Author |
Comviq GPRS och 3k limiten (swedish) |
Mineral_Gray Joined: Aug 21, 2002 Posts: 3 PM |
puh! |
|
wapmanse Joined: Mar 04, 2002 Posts: 249 From: Stockholm, Sweden PM |
Nja...
...inte om man vill kunna skicka bilder med email klienten eller skicka mms med drutt.. ( |
ToJa Joined: Mar 03, 2003 Posts: 1 PM |
Hej! jag har smygit runt på forumet ett tag, (utan att vara medlem) för att jag just har haft problemet med att tanka filer större en 3kb, jag har kontaktat Comviq och enligt dem så har dom ingen spärr... man ska kunna tanka hur stora filer som helst.. snackar dom eller ni skit? jag har en Siemens C55 och har även kontaktat Siemens om detta problem.. |
screwpull Joined: Mar 24, 2002 Posts: 12 PM |
Hej... Det finns ingen 3 kb spärr längre. Jag kan tanka ner större filer på min T68 utan problem! Antingen fel på dina inställningar eller ngt annat fel på din tele.... Hoppas det löser sig för dig....
This message was posted from a T68i |
erikakerlund Joined: Jan 08, 2003 Posts: 47 From: Sweden PM |
När man ställer in att SMS ska skickas via GPRS så funkar det inte på min T300 med Comviq abb!! nån som vet vad som är felet???
Det vore ju guld om man kan skicka SMSen via gratis GPRS!!
|
mrNoodles Joined: Feb 28, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Det funkar inte med GPRS helt enkelt!! |
plame Joined: Mar 05, 2003 Posts: 5 From: sweden e-tuna PM |
hm jag får inte wap lr gprs-sms att funka trots att jag kan ansluta och vara ansluten till gprs-nätet med comviq-kontant men när jag ska gå till en viss wap-sida så säger min t68i:
"Ogiltig sida. Försök igen eller välj en annan länk"
har testat med era ip-adresser sagda tidigare i detta forum med samma resultat.
För övrigt är allt inställt med comviqs eget inställnings-sms som man ber om att få på deras hemsida. Har även provat att ställa in allt manuellt enligt comviq.se vad kan vara fel.
min brors kontantkort visar precis samma resultat just nu trots att det har funkat hos honom för typ 3 veckor sedan, jag är lika ovetande om vad som är fel som comviqs egen kundtjänst =)
jag väntar på ett smart svar, som löser mitt problem. |
plame Joined: Mar 05, 2003 Posts: 5 From: sweden e-tuna PM |
Wheee nu funkar det ju heltufft var lite dumma inställningar som jag rätade till
This message was posted from a T68i |
Samuelf Joined: Oct 26, 2002 Posts: 2 From: Sweden PM |
Telia har ett alternativ där man betalar 100:- per månad, får 5MB att surfa upp, och om man tankar mer än 5 MB/månad betalar man 2,3 öre per kb. Det blir förmodligen det billigaste alternativet om man nu är en sån som tankar mer än 2 MB/ månad... Och vem är inte det? :)
(Och naturligtvis så glömde jag quote:a personens inlägg jag svarade på, men det var till jas, angående jämförelsen mellan Comviqs framtida pris för sin GPRS-tjänst och ett av Telias alternativ... =)
[ This Message was edited by: Samuelf on 2003-06-21 17:32 ] |
liverpoolowen Joined: May 18, 2003 Posts: 18 From: Sweden PM |
Nu är Comviqs priser följande..
"Medel" i rabattpaketet är lockande 10 mb 149:-/mån!!
GPRS ingår i Abonnemangen;
MAX (3MB/månad ingår) - därefter 19 kr/MB
DAG (0,5MB/månad ingår) - därefter 35 kr/MB
KVÄLL (0,5MB/månad ingår) - därefter 35 kr/MB
POTT (0,5MB/månad ingår) - därefter 35 kr/MB
Lokal abonnemang - 35 kr/MB
JUBILEUM (0,5MB/månad ingår) - därefter 35 kr/MB
Comviq Kontant
GPRS ingår även i Comviq Kontant. Pris 35 kr/MB
Rabattpaket
För dig som wappar mycket, och t ex använder mobiltelefonen som modem till din bärbara dator, erbjuder vi nu följande rabattpaket:
LÅG 79 kr/mån 3 MB ingår därefter kostar det 19 kr/ MB
MEDEL 149 kr/mån 10 MB ingår därefter kostar det 14 kr/MB
HÖG 280 kr/mån 25 MB ingår därefter kostar det 11 kr/MB
Tyvärr har jag ej fått till mina MMS inställningar som comviq skickat via sms.
Får inte till det även vid guidning från kundtjänst. BAD!
Någon som kan hjälpa mig??
MVH Mats
|
|