Author |
Swedish Z1010 Thread |
Leks Joined: Jan 12, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
@jörgen
Hur/var ställer man in det?
|
|
johpe707 Joined: Aug 11, 2004 Posts: 0 From: Sweden PM |
Tror inte detta har med r1g att göra! Jag har samma problem med r1c haft det i ca 2 veckor har dock haft r1c längre! Bör alltså vara ett teliaproblem!
This message was posted from a Z1010 |
hoximagic Joined: Mar 13, 2003 Posts: 24 From: Sweden PM |
@johpe707:
ok, det var bra att höra att någon fler har märkt det. Förmodligen ett Telia 3G problem då(för jag har inte märkt det så länge telefonen använder GSM GPRS), man får väl ringa Telia och klaga. Som vanligt får man till svar "har du alla inställningar rätt", och "nä, vi har för närvarande inga kända problem med nätet"... |
JorgenSt Joined: May 27, 2002 Posts: 63 From: Uppsala, Sweden PM |
Leksandfan:
Bara att gå in under "Telefoner och modem" välj egenskaper för telefonen (telefonen måste vara ansluten). Andra fliken "Modem" Så finns det ett alternativ som heter "Högsta porthastigheten", där brukar jag prova mig fram hur hög hastighet telefonen klarar!
Detta gäller XP, men ser liknande ut i win2k!
/Jörgen |
crippa45 Joined: Aug 17, 2004 Posts: 0 From: Stockholm PM |
En liten mejl-rapport. Jag raderade alla inställningar och började om - och plötligt fungerar allt. Lutar mot att det trots allt var fel hos Telia. Har kört några mejl fram och tillbaka - fungerar helt problemfritt. Inställningarna är gjorda via Telias "mina sidor" |
maxer Joined: Aug 03, 2004 Posts: 0 PM |
spid: Fick du fart på .3gpp filerna ?? |
crippa45 Joined: Aug 17, 2004 Posts: 0 From: Stockholm PM |
Är det någon som har koll på VERKLIG batteritid? |
@jörgen
hmm...gick bara att ställa in upp till 115200 och det stog det redan på... Jag får ungefär 25kb/sek med 4 i 3g täckning.
|
pbstappe Joined: Aug 15, 2004 Posts: 0 PM |
Ni kan ju prova speedtestet på johnex wap sida! http://wap.johnex.se har jag för mig det var!det kollar hastigheten på era 3g mobiler mm,mm under länkar =) kom up i 328kb/s med min comviq Z1010 alltså 0.32 mb/s inte dåligt men det går ändå otroligt slött jämfört med 3,s 3g nät! där laddar man hem ett movie klipp på typ 3mb på någon minut men hos comviq tar det tid!! |
johpe707 Joined: Aug 11, 2004 Posts: 0 From: Sweden PM |
Skulle tro att felet ligger gör telia ja, tyvärr är det nog sant det du skriver om deras svar! Om jag minns rätt började problemen i samband med os satsningen så teliago kanske försvinner när os slutar!?!
burger Joined: Mar 21, 2002 Posts: 35 From: Sweden PM |
Quote:
|
On 2004-08-21 21:26:35, GEORGIA REBEL wrote:
Varföe blir det så konstiga bokstäver när man postar med K700 eller z1010?
|
|
Det verkar som att de använder Unicode UTF-8 |
spid Joined: Aug 02, 2004 Posts: 1 PM |
Quote:
|
On 2004-08-24 13:34:39, maxer wrote:
spid: Fick du fart på .3gpp filerna ??
|
|
Jepp fungerar klockrent nu!
Vill du ha/ge tips eller URL?  |
maxer Joined: Aug 03, 2004 Posts: 0 PM |
spid:
Vad har du för URL till din server ?? det jag är ute efter är att få streaming att fungera.. jag har klarat av så långt att jag kan ladda en filmsnutt från servern (Win2000Server+IIS6) men man var tvungen att ha Win2003Server för att det skulle klara av att streama video.. så om en vecka eller så så kan jag testa det på nytt.. men det kan ju vara kul att testa din server.. =0) |
NÃ¥n som vet hur/var man kan streama radio?
JorgenSt Joined: May 27, 2002 Posts: 63 From: Uppsala, Sweden PM |
Leksandfan:
Väldigt märkligt att det inte går att dra upp hastigheten, är det en dator med usb2 samt SP1 (samt se-drivisar till telefonen)? Då ska det ju gå i högre hastigheter!
Sen så har jag streamat radio både med microsofts Windows Media Services 9 och med reals realproducer och båda fungerar bra med radio och multipla bitrates!
Vore superkoolt med en "stream-klient" i telefonen bara . |
|