Author |
Swedish Z1010 Thread |
xtrem Joined: Apr 08, 2002 Posts: 257 From: Stockholm, Sweden PM |
Var inne på en liten SP på hornsgatan. Han sa att alla Comviq-låsta Z1010 skulle skickas iväg till Anonvo i ca 2 veckor för utvärdering. Alla andra fixade de direkt på plats gratis.
Stämmer det? Har ni andra med Comviq behövt skicka iväg? Tog det 2 veckor? |
|
emilb Joined: Jul 14, 2004 Posts: 0 From: PM, WWW
|
Nej det tog 15min och behövdes inte skickas iväg...
Angående dyrt med uppdateringar, SE verkar ju vara på G med internet uppdatering av telefonen, inte helt fel då slipper man ju såna här strul och kan få uppdateringarna snabbare dessutom.
/E |
emilb: du har comviq låst? Ok då var det säkert bara den här snubben som var bakom flötet. ska kolla med gumperts imorgon.
ja undra varför de tog bort testsidan med uppdatering
en annan fråga: när jag använder Z1010 som modem och kopplar upp mig, så kommer jag bara ut på nätet om det finns 3G täckning. och har jag kommit ut och tappar 3G-täckningen så tappar jag även uppkoppling. är det bara jag som upplever det?
[ This Message was edited by: xtrem on 2004-08-19 17:23 ] |
Leks Joined: Jan 12, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
@xtrem
Så är det för mig med! Fast har bara testat på "wappen"
|
spid Joined: Aug 02, 2004 Posts: 1 PM |
lite OT men är det någon som vet vilken mime-type man ska ha i .htaccess för att kunna ha .3gp och .mp4 filer på sin wap/xhtml sida?
har lyckats hitta för .jar och .thm men inte video.. hjäälp
tänkte göra lite videklipps för oss med z1010 och fri surf
edit:
det löste sig, hittade infon på ett japanskt forum om nån är intresserad så va det iaf:
AddType video/3gpp 3gp
[ This Message was edited by: spid on 2004-08-20 08:36 ] |
hmm har du comviq? för isf kan det ju vara comviq som gjort någon spärr för gratis-datan.
Annars kanske det är en bugg som fixats(?) i R1G? |
Har comviq...
This message was posted from a Z1010 |
emilb Joined: Jul 14, 2004 Posts: 0 From: PM, WWW
|
Min är oxå comviqlåst och det va inga problem att uppdatera som sagt. |
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
Har pratbubblan kommit tillbaka med uppdateringen till den sista programvaran eller har den alltid funnits där?Gäller röststyrningen alltså.Jag saknar den på min K700 så därför undrar jag.Bubblan syns i telefonboken på z1010.
Georgia aint no paradise. But a place I call home. |
crippa45 Joined: Aug 17, 2004 Posts: 0 From: Stockholm PM |
Först en guldstjärna till Gumperts i Stockholm som fixade flashningen utan snack.
Å så var det detta med eposten... Jag har försökt fram och tillbaka att få tillgång till min ordinarie mail - utan att lyckas.
Har försökt göra inställningarna via Telias mina sidor resp SEs sidor. Epostläsaren hittar inte servern.
Förslag någon? |
Jag instämmer. + i kanten till Gumperts på Valhallavägen som fixar uppdateringar utan extra tjaffs som tex Engström och Åström.
@Crippa: Jag har också Telia ISP. Funkar perfekt att läsa mailen ifrån Z1010 med Comviq.
Ta fram pappret med alla uppgifter från Telia ISP. Skriv av allt utom "utgående server" den är nämligen operatörsberoende. Har du comviq så använd "smtpserver.swip.net". Har du Telia Mobile så borde "mal1.telia.com" funka. |
crippa45 Joined: Aug 17, 2004 Posts: 0 From: Stockholm PM |
Nä.... Jag har Telia-konton på såväl telefonen som e-posten. Jag har angett att eposten ska hämtas via Telia Go |
Johnex Joined: Nov 26, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm/Sweden PM, WWW
|
@crippa45 och xtrem: WHOS YOUR DADDY!!! jag sa till er...........Gumperts = Best SP
50+ Pictures, 10+ Themes, ad much more!!
[ This Message was edited by: JohnN4 on 2004-08-20 14:04 ] |
JorgenSt Joined: May 27, 2002 Posts: 63 From: Uppsala, Sweden PM |
crippa45: Jag kör också telia och det fungerar finfint,men jag har sen t68:ans uppslagningsproblem tagit som vana att alltid ange utgående/inkommande mailservrar med ip-nummer istället för med namn... Kan det vara något sånt som strular?
Jag kör pop3 mot en server som står hos annan operatör så de har nog inga spärrar på port 110.
/Jörgen |
Öh , min car-100 funkar med R1C, den skulle väl bara funka med R1G?
|
|