Author |
Swedish Forum |
rufo Joined: Mar 23, 2005 Posts: 41 From: PM |
@dragontrumpetare:
Jag svarade till "TBH" att om dom kunna senda "poste Restante" till postbutiken i Årjäng, så kunne jag henta där själv!
Dom ville då slippa att "exportdeklarera".
Men den frågan har dom tydligen inte haft tid med att svara på.....
Resa på semester till Sverige ja!
Jag har min husvagn ståande regulärt på "Sommarvik" Camping i Årjäng, så jag "bor" i Sverige från Maj till October!
Och - ni för ursäkta mitt dårliga Svenska!
(Men dom flesta svenskar förstår inte Norsk, så därför mitt forsök på svenskt..)
RuFo
[ This Message was edited by: rufo on 2005-04-06 01:35 ] |
|
whoami Joined: Mar 31, 2005 Posts: 29 From: Sweden PM |
Inga problem att förstå din svenska!
|
Lorei Joined: Apr 07, 2005 Posts: 0 From: Arboga, Sweden PM, WWW
|
Tänk vad man hittar när man googlar! =)
Lite goda råd sökes:
Har precis fått en SE z1010 av kära mor! Sååå kul! Även om den börjar bli lite gammal..
Så vad jag behöver hjälp med är tips på vad jag kan göra för att få ut det bästa av den. Tyvärr är den låst till Vodafone, men det kan ju åtgärdas.
I övrigt.. vilken operatör är bäst på 3g enligt ert tycke?
Uppgraderingar? Vilken och vart?
Minneskort?
Inställningar?
Eftersom jag har hankat mig fram med min urgamla mobil i många år ligger jag lite efter vad det gäller mobiltekniken... *s*
Allt som kan hjälpa mig utnyttja min nya kompis vore kanon!!!!! =)
|
Alf Nif Joined: Dec 01, 2003 Posts: 426 From: Sweden PM |
Det räcker att lägga inlägg i en tråd.
Jag har ingen erfarenhet i 3G näten men de största verkar vara 3
(om man bortser att de klantar sig ibland, citat kundtjänst: 'Om du ska ha telefonen dygnet runt är 3 inget för dig.')
och Vodafone.
3 verkar bidra med mest nöje och Vodafone med väldigt bra service främst för företag
Alf Nif formerly known as seiunUsagi |
|
Jag la inläggen lite varsom för att vara säker på att ngn såg mig.
Jag har vodafone nu, som sagt och tycker att det funkar rätt bra. Problemet är att alla jag känner har tre så det blir ju dyrt att ringa.
Vodafone har ju bra täckning och jag har sällan brutna samtal tal/video. Däremot funkar det sisådär att surfa, men det kan lika gärna bero på att jag inte lärt mig telen och hur det funkar ännu. På Live är det ju ok där är ju allt färdigt...
Försökte få e-messenger att funka men det gick inte så bra. För det mesta får jag felmeddelande.
Såg ngnstans att agilemessenger skulle funka till z1010, men den finns inte med i listan. |
finns något som heter yamigo som du använder med "my friends". där kan du snacka med folk på messenger, har inte fått det funka helt än
|
Ok, ska kolla... den funkar med MSN och ICQ? |
|
Btw, finns det ngn telefon i dagsläget som stödjer mindre filer än mp3.... tex wma, eller så? Med tanke på att alla mp3-spelare idag gör det så borde väl telefonerna fixa det oxå? Snart iaf. |
Jag har inte stött på någon telefon som gör det, måhända att de mer avancerade telefonerna kan ha stöd för det, eller att man kan ladda ner program för det...
Yamigo via My Friends ska fungera med MSN och ICQ. du kan läsa mer på http://www.yamigo.com
|
Det borde ju komma eftersom wma tar mindre plats.
Kollar genast upp programmet.
Ni som har provat..... blir det verkligen billigare än att skicka sms som det har stått i tidningarna? Jag smsar mer än jag ringer och många bäckar små, ni vet..... =) |
dragontrumpetare Joined: Dec 03, 2002 Posts: 231 From: sweden PM |
Quote:
|
On 2005-04-08 11:48:06, seiunUsagi wrote:
Jag har inte stött på någon telefon som gör det, måhända att de mer avancerade telefonerna kan ha stöd för det, eller att man kan ladda ner program för det...
|
|
Några av 3 mobilerna klarar detta, t ex NEC. Men hur det är med SONY ERICSSON vet jag inte. Tror det, men ta det med en nypa salt.
The Truth is out there!!! |
|
Jag var faktiskt in på vodafone store och på telia. Det kommer en telefon till hösten som oxå tar wma. Att det skulle kunna finnas ngn mjukvara att uppgradera de gamla telefonerna med hade de inte hört talas om. |
Qoastro Joined: Feb 15, 2005 Posts: 447 From: Sweden PM |
@Lorei
Jag använder Telias och Tele2/Comviqs samarbetsnät: Sweden 3G
Funkar som en dröm.
Alltid mottagning. Om 3G nät inte finns tillgängligt hoppar den automatiskt över till Telias GSM.
PS: kolla på www.jabber.nu om du vill ha MSN och ICQ i mobilen. Det är vad jag använder och det funkar perfekt.
Qoa
|
mralex2000 Joined: Feb 12, 2003 Posts: 11 PM |
Finns här någon som känner till en affär i Skåne(helst Malmö eller Helsingborg) som låser upp, unbrandar och flashar om V800 till Z800?
Skulle helst vilja slippa skicka iväg luren. |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
Quote:
|
On 2005-04-25 20:16:16, mralex2000 wrote:
Finns här någon som känner till en affär i Skåne(helst Malmö eller Helsingborg) som låser upp, unbrandar och flashar om V800 till Z800?
Skulle helst vilja slippa skicka iväg luren.
|
|
http://www.formedlingshuset.com/ har butik i Hbg |
|