Author |
Swedish Z1010 Thread |
emilb Joined: Jul 14, 2004 Posts: 0 From: PM, WWW
|
Ska inte säga att jag har varit där och testat. Men dom har annonserat i metro Göteborg flera gånger.
Jag är 100% säker på att dom låser upp operatörslås på Z1010 men jag kan inte säga helt säkert att dom kan unbranda dom, ring och kolla.
http://www.reconnect.se
/E |
|
crippa45 Joined: Aug 17, 2004 Posts: 0 From: Stockholm PM |
Hade tidigare ett inlägg om batteritiden på min nya telefon. Nu tycker jag det räcker längre och längre. Det är på något sätt "inkört". Är jag ensam om den erfarenheten. |
JorgenSt Joined: May 27, 2002 Posts: 63 From: Uppsala, Sweden PM |
@emilb: Önskar de kunde låsa upp z1010, men detta står på deras hemsida
"Upplåsning för Z1010,K700i,S500 ?
Dessa modeller kommer att dröja ett par veckor till p.ga dess ny programvara och ny
mjukvaru kryptering på 1024-bit konsol, Så fort lösningen är ute kommer vi att vara först med
den tjänsten i hela Sverige."
/Jörgen |
|
Ah ok ja missat det =)...åandra sidan så dröjer det nog innan man vill låsa upp sin telefon.
Angående batteritiden, det tog två veckor innan jag tyckte telefonen började få bra batteritid känns som om det behövs ett par ordentliga "natt" laddningar innan det når full kapacitet.
/E |
Lost_Kalle26023 Joined: Aug 12, 2004 Posts: 0 From: Arboga, Sweden PM |
Fick min förra veckan.. då höll battriet typ 1,5 dag nu håller den strax över 2 dagar.
Jag undrar om vart man kan uppgradera mjukvaran i den (gärna i Västerås, Eskilstuna, Örebro eller någonstans i närheten av dessa ställen (inte Stockholm). Och där man slipper skicka iväg den.)
//Lost_Kalle26023
[ This Message was edited by: Lost_Kalle26023 on 2004-09-11 09:44 ] |
Leks Joined: Jan 12, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Är det nån mer som har problem med comviq 3g gprs?
Min z10 står bara på "ansluter" sen står det "anslutning misslyckades"!
Har gjort det ända sen igår morse!
|
Z-Mobil Joined: Sep 07, 2004 Posts: 0 PM |
Det ska tydligen finnas ett litet mjukvarufel
ang batteriet som ska vara åtgärdat med senaste
Firmware. Kan tänka mig att det går åt mer batteri
om den ligger & söker efter nätet vid dålig motagning.
Men den ska ha ca 260 timmar standby & ca 7-8 timmar taltid. |
crippa45 Joined: Aug 17, 2004 Posts: 0 From: Stockholm PM |
Jag har definitivt inte 260 timmar stand by!
Det skulle betyda 10 dagar. Om man räknar bort lite pratande skulle alltså batteriet räcka nära en vecka.
No way, säger jag. Jag klarar mig 2 dagar max! Betyder det att jag borde skaffa ett nytt batteri eller är det något annat?
Jag har för övrigt uppgraderat.
[ This Message was edited by: crippa45 on 2004-09-12 07:54 ] |
3g gprs fungerar fortfarande inte för mig
Har mailat comviq nu!
Det hjälper heller inte om man lägger in nya inställningar
Matteus
[ This Message was edited by: Leks on 2004-09-12 16:48 ] |
drbrain Joined: Jun 13, 2002 Posts: 43 From: Helsingborg, Sweden PM, WWW
|
3g gprs fungerar inte här heller, slutade i fredags tror jag.
Skitstörande att behöva köra modem.
Dåligt dåligt av comviq!
Ang. batteritid är det "upp till" 450 timmar och det lär ju vara mätt/beräknat under extremt optimala förhållande. Typ 20cm från sändare och mobilen rörs inte alls.
Om den håller 1dag+ så är det ok tycker jag. Min sitter iofs konstant i laddaren(laddar också konstant då den inte orkar ladda klart den om man surfar med 3g) när jag är hemma eftersom den används som modem då.
[ This Message was edited by: drbrain on 2004-09-12 22:05 ] |
maxer Joined: Aug 03, 2004 Posts: 0 PM |
Quote:
|
On 2004-09-11 08:42:42, crippa45 wrote:
Hade tidigare ett inlägg om batteritiden på min nya telefon. Nu tycker jag det räcker längre och längre. Det är på något sätt "inkört". Är jag ensam om den erfarenheten.
|
|
Jag har oxo märkt att den håller längre.. och att den inte roomar lika ofta.. så det kan ju vara förklaringen.. |
|
Comviq har ju haft grymma problem sedan i fredags, svårt att ringa på många ställen, kompisar som ringer kommer inte alltid fram. Funkar inte att surfa osv.
Ringt Comviq och dom säger "Avvakta tekniker jobbar på det..."....jäkla bullshit.... |
Är det på nåt sätt möjligt att använda ett comviq 3g-simkort i en gsm-mobil? På min T39 står det bara "söker" när jag sätter i det.
|
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
Om comviq vet jag intet men min k700 fungerar utmärkt med telia 3kort i
This message was posted from a Z1010 |
Nån med comviq som vet?
|
|