Author |
Swedish Z1010 Thread |
Leks Joined: Jan 12, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Vad är YamiGo?
Gratis?
|
|
WeBe Joined: Sep 01, 2004 Posts: 0 PM |
Är det någon annan som har problem att surfa in på vissa sidor? Jag klickar t.ex. på länken "Sök på Internet" och får svaret "Något är fel på sidan du försöker öppna. Välj en annan länk.". Det är ju en förinstallerad länk från SE!? Samma fel får jag från vissa andra sidor också, fast de flesta sidorna fungerar. Vad är problemet med dessa sidor? Några inställningsfel i telefonen/operatören? Jag kör Comviq/Tele2.
|
xtrem Joined: Apr 08, 2002 Posts: 257 From: Stockholm, Sweden PM |
någon som vill köpa en DSS-25? har en över. sprillans ny |
spid Joined: Aug 02, 2004 Posts: 1 PM |
@Leks:
Yepp, Yamigo är gratis.. det är ett så kallat "Wireless Village" eller WV som de också kallas.. uhm, nåt påfund från SE/nokia o andra tillverkare för en inbyggd chat klient som ska kunna fungera mellan alla mobiler som stödjer det..
yamigo är vad jag vet den ända gratis tjänsten hitils, regga konto på www.yamigo.com och gå in i mobilen under meddelanden/Mina Vänner
där fyller du i uppgifterna från yamigo.. dom stödjer förutom de inbyggda kontot även icq/msn/yahoo osv.. tyvärr laggar icq delen lite och msn får ja inte o funka riktigt, men det uppdateras hela tiden så förr eller senare blir de nog jättebra
lycka till
ja är spid303 på yamigo iaf.. |
Xtrem, hur mkt?
|
Jag heter 0leks0
Det kostar alltså inget att skicka msn meddelanden på tlf?
|
Johnex Joined: Nov 26, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm/Sweden PM, WWW
|
Med 0 eller o
This message was posted from a Z1010 |
0 som i 012345
|
Hur lägger man till hotmail-adresser som kontakt i yamigo?
Ska man skriva mailadressen som användarnamn?
|
the-guvnor Joined: Jul 14, 2004 Posts: 1 PM |
hej
jag fick hem min z1010 igår efter uppgradering till R1G007. är det den senaste firmware´n? Jag satt och lekte lite med kameran och tog med ramar men när det står att den sparar så bara stängs kameran av och jag kommer till standby bilden, är det någon som har den versionen som kan testa? |
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
Jag har inte haft det problemet vad jag vet men jag ska kolla igen.Men däremot tycket jag 3G fungerar urdåligt med Telia.Hustrun har en LG u8110 med 3-abonnemang och det fungerar mycket bätrre.
Georgia aint no paradise. But a place I call home. |
JorgenSt Joined: May 27, 2002 Posts: 63 From: Uppsala, Sweden PM |
@the-guvnor:
Jag satte mig och provade en 30-40 bilder med ramar utan problem(har också r1g) inga problem alls...
@G. Rebel:
Jag kör både med tre och telia och för mig fungerar telia bättre än tre pga bättre teckning, telia kan jag åckså köra 384kb med medans tre bara ger mig 128kb (tele2 fungerar lika bra som telia för mig).
/Jörgen
Edit: Men jag måste säga att tre-portalen är ljusår bättre, teliaGo är ju som text-tv , bara att jämföra aftobladet visar på rejäl klassskillnad!
[ This Message was edited by: JorgenSt on 2004-09-03 19:47 ] |
Johnex Joined: Nov 26, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm/Sweden PM, WWW
|
@Leks:
How to add local and remote buddies to you contact list
Thursday, 26 February 2004
The buddies you want to add to your contact list need to look like this:
* For local buddies (local to yamigo.com) eg: "someBuddy" or "wv:someBuddy" depending on the phone implementation. Those local buddies are other users registered with yamigo.com
* For external buddies (Yahoo, AIM, ICQ and MSN supported) the buddy needs to contain the service domain eg: someBuddy@yahoo.com or someBuddy@aim.net or ICQnumber@aim.net or sombody@somedomain.com@msn.com or somebody@msn.com depending on your MSN login name.
--------------------
P.S. Jag kommer inte åt din sida by the way.....
|
jn3 Joined: Apr 20, 2004 Posts: 37 From: PM |
hm, var nyss på en SP här i västerås för att uppdatera till R1G på min telefon, men det kunde dom inte sa dom..
ni som har r1g här, har ni uppdaterat hos SE's service points? |
colonel Joined: Aug 22, 2004 Posts: 0 From: Stockholm PM, WWW
|
Är det någon som får acceptable bildkvalite med kameran i sin z1010? Utomhus i dagsljus är det sisådär. Dåligt men acceptablet. Innomhus tycker jag kvalitén är helt oacceptabel. Jag har provat med alla inställningar, storlek, kvalite och mörkerinställningar. Det vore skönt att höra att även andra har samma upplevelse, så jag vet att inte min telefon är knäpp. Min två år gamla p800 är mycket bättre. Får det verkligen vara så? |
|