Author |
Swedish Z1010 Thread |
Jocke08 Joined: Mar 23, 2004 Posts: 0 PM |
brorzan--->
Skickar vidare frågan till dig!
Hur är batteritiden på z1010? |
|
brorzan Joined: Jun 03, 2003 Posts: 114 From: PM, WWW
|
Quote:
|
On 2004-03-24 14:55:01, Jocke08 wrote:
brorzan--->
Skickar vidare frågan till dig!
Hur är batteritiden på z1010?
|
|
Föga imponerande. En dags drift ungefär, men ta detta med en nypa salt för jag tror det beror på mjukvaran. När jag laddar telefonen visar den aldrig fullt utan batterisymbolen fylls hela tiden på. I morse när mobilen laddat hela natten så visade symbolen på en tredjedels laddning. När batteriet visar halvfullt varnar den för dåligt batteri osv..
Batteriet som används är samma som P900, så det ger väl i alla fall en fingervisning om hur det kan bli när allt funkar... |
trance Joined: May 14, 2003 Posts: 317 From: Sweden / Stockholm PM, WWW
|
vi har fått en z1010 på jobbet och laddar jag den på morgonen och använder den normal (10min snack och lite surfande på 3s sida) och har telefonen laddats sig nästan ur tills på kvällen vid stängning. så batteri tiden är inte bättre än 616an.. även om det står på "pappret" att den har bättre täckning. själv hade jag valt 616an då den verkar mindre buggig och att jag måste ha 3 abb i telefonen,
|
SilveR. Joined: May 03, 2002 Posts: > 500 PM |
Trance
När jag testade den På telia butiken ser den mkt bra ut ilafall. dock hade den bara R1A mjukvara, bugg version kanske..
Personalen jag snackade med, sa att batteritiden var mycket bra,
Han laddaded den på måndag kväll tills tisdag morognen.
Han har pratat ca 2h videosamtal, och wappat en hel del. när jag så battri status så hade den mer än hälften kvar.. det e ju en positiv intryck ialfall..
|
|
det går inte o wappa med 616:an.. kan vara bra o veta för dom som ska köpa telefonen.
|
rob Joined: Aug 13, 2002 Posts: 151 PM |
@trance
vad menar du med att det inte går att "wappa", att den inte klarar av wml-sidor? |
|
japp,. den klarar inte av wml (wap) sidor
|
Jocke08 Joined: Mar 23, 2004 Posts: 0 PM |
Men den klarar av nya wapsidor, som t.ex. http://xhtml.expressen.se.
Eller? |
|
jupp nya wap sidor som expressens klarar den av men inte dom vanliga sidorna som wap.aftonbladet.se eller wap.mobil.se osv
|
@trance
Antar att det inte är några problem att surfa vanliga sidor (xhtml, html). Hur fungerar browsern, "komprimerar" den sidorna så att det "ser bra" ut på skärmen (typ "opera")? |
Johnex Joined: Nov 26, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm/Sweden PM, WWW
|
Vi får se vilken typ av Java följer med. Om det inte är MIDP 2.0, då är det ajabaja.
|
|
funkar o surfa på vanliga html sidor men det är inget som man frivilligt gör då sidorna ser helt f**ked up ut i telefonen, samt att man oftas får "sidan är för stor" och då avbryter den nedladdningen av sidan,
|
@trance
Huh, låter ju helt sjukt! Då kan man alltså egentligen inte använda telefonen till att surfa? |
|
nope. html sidor funkar inte så bra och det går inte att använda det här programmet heller http://www.reqwireless.com/webviewer.html då 3:s APN adress (data.tre.se) inte tillåter java program att koppla upp sig...
däremot xhtml sidor funkar bra men hur många av dem finns det =)
|
Johnex Joined: Nov 26, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm/Sweden PM, WWW
|
Min är xhtml 1.1 . Skulle nen synnas som den ska på den? johnex.se
|
|