Author |
Swedish Z1010 Thread |
tulle Joined: Dec 22, 2002 Posts: 2 PM |
någon som vet några fler sidor med themes till k700/z1010. har inte hittat några som passar mig.
proud owner of a w810i |
|
Leks Joined: Jan 12, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Jag kan göra ett åt dig om du laddar upp en bild
|
emilb Joined: Jul 14, 2004 Posts: 0 From: PM, WWW
|
Hmm...blev riktigt trött på att det knappt har fungerat att ringa hemifrån (Göteborg) sedan i helgen. Täckningen har tidigare varit full där jag bor men du pendlar den hela tiden mellan 0 (noll) 3G täckning och GSM och det funkar inte alls bra.
Sak samma, några timmar senare så fick jag ett SMS från Comviqs tekniker som säger att det snart kommer en uppdatering för Z1010 som kommer att fixa "mina problem" .
Som jag ser det så verkar det som om en basstation har dött fullständigt eftersom det fungerar alldeles utmärkt att ringa på alla andra platser utom just där, och eftersom jag har haft full 3G täckning innan så...
Någon som vet om det är något nyare än R1G007 på gång?
/E |
Z-Mobil Joined: Sep 07, 2004 Posts: 0 PM |
Någon som vet vilken typ av spel som funkar
till Z1010?.
Jag har en del spel (gjorda för andra telefoner)
en del funkar, några funkar bara ibland.
ibland får jag olika felmedelanden.
Funderar på vad som ska funka.
tycker att det är många java program mm
som inte vill gå igång. |
K700 spel (ej 3d-capsule) funkar oftast.
|
colonel Joined: Aug 22, 2004 Posts: 0 From: Stockholm PM, WWW
|
Colonel quest no 3>>> Det verkar vara flera av oss som har problem att utnyttja z1010 fullt ut. En del frågar efter themes andra efter spel. Själv har jag comviqs super-sunkiga 3g portal som får 3:s att framstå som rena underverket. Finns det ingen hemsida (förutom detta forum) som har samlat info om z1010 och har länkar till spel och themes? Finns det ingen wapsida som länkar till streaming-clips, downloads samt spel som är kompatibla med vår telefon? Asså jag menar sidor som är spezzial för just z1010, 3g eller SE?
Leksandfan, låter inte detta som ett mission för dig? |
Det finns tyvärr inte så många sidor med z1010 saker p.g.a att den inte kommit ut i så många länder.
Så man får använda k700 spel (har samma pixlar som z1010 176x220)
OBS! K700 teman fungerar ej med z1010!
Teman och spel (inne i forumet) finns det flest på mobile9.com
Finns 200+ spel!
Önskar ni några speciella teman så kan jag kanske göra ett åt er om ni skickar ett PM till mig (bild måste finnas!)
[ This Message was edited by: Leks on 2004-09-17 14:07 ] |
tackar för alla svar
på min spel fråga.
En annan fråga:
Jag har hittat en hel del 3gp + mp4 filmer
både hela filmer och tvshower (på p2p).
Många av dessa funkar. men en del gör det inte.
Några standarder som funkar?
(Gissar att det är bildstorleken som avgör, eller?) |
Tycker det är väldigt synd att man inte kan spola i filmer.
Någon som vet nåt bra program att klippa 3gp & mp4 filmer?
(skulle vara praktiskt, att lägga en hel film som "chapters" i egen mapp)
Samt något bra program att skapa egna 3gp/mp4.
Alltså koda om andra filmer till lämpligt format?
Tack på förhand |
maxer Joined: Aug 03, 2004 Posts: 0 PM |
Det ska fungera om man använder QT har jag läst.. men jag har inte lust att köpa hela paketet än iallafall.. och med det så kan man konvertera .mpg till .3gp format för streming oxo.. jag väntar tills nån har provat det lite mera seriöst..
|
Johnex Joined: Nov 26, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm/Sweden PM, WWW
|
mp4 and 3gp borde funka, men vissa funkar inte för att dom har gjort fel i codningen.....
|
xtrem Joined: Apr 08, 2002 Posts: 257 From: Stockholm, Sweden PM |
man kan bara installera program/spel i telefonens minne eller hur? går det på något sätta att ha dem lagrade på memorysticket för att sedan installera därifrån? |
Renegade Joined: Sep 21, 2004 Posts: 0 PM |
Någon som använder mobilen att surfa med via bluetooth och 3g-anslutning via en bärbar?
Jag har inga problem med att få i stort sett allt att fungera, inbyggt bluetooth i laptopen är supersmidigt, men jag får det inte att fungera att surfa på laptopen via 3G/GPRS över bluetooth. Den vill bara skapa en uppringd förbindelse och använda mobilen som bluetooth-modem. Det ska väl inte behövas?
Programvaran på CDn är inte mycket hjälp.
Jag har Comviq 3G förresten... Nätet är inte jättestabilt längs tunnelbanan, om man säger så (Har en timme resväg på tunnelbanan till jobbet!)
|
xtrem Joined: Apr 08, 2002 Posts: 257 From: Stockholm, Sweden PM |
Renegade: Det är precis så den ska göra. Ladda ner Mobile Netowrking Wizard så behöver du inte göra ett dugg förutom att välja att den ska koppla upp sig via GPRS/UTMS.
Finns även beskrivet steg för steg på comviqs hemsida. |
Johnex Joined: Nov 26, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm/Sweden PM, WWW
|
@xtrem: Går det med kabel?
|
|