden PM, WWW
|
@colonel: jag kan den inte utan till, men du kan hitta den här: http://wap.johnex.se/links.php
This message was posted from a Z1010 |
maxer Joined: Aug 03, 2004 Posts: 0 PM |
colonel:
Jag tror att problemen uppstår när den växlar mellan 2g och 3g.. jag har 3g i vardagsrummet och 2g i resten av lägenheten och i hissen.. och rätt så ofta så tappar den nätet helt när jag kommer hem från jobbet och lägger mobilen på bordet.. och ibland så hittar den inte nätet förrän jag har startat om den..
|
hoximagic Joined: Mar 13, 2003 Posts: 24 From: Sweden PM |
www.gsmteknik.se
...har lagt ut information om att de nu kan låsa upp Z1010 telefoner. Än kan man dock inte plocka bort "branding" av telefonen, typ "Vodafone-live"... |
emilb Joined: Jul 14, 2004 Posts: 0 From: PM, WWW
|
Reconnect i göteborg låser oxå upp Z1010 nu.
/E |
No7 Joined: Aug 23, 2004 Posts: 0 From: Sweden PM |
Quote:
|
On 2004-09-30 09:01:36, maxer wrote:
Jag tror att problemen uppstår när den växlar mellan 2g och 3g.. ...och rätt så ofta så tappar den nätet helt
|
|
Det problemet blev mycket värre för mig när jag uppgraderade till R1G007 (hade R1A). Förut tappade den aldrig nätet helt och hållet, nu står den ofta i "välj nätverk"s läge.
Batteritiden har också blivit grymt mycket sämre med R1G jämfört med R1A, knappt hälften så mycket batteritid nu. Hade tex ca 60% batteri kvar igår kväll, i morse hade den stängt av sig för att batterit var slut.
|
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
@No7
Tycker precis tvärtom sedan jag uppdaterade den,men jag bytte ändå bort den mot en K700i.Tycker trots allt att 3G inte är så mycket bättre än 2G.
Georgia aint no paradise. But a place I call home. |
JorgenSt Joined: May 27, 2002 Posts: 63 From: Uppsala, Sweden PM |
Jippi, jag vill låsa upp min telefon!
Någon som har provat på plats? (gsmteknik sthlm).
Bor i uppsala så det är en liten bit att åka, vore kul att höra att
det fungerar först!
/Jörgen |
miniGranis Joined: Oct 01, 2004 Posts: 0 PM |
Någon som vet om / hur man kan få till en lösning för privat bruk att streama video till en Z1010 ?
Någon som verkligen HAR en fungerande setup med Darvin / Helix server ? |
wapmanse Joined: Mar 04, 2002 Posts: 249 From: Stockholm, Sweden PM |
HJÄLP!!!! please...
Har uppdaterat fw till r1g och nu funkar inte wap.sl.se längre..dvs de länkar där man plannerar sin resa..får bara "There is something wrong with the page you try to open, please chose another link"..dom bokmärken jag gjort från tidtabellerna fungerar inte heller.
Någon som har ett tips???
Cheers! |
maxer Joined: Aug 03, 2004 Posts: 0 PM |
Quote:
|
Det problemet blev mycket värre för mig när jag uppgraderade till R1G007 (hade R1A). Förut tappade den aldrig nätet helt och hållet, nu står den ofta i "välj nätverk"s läge.
Batteritiden har också blivit grymt mycket sämre med R1G jämfört med R1A, knappt hälften så mycket batteritid nu. Hade tex ca 60% batteri kvar igår kväll, i morse hade den stängt av sig för att batterit var slut.
|
|
Jag tänkte uppgradera idag.. men jag kanske väntar tills jag vet att jag får version R1H.. just nu har jag R1C002..
|
acidflash Joined: Aug 02, 2004 Posts: 1 PM |
Tjena, jag sitter och försöker få min Z1010 att köra remote till Winamp, men tyvärr hittar jag inge program som funkar för mig
Nån som har nått tips?, jag försökte söka runt här på forumet också men hitta inge
Tack för svar. |
Z-Mobil Joined: Sep 07, 2004 Posts: 0 PM |
En Fråga:
Någon som hört nåt ännu
om det släppts nån ny firmware efter R1G007?
(R1H015 kanske) |
Leks Joined: Jan 12, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Nu finns det en ny svensk mobilsida: http://www.mobilsida.2u.se/
Hjälp oss att göra den till den bästa Svenska mobilsidan.
|
|