Author |
NorgesMagasinet - Norsk Forum Ver.2 |
kristaga Joined: Mar 12, 2002 Posts: 141 From: Norig/Norway PM, WWW
|
Jo, tegnkodinga har med å vise spesialtegn. Det klassiske er at hvert område har sin tegnkoding. Norge (og Norden og mesteparten av Vest-Europa) bruker "ISO-8859-1 vestlig". Men nå har "UTF-8 unicode" begynt å ta over, fordi den fungerer over flere av ISO-8859-områdene. Sånn at både polske on norske bokstaver kan vises i samme melding uten at en må bytte tegnsetting. Problemet er at ISO-8859-1 og UTF-8 ikke vises likt. Tydeligvis har SE begynt med UTF-8 på telefonene sine sia P900, og derfor vises meldinger fra f.eks. S700 med noen "rare" tegn i steden for 'æ', 'ø' og 'å' fordi Esato er satt opp til å vise ISO-8859-1.
Jeg trur det er sånn. Jeg kan godt ha feil, kan ikke så mye om dette.
Kristian André
[addsig] |
|
Sir-SonyEricsson-man Joined: May 30, 2002 Posts: > 500 From: Norway PM, WWW
|
forstår no mer nå en i stad
Sony Xperia 1 II, Xperia 5, Huawei P30 Pro |
Hurrle Joined: Sep 20, 2002 Posts: 47 From: Norway PM, WWW
|
@SIR-Sonyericsson-man
Har du noen positive erfaringer med S700 å dele med oss? Driver fortsatt å lurer på å kjøpe, men syns den er litt for dyr i forhold til hva som er nytt i K700. Kjøpte jo K700 for 3mnd siden.
Håper du kan komme med noe nytt om S700 som at man bare må ha den! |
|
kommer jo littan på da.. Trenger du kameraet?
Trenger du det er det et Must og ha den i samlinga..
Men ellers så syns jegfor og være ærlig at det bare er en forvokst K700 med minnekort bedre skjerm og 1,3 Mp.
Hurrle Joined: Sep 20, 2002 Posts: 47 From: Norway PM, WWW
|
Hehe, var egentlig akkurat det jeg syns etter å ha lekt litt med den på jobben. Syns ikke egentlig det forsvarer den høye prisen. |
|
overhode ikke..
Skal ha z1010 jeg nå...
Zand Joined: Jan 31, 2002 Posts: 242 PM |
Har Z1010 jeg nå...  |
|
noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan unslippe siviltjensten min?`
Har fått dato den 29 november i år. Hva er det for folk og hente inn folk til tjeneste under 1 mnd til jul. Vett i huet har dem ikke i allefall..
Da er jeg personlig konkurs vis dem nekter meg utsettelse og jeg må selge rubbel og rak.
Noen ideer???
|
Du kan skaffe deg familie, dvs. en nyfødt unge. Men vanskelig å rekke det på så kort tid. Ei aleinemor kanskje?
Ellers er det bare å bite tennene sammen og gjennomføre. Tviler på at du greier å slippe unna. Sjekk heller mulighetene for fri i jula.
|
|
tro meg det skal jeg... Jeg skal skam kjøre dem vis dem kaller meg inn 3 uker før jul. det kommer jeg til og nekte på stedet.. Fy flate azza
|
Da havner du nok i fengsel. Det er det du gjør hvis du nekter å møte til tjeneste. Du bør nok prøve alle andre muligheter i god tid (dvs. så fort som mulig) før du skal inn. For når den dagen du skal møte har kommi er det lite å gjøre...
|
|
gjør jo seff ikke det da. Men må da være mulighet for og få uttsatt med 2-3 mnd da.
Steam Joined: Jun 06, 2002 Posts: 78 From: Norway PM |
Har fått utsatt det 2ganger.. Går sannsynligvis mot den tredje nå, så slapp som jeg er:p Fikk utsettelse pga studering.. Men vist det går mot økonomisk tap for deg så bør du jo ta kontakt med vernepliktsverket på hamar, og høre om ikke dere kan løse det på ei grei måte.
[ This Message was edited by: Steam on 2004-10-24 00:28 ] |
|
snakket med en av de økonomi folka der.. sikkert i 20 min.
Så konklusjonen som eg kom fram til og som jeg spurte han om da:
Med andre ord jeg er da konkurs??
Ja det er du da!!
Sa han..
tranquil Joined: Dec 15, 2001 Posts: > 500 From: Oslo, Norway PM |
Huff og huff...
Husker alle de kompisene mine som klekket up de mest utrolige historiene for å slippe unna både militæret og siviltjenesten.
Jeg er edd du bare må bite i det sure eplet her kompis
Jeg er glad jeg er ferdig med alt dett der. Dimma i -89
|
|