Author |
Swedish Z1010 Thread |
Leks Joined: Jan 12, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
När jag gick in på "Välj nät" så stog det att Sweden 3g var redan valt Men det fanns även ett som hette tele2comviq
Ändå står det Tele2Comviq i loggan.
|
|
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
Men det är säkert att du är ute på 3G-nätet?Telia och Tele2 har samma 3g-nät eller hur?
Georgia aint no paradise. But a place I call home. |
Leks Joined: Jan 12, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Ja dom har samma. Men jag har ju liksom 3g täckningsikonen
+ swe 3g var redan valt även att det inte stog på operatörsloggon.
Kanske stå Tele2Comviq hela tiden?
Nån med comviq som vet?
[ This Message was edited by: Leksandfan on 2004-08-12 10:33 ] |
mickey2000 Joined: Aug 07, 2004 Posts: 5 PM |
Det brukar bli så ibland=)
//mickey2000.com free polysignals(50+ quality midi!), backgrounds(100+ quality), themes (70+ for t61x). everything 100%free.
|
spid Joined: Aug 02, 2004 Posts: 1 PM |
Ja de ska stå tele2comviq.
-----
Ojdå, hittade en funktion som är annorlunda i R1G firmwaren.. inte till det bättre enligt mig, det går nu inte att välja .wav ljud som ringsignal/alarm/kontakt enbart .mp3/.amr/.mid .. DUMT, de skumma är att eftersom ja hade en .wav som ringsignal innan firmware uppdateringen så är den kvar och fungerar.. det går bara inte att välja igen utan enbart ovan format (har för mig .amr inte gick som alarmsignal på tidigare FW, kan någon bekräfta detta?)
.amr är vel ok om det inte vore för den dåliga kvaliten, nån som vet ett alternativt program för att göra egna med högre bitrate?
This message was posted from a Z1010
[ This Message was edited by: spid on 2004-08-13 18:21 ] |
Ribosome Joined: Jul 23, 2004 Posts: 1 From: Stockholm, Sweden PM |
Är det nån som vet om det finns möjlighet att tanka över SMS till Memory Stick:en eller direkt till en dator?
Grymt irriterande att de sparas på telefonens interna minne.. Blir snabbt fullt ju..
Jag får plats med typ 100 mess sen klagar den på att minnet är fullt, trots det finns några 100 kB ledigt på internminnet. |
Quote:
|
On 2004-08-13 18:53:40, Ribosome wrote:
Är det nån som vet om det finns möjlighet att tanka över SMS till
|
|
Jajjamensan! Finns ett utmärkt alternativ till egna sunkiga synkprogram, det heter "floAt's Mobile Agent".. Den är mycket trevlig men klarar tyvärr inte alla funktioner på just Z1010 ännu, men arkivera inkommande/utgående sms, kontakter och in/utgående samtal bland annat.. tillräckligt bra för att jag ska strunta i "sunc station"
finns gratis här http://fma.sourceforge.net/
Egentligen är det utvecklat för T610 men många funktioner går fint ändå, tillexempel skriva o ta emot SMS direkt på datorn eller vad sägs om att fjärrstyra winamp och din dator via nallen? Bluetooth på datorn är att rekomendera dock. |
jn3 Joined: Apr 20, 2004 Posts: 37 From: PM |
angående tidigare diskussioner om firmwaret..
det går alltså att få telefonen uppgraderad till R1G hos servicepointsen nu? |
xtrem Joined: Apr 08, 2002 Posts: 257 From: Stockholm, Sweden PM |
visst ska det gå att ringa videosamtal mellan Telia och Tele2Comviq? Min polare och jag får bara "videosamtal inte möjligt" när vi försöker ringa. båda har z1010 |
jn3 Joined: Apr 20, 2004 Posts: 37 From: PM |
hmm telia och tele2comviq.. vet faktiskt inte.. telia har ju sagt att dom inte graranterar att det ska gå att ringa videosamtal till andra operatörer, och funkar det så kostar det bara vanlig taxa för vanligt röstsamtal, men det går ju att ringa mellan telia och tre, så känns dumt att det inte ska gå till tele2comviq då dom kör samma 3g nät som telia.. |
Grymt, spid!
Låter riktigt användbart, bugar och bockar.
Ska testa det imorrn..
Det verkar som om sourceforge har det mesta av det bästa.. min dator börjar fyllas med program därifrån.  |
Quote:
|
On 2004-08-13 18:21, spid wrote:
.amr är vel ok om det inte vore för den dåliga kvaliten, nån som vet ett alternativt program för att göra egna med högre bitrate?
|
|
Någon särskild anledning till att du vill göra om till just amr och inte mp3?
Finns en del konverterare ute t ex MIKSOFT Mobile AMR converter. Har inte testat själv så jag vet inte om man kan bestämma kvalitén.
För övrigt har Vodafone strypt användningen av mp3 och wav som ringsignaler överhuvud taget på sina Live!-terminaler i nuvarande fw (R1E003).
Gissa om jag är sugen på att återställa luren till original -fw..
[ This Message was edited by: Ribosome on 2004-08-14 00:18 ] |
Quote:
|
Någon särskild anledning till att du vill göra om till just amr och inte mp3?
Finns en del konverterare ute t ex MIKSOFT Mobile AMR converter. Har inte testat själv så jag vet inte om man kan bestämma kvalitén.
|
|
joo testade miksoft tidigare idag men de belv tyvärr sämre kvalite än med SE egna program oavsett inställning.. buggade säkert ut för de lät inte alls bra..
Joo mp3 har ja testat men de verkar som den klipper slutet på samplingen, kan iof lägga till lite tystnad på slutet o testa igen.. får nog bli mp3 framöver.. .amr från SE sound editor låter brusigt o sprakigt..
stackare som har vodafones dumma fw.. läste nåt om de på mobil.se att de visst gällde k700 oxo.. prova o lämna in den för fw uppgradering utan o säga va du har för abb.  |
hoximagic Joined: Mar 13, 2003 Posts: 24 From: Sweden PM |
Har precis uppgraderat till R1G!
Buggar som jag hittat tidigare:
- Ibland var det omöjligt att välja länkar på vissa WAP-sidor(R1A). T.ex så kunde man inte välja (forts...) på vissa nyheter på Aftonbladets WAP sida, vilket var väldigt irriterande! Detta verkar vara fixat i R1G!
- Hade som så många andra problem med att den tappade 3G nätet nu och då, detta verkar vara mycket bättre med R1G. Har inte haft några problem med detta ännu.
- DN:s WAPnyheter via "Telia GO", ser dock fortfarande konstiga ut. Kan ju vara dålig XHTML/WML på DN:s sida dock...
Ett nytt problem som jag har haft med R1G är att jag ofta har problem att hämta WAP/XHTML sidor. Telefonen kopplar upp sig men ibland så tar det väldigt långt tid att få ner en sida, och ofta blir det "timeout" och ingen sida kommer ner. Detta kan ju vara temporärt nätproblem hos Telia, men jag fick det direkt efter jag uppgraderat och det har varit så ett par dagar... Ingen annan som har märkt något liknande??
|
emilb Joined: Jul 14, 2004 Posts: 0 From: PM, WWW
|
Upppgraderade tilll R1G häromdagen efter att ha haft problem med att den tappat samtalet vid byte mellan 2G och 3G nät.
Har dock ett annat problem nu som är riktigt irriterande, när folk pratar med mig så klagar dom på att ljudet är ihåligt och att det ibland uppkommer ett skrapande ljud i bakgrunden, även vissa f all av övertoner (höga pip) har förekommit. Felet har bara funnits med R1G. Någon annan som upplever något liknande? Jag hör dock ingenting i min Z1010 utan man måste lyssna i den andra telefonen för att höra det.
Har Tele2Comviq.
[ This Message was edited by: emilb on 2004-08-14 14:20 ] |
|