Author |
Ett svenskt T610/T630-forum |
tulle Joined: Dec 22, 2002 Posts: 2 PM |
Äntligen. Jag fick z600 i förtidig julklapp. hurra.
This message was posted from a Z600 |
|
dragontrumpetare Joined: Dec 03, 2002 Posts: 231 From: sweden PM |
@Tulle
Grattis kompis! DIn lyckans ost!!
The Truth is out there!!! |
@dragontrumpetare. Tackar. Helt underbar liten sak
@tulle
Så du är nöjd med den? Bra.... Ingen som kan ge mig en lur
@dragontrumpetare. Jag trivs jättebra med den. Lol om jag hade haft några över så kunde du få en.
martin77 Joined: Sep 15, 2003 Posts: 0 PM |
Hejsan
Undrar om det är någon som vet vart man kan hitta pirat frontar till SE t610 och även knappsattser här i sverige
har hittat orginal men inga prirat förutom på denna sidan som inte är i sverige (http://www.daydeal.com/erict616/default.htm)
|
BlurryEye Joined: Mar 06, 2002 Posts: 120 From: Stockholm/Sweden PM |
Tjo,
Hmm.. Köpte en T610 till min tjej igår. Den har tillverkningsvecka 0339 medans min egna som jag haft ett bra tag har 0322.
Jag har alltid tyckt att min varit helt normal i jämförelse med andra T610'or vad gäller skärmens kontrast och kamerans bilder, men när jag jämför med tjejens nu så är det STOR skillnad. Det verkar sitta helt i displayen för samma bilder är betydligt tydligare och korrektare i hennes display... I min telefon blir bilderna mycket blåare och mörkare vilket gör att de inte ser alls lika bra ut som i hennes. Och kollar man i kameraläget så ser det ut som dagsljus i hennes lur och natt i min om man fotar i vanlig lampbelysning.
@Cytech:
Är det nåt som går att fixa på en serviceverkstad? De har för övrigt exakt samma mjukvaruversioner (R3C002 plus kameraversionen är 200304224). Man blir ju lite avis när man ser skillnaden... |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
@BlurryEye
All hårdvara förbättras med tiden, ni har säkerligen olika hårdvaruversioner på era telefoner, displayen i din tjejs telefon är också troligen av nyare version. Inget man kan göra nåt åt, det bara är så. Du märker såna här skillnader om du jämför andra nya och äldre lurar av andra modeller också.
Eftersom detta ses som "kosmetiska fel" är det inget som en serviceverkstad kommer fixa under garanti, betalar du kan du säkert få en del bytt, dessutom kan en del kanske inte gå att fixa då det beror på kretsar som sitter på kretskortet. |
emanuelj Joined: Jan 17, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
@BlurryEye
Du kan ju alltid testa med kontrast intällningarna i servicemenyn
|
BlurryEye Joined: Mar 06, 2002 Posts: 120 From: Stockholm/Sweden PM |
prövat men det hjälper inte... det är liksom den blåa tonen som gör bilderna mörkare och inte lika tydliga...
tror på det cytech sa, att det helt enkelt är nånting i hårdvaran som förbättrats... såg samma sak på t68'orna... |
mange69 Joined: Oct 07, 2002 Posts: 366 From: Sweden PM |
Tjaba.
Jag fick min T610a utbytt på garantin och nu har jag en 03w41 med R3C002 som mjukvara. Jag märker att bilderna man fotar tar mkt mindre plats. Beror de på att de sänkt kvaliteten på bilderna? Jag tycker inte den tar lika bra och skarpa bilder som min gamla T610 med R1A gjorde. |
antonoat Joined: Jan 20, 2003 Posts: 18 From: Stockholm PM |
|
Här vare dött!!!
Ingen som snackar i detta fina forum längre eller?
emanuelj Joined: Jan 17, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Hoppas någon gör det, så att det inte dör ut..
|
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
God Jul alla T-610 ägare.
Georgia aint no paradise. But a place I call home. |
|