Author |
Swedish Z1010 Thread |
maxer Joined: Aug 03, 2004 Posts: 0 PM |
Quote:
|
On 2004-09-22 21:53:16, kenell wrote:
Någon som vet om det finns någon uppdatering till Z1010 på:
http://www.sonyericsson.com/updateservice/K700/frameset.htm
Den skall fungera till Z1010 (kolla FAQ'n själva), men vad jag har förstått finns inga uppdateringar för Z1010 där än, min är på uppdatering nu hos Anovo får den vilken dag som helst. Har jag fått R1H kanske?
|
|
Man får ju ett intryck av att det är samma firmware till alla mobilerna som nämns i FAQn... Nån mer som har läst ??
|
|
Midst Joined: Sep 23, 2004 Posts: 0 PM |
Tjenare...
Lite problem med min Z1010...
1. Eftersom jag inte har en kortläsare än så försöker jag föra över MP3 till min telefon via USB kabeln.. nu e de så att detta inte funkar, läste en post här att man kunde skicka över filerna som mp4/ACC .. provade detta med en kort låt .. detta gick utan problem, men en låt på 1 minut går inte?
Verkar nästan som att de bara funkar med vissa längder.. hmm
2. MMS fungerar inte att skicka.. har provat att skicka till en vän men de står bara nåt om Roamingnät å de kommer aldrig iväg, det går inte heller att ta emot MMS från samma vän.
Jag har FW R1E å Vodafone Live! om de kan va till hjälp! |
Z-Mobil Joined: Sep 07, 2004 Posts: 0 PM |
Hmm jag har ring till Sony-Ericsson 2ggr idag.
De verkar inte känna till nån ny Firmware
kallad R1H015
De påstår senaste är R1G007 |
kenell Joined: Aug 25, 2004 Posts: 1 PM |
Quote:
|
Man får ju ett intryck av att det är samma firmware till alla mobilerna som nämns i FAQn... Nån mer som har läst ??
|
|
Nja, jag tycker mer det låter som om programvaran för att göra uppdateringarna är kompatibel med de telefoner som nämns, men inte själva firmwaren....
Using SE Z1010 with Tre (3) Sweden |
emilb Joined: Jul 14, 2004 Posts: 0 From: PM, WWW
|
Quote:
|
On 2004-09-23 09:32:28, Z-Mobil wrote:
Hmm jag har ring till Sony-Ericsson 2ggr idag.
De verkar inte känna till nån ny Firmware
kallad R1H015
De påstår senaste är R1G007
|
|
Visst verkar det konstigt, det va en tekniker på Comviq som sa till mig att uppdateringen hade kommit och mycket riktigt när jag ringer till min SP så finns det en R1H. Bland annat ska den fixa det mycket mycket irriterande felet på comviq att handover inte fungerar mellan vissa basstationer.
Illa att man inte kan lita på SE helpdesken som även sa till mig att R1G var senaste trots att det egentligen är R1H. |
Z-Mobil Joined: Sep 07, 2004 Posts: 0 PM |
Ringde till megalans.
Serviceteknikern där kände till R1H
Men sa att den ännu inte blivit officiell.
Han hade inte fått in den ännu men
bad mig återkomma om ca 1 vecka så kanske.. |
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
Hoppas det blir en live update för Z1010 precis som det nu har kommit för K700.
Georgia aint no paradise. But a place I call home. |
maxer Joined: Aug 03, 2004 Posts: 0 PM |
Quote:
|
Nja, jag tycker mer det låter som om programvaran för att göra uppdateringarna är kompatibel med de telefoner som nämns, men inte själva firmwaren....
|
|
Okej.. läste det en gång till och det är nog så som du säger..
|
crippa45 Joined: Aug 17, 2004 Posts: 0 From: Stockholm PM |
Undrar bara hur stora kort som stöds? 256 MB? |
Johnex Joined: Nov 26, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm/Sweden PM, WWW
|
128
This message was posted from a Z1010 |
Leks Joined: Jan 12, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
"Hej Oscar!
Tack för att Ni kontaktade Sony Ericsson Call Center.
Vi har inte fått någon information om att en uppdateringstjänst kommer att bli
tillgänglig för Sony Ericsson Z1010.
Vänliga hälsningar,
/Pontus
Sony Ericsson Call Center"
|
Leks Joined: Jan 12, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Nån mer som har problem med comviq?
Först så hade jag den där luren med ett rött \ över. När jag statade om telefonen står den bara och söker.
|
kenell Joined: Aug 25, 2004 Posts: 1 PM |
Någon som har drabbats av en telefon (i mitt fall en Z1010) som inte vill kännas vid SE's originalbatteri utan säger "Laddar, okänt batteri" när man sätter i en laddare?
Dessutom visas inte batterikapaciteten rätt i telefonen vilket är väldigt jobbigt eftersom jag inte vet när batteriet tar slut.
Någon som sett det eller vet vad man kan göra? Jag har bytt batteri idag mot ett helt nytt batteri men med samma resultat, och jag har senaste firmwaren i telefonen.
Using SE Z1010 with Tre (3) Sweden |
colonel Joined: Aug 22, 2004 Posts: 0 From: Stockholm PM, WWW
|
Jag har oxå haft problem med luren med streck. Oftast löser det sig när man startar om. Kan det vara ett problem relaterat till att man går mellan basstationer? En fråga till. Finns det någon wap sajt där man kan ladda ned video snuttar gratis?
|
Johnex Joined: Nov 26, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm/Sweden PM, WWW
|
Spid's sida har några bra videos för nerladning.
This message was posted from a Z1010 |
|