Author |
NorgesMagasinet - Norsk Forum |
skjalg Joined: Dec 08, 2001 Posts: > 500 From: B$rum, Norway PM, WWW
|
tjenesten skal være oppe allerede nå, visstnok.. |
|
johanch Joined: Jan 02, 2002 Posts: > 500 From: Oslo, Norway PM |
Jeg selv har Chess King, og betaler 59 øre pr sms. Noen andre her som har Chess? Eller er det masse Telenorfolk her? :-D
This message was posted from a T68i |
Eulogy Joined: Sep 24, 2002 Posts: 174 From: Horten, Norway PM |
Quote:
|
On 2003-02-08 20:31, skjalg wrote:
tjenesten skal være oppe allerede nå, visstnok..
|
|
Er du sikker på det da? Jeg har ikke hørt noe fra Teletopia om det. Jeg har skrevet meg opp for å få info fra dem når tjenesten er igang. |
Hektor Joined: Aug 06, 2002 Posts: 6 PM |
Nå er Teletopia på lufta. Send smsreg til 1933, vent på registereringsbekreftelse (sms til mobilen). Deretter setter du opp meldingssentral +4799801000. Du kan lade opp sms-kontoen. Denne kontoen har ikke noe med samtaler eller data-trafikk å gjøre, da disse går på ditt vanlige abonnement eller kontantkort. Ved å ringe et teletorg nr du finner på www.teletopia.no blir fasttelefonen belastet med kr 100 og du kan sende sms-er til 49 øre pr stk.
Endelig konkurranse, særlig nå som Telenor detter opp prisene til1,35 om du vil ha kvittering.
Dette er bra!! |
LokeDemon Joined: Sep 17, 2002 Posts: 7 From: Norge PM, WWW
|
kunne godt tenkt meg høyere lønn jeg, derfor kan de sette opp sms til 2.- og all samtale trafikk til 5.- i min.
det hadde vært noe det... |
|
Loke - Du kan jo altids prøve deg på Barbara på julebordet, og går det bra kan du jo se om hun ikke fikser deg en ekstra post på lønnslippen
"for tjenester utført"
eller lignende  |
Bjerkebanen Joined: Feb 26, 2002 Posts: > 500 From: El culo del mundo! OSLO NORUEG PM, WWW
|
sms til teletopia koster 59 øre. eller 49 øre om man verever 10 stykker.
OM 10 stykker her nå skriver nummeret sitt. så kan alle verve de! Og så etter på registrer de 10 som skrev seg opp! |
|
@Skjalg hehehe det hadde vært noe det Skjalg. Tranquil, er du som har gitt Thomas adgang til min profil her på esato??
This message was posted from a P800 |
tranquil Joined: Dec 15, 2001 Posts: > 500 From: Oslo, Norway PM |
Nei, alle kan se hverandres profiler men ikke endre noe, så sant de ikke vet passordet ditt da...
[ This Message was edited by: tranquil on 2003-02-09 10:29 ] |
jorns Joined: Mar 27, 2002 Posts: 189 From: Oslo, Norway PM |
Hva er forskjellen på Magic gate og mem-stick duo som følger med p800? |
|
@ Tranquil åja. trodde jeg hadde stengt for profilen min her jeg.
vel. sorry Tranq
Skjalg hva tenker du på når du skriver "spesielle tjenester utført" |
|
magic gate kommer med en spesiell låsemekanisme som ikke støttes av P800, men dette er heller ikke noe man trenger..
så det er bare å kjøre på med vanlig duo eller magic gate!
Loke - Det får vi nok la være opp til fantasien til Barbara  |
MobileDude Joined: Jan 15, 2003 Posts: 11 From: Norway PM |
Hei igjen folkens,
1. Spørsmålet gjelder for dere som bruker en del WAP eller GPRS igjennom netcom. Det jeg lurer på er om det lønner seg å bruke GPRS eller Wap ,hvis man er en del på Wap sider , og laster ned en del bilder og andre ting ?
2. Når jeg motar mms meldinger på P800, så får jeg spørsmål om jeg vil laste ned bildet for å se på dem, er det normalt? På 7210`en jeg hadde så så jeg bildet med en gang jeg åpnet meldingen.
3. hva bruker dere til å rense skjermen på P800 med? Jeg bruker bare litt fuktig tørkepapir, er det trygt? hvilken rensemidler er trygt å bruke?
PFH TAKK
MVH
MD
[ This Message was edited by: MobileDude on 2003-02-09 15:59 ] |
|
1: laster du ned mye grafikk og er på normale WWW sider vil GPRS koste deg ganske dyrt.. Men ren wapping og nedlasting av normale mail (uten store vedlegg) er absolutt mye rimeligere å laste ned via GPRS. Men store vedlegg og WWW-sider vil nok lønne seg å hente ned over vanlig GSM data overføring, men det avhenger jo også litt av hvilken type abonnement du har, ettersom det vil bli meget dyrt å gjøre dette f.eks med ett kontantkort (2,99,- min)
2. Det skjer meg også.. vet ikke hvorfor egentlig, noen ganger må jeg hente ned meldingen for å se på den, andre ganger her den ferdig lastet ned når jeg går inn i innboksen, tror det er noen valg man kan sette under MMS kontoen som jeg ikke har giddet se på ennå.
3. Jeg har kjøpt en boks med rense-servietter til pc-skjermer som jeg bruker en del på laptop`n og den stasjonære maskinen min, de funker helt greit også på skjermen til P800 (som tross alt er en laptop-skjerm)
Forøvrig finner dere masse filmer, bilder og lyder til P800 her:
ftp://p800mp4.no-ip.com
Jeg har lastet opp noen futurama episoder, og en simpsons episode er under opplasting nå i katalogen "upload in this dir" / Skjalg |
|
WAP er en \"protokoll\" man kan surfe enten via \"GSM\" eller GPRS, i dag bruker de fleste GPRS. Siden dette er billigere og raskere på WAP Når det gjelder skjermvask bruker jeg 3M 675 screen cleaner,denne fjernet lett \"fett\" laget som ligger på skjermen når den er ny.
This message was posted from a P800 |
|