Author |
Swedish Forum |
aloe Joined: Jan 28, 2008 Posts: 98 From: se PM |
Hej alla var i danmark i dag och vad förvånad man blir när det dyker upp ett h i displayen i telia danmark nät och i sverige i telia nätet säger dom att det är fel på ens telefon men det är dem själv som inte aktiverat det . En sak till dom har cell information både i 2g och 3g nätet vi blir blåsta av våra operatörer varje dag året runt. Aktivera det även för oss i sverige telia . Tack för mig B-) |
|
bjorndan Joined: Sep 09, 2007 Posts: 32 From: Sweden PM |
On 2008-04-20 17:50:00, aloe wrote:
Hej alla var i danmark i dag och vad förvånad man blir när det dyker upp ett h i displayen i telia danmark nät och i sverige i telia nätet säger dom att det är fel på ens telefon men det är dem själv som inte aktiverat det .
Vad betyder det där H i displayen då? Vaddå fel på telefonen? Kan du förklara lite bättre?
En sak till dom har cell information både i 2g och 3g nätet vi blir blåsta av våra operatörer varje dag året runt. Aktivera det även för oss i sverige telia.
Vad är det för information de ger ut? Vad är det vi blir "blåsta" på? |
aloe Joined: Jan 28, 2008 Posts: 98 From: se PM |
H är indikation på turbo3g cell info är som en enklare gps |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
On 2008-04-20 17:50:00, aloe wrote:
Hej alla var i danmark i dag och vad förvånad man blir när det dyker upp ett h i displayen i telia danmark nät och i sverige i telia nätet säger dom att det är fel på ens telefon men det är dem själv som inte aktiverat det . En sak till dom har cell information både i 2g och 3g nätet vi blir blåsta av våra operatörer varje dag året runt. Aktivera det även för oss i sverige telia . Tack för mig B-)
blåsta är väl inte direkt rätt eg... dom är bara lata att införa det... Telia har på några få platser haft cellinfo om dom nu inte har det kvar, likaså har Telenor haft det i sitt nät, dock bara internt för deras eget folk.
[ This Message was edited by: Cytech on 2008-05-03 23:02 ] |
Spitfire Joined: Sep 11, 2003 Posts: 135 From: Sweden PM |
Telia ska nu börja sälja Iphone i sverige.
http://www.mobil.se/ArticlePa[....]/20080527082312_MOB457.dbp.asp
T310,Z600,T630 (Black),K700,P900, K750i,W850,P1,IPHONE(current) |
darkman Joined: Dec 29, 2002 Posts: 138 From: Sweden PM |
Hejsan. Har ett litet problem. i vissa forum kan jag inte skriva O tex med min P1a.... Tror det gäller PhpBB forum i allmänhet. Vad göra?
--P1i-- |
darkman Joined: Dec 29, 2002 Posts: 138 From: Sweden PM |
Har ett annat problem oxå. hur ska jag kunna installera mail funktionen på P1an när jag har Comviq? Det står att det inte går med den operatören. Det är ett Hotmail konto jag vill koppla in. Nån som vet vad jag ska göra?
--P1i-- |
macos Joined: Mar 22, 2007 Posts: 41 PM |
Är det inte bara att lägga till ditt mail-konto i mobilen då? |
si3rra Joined: Oct 06, 2006 Posts: 6 PM |
Hallå Sverige!  |
burmistrz Joined: Dec 26, 2002 Posts: 233 From: Sweden Sthlm PM |
Tjena!  |
blablahbla Joined: Aug 23, 2008 Posts: 0 From: VLN, LTU PM |
hi guys, need your quick advice. On next month i'll come to Sweden and need to have prepaid sim card with gprs service (calls are not important)? which one operator you recommend to choose?
also, does any Swedish operator have normal website full in English language?
Thanks 
[ This Message was edited by: blablahbla on 2008-08-23 19:23 ] |
burmistrz Joined: Dec 26, 2002 Posts: 233 From: Sweden Sthlm PM |
I think that every prepaid card (operator) supports GPRS for like 15 SEK/mb
http://www.tele2.se/kundservice-engelska.html |
tobias84 Joined: Jul 19, 2004 Posts: 310 From: Sweden PM |
Nu finns C905 att förhandsboka hos katshing=) |
floke Joined: Jan 23, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM, WWW
|
Min m600 är inne på rep sen fem veckor. Hur länge ska man behöva vänta? Tidigare den varit inne (alldeles för ofta tyvärr har den kommit tillbaks på två veckor. Börjar bli less nu... |
joel80 Joined: Nov 30, 2004 Posts: 353 From: Sweden PM |
Jag lämnade in min "gamla" P1i på rep i torsdags.. på fredag kl 17 fick jag ett mess om att den var klar och jag kunde hämta den. Det tycker jag är lagom service-tid.
Jag hade gjort den till en tegelsten.. Blev nått fel vid en firmware-update så den kom inte igång mer än att tangenterna lös. Försökte göra en ny update men då sa SE-update programmet att den inte kände igen mobilen. DOH...
Lämnade in den på en mobilverkstad som är auktoriserade av SE... dom tog emot den utan kvitto eller nått, går på garantin. Verkar ha koll på det hela via datorn. Skönt, så slipper jag ha koll på det.
Perfekt service SE... Kul att kunna bli positivt överaskad av serviceverkstad nån gång. Kanske ska lämna in bilen nu när man verkar ha flytet!
/Joel X1 user since 2008-10-12 P1i user since 2007-12-15 P990i user since 2006-08-07 |
|