Author |
NorgesMagasinet - Norsk Forum |
tranquil Joined: Dec 15, 2001 Posts: > 500 From: Oslo, Norway PM |
Får du noen til å selge deg den for 4999,- ville jeg ikke begynt å diskutere "momsfritt" med dem...
|
|
ervil Joined: Mar 18, 2002 Posts: 190 From: Oslo, Norway PM |
Hei Raven. Postens gebyrer er som følger:
Priser - Postfortolling private
Prisene er inklusiv merverdiavgift.
Kr 149,- i fortollingsavgift pr. oppdrag når Posten fortoller for deg.
Kr 62,- i ekspedisjonsavgift pr. oppdrag når du fortoller selv.
Gjelder sendinger med tollpliktig innhold.
(Hvis du velger siste alternativ får du beskjed om at pakken har kommet, og kan hente pakken + fortolle(betale mva) på utenlandslageret ved Alna). |
Sir-SonyEricsson-man Joined: May 30, 2002 Posts: > 500 From: Norway PM, WWW
|
ok.. gutter.. hør gått etter...
Det ble sendt 130 stykker av P800 til Norge i forje uke. Og no på torsdag er tolerne ferdig med og sjekke igjenom alle kartongene fra Sonyericsson.
Siden det er 1600 butikker i landet som vil ha en så er det lite sansynlig at alle for derfor, bare de som var først ute med bestillingen.
Prisen kommer til og ligge mellom 7000 kr og 8500 kr, helt etter om du kjøper med abo eller uten.
Telenor kommer sikkert til og tilby de dyrere en Netcom, da netcom oppererer med telefonsperre, vis de kommer med det da.. håper ikke..
håper dere likte nyheten..
hilsen sven
Sony Xperia 1 II, Xperia 5, Huawei P30 Pro |
Raven Joined: Jul 01, 2002 Posts: > 500 From: Norway PM |
@tranquil, nei jeg mente ikke at de faktisk skulle selge den til meg for 4999, bare sette prisen slik for tollerenes skyld. altså, slik at man f.eks betaler 6000 for den, men på kvitteringen skriver de at jeg betalte 4999....... @ervil, takk for infoen! Da er det vel ikke flere avgifter da... Bare jeg som har blitt litt avgifts-paranoid etter å ha levd 25år i norge...
This post was posted from a Nokia 7650 |
Bjerkebanen Joined: Feb 26, 2002 Posts: > 500 From: El culo del mundo! OSLO NORUEG PM, WWW
|
Sånn får du med deg en p800 til en verdi av 7000 over grensa uten og betale toll:
Du stikker og kjøper en p800 i Gøteborg eller Stocholm og så pakker du ut din p800 putter in sim kortet ditt og putter den i lomma. ta så embalasjen og kviteringa med deg til posten i svergie og send det hjem til deg selv og merk det embalasje til en verdia av under 200 kroner.
WOLLA du kan ta med deg spriit p800 og røyk så det så!
Og den 24 timers regelen kan du bare driite i ingen som kan vite at du egentlig er på dagstur så lenge du kaster all kviteringer eller sender dem hjem med posten!
[ This Message was edited by: Bjerkebanen on 2002-12-17 18:43 ] |
Rui_Costa Joined: Feb 18, 2002 Posts: 226 From: Qvitz Island, Norway PM |
Angående MMS:
Telenor og Chess tar 5,-kr pr mms-melding, uansett størrelse. Altså vi betaler ikke for bruk av GPRS. Så lurte jeg på hvordan dette fungerer når vi bruker innstillingene fra NOWMMS? Dette er jo en gratis tjeneste fra Dem. Må vi betale vårt teleselskap for bruk av GPRS da? Det var to innstillinger du kunne få tilsendt der. En wap- og en datainnstilling. Ser ut som denne datainnstillingen brukes på mms. Kan den andre brukes til vanlig wap?
Noen som vet noe om dette?
|
ervil Joined: Mar 18, 2002 Posts: 190 From: Oslo, Norway PM |
Bjerke! Vi er alle klar over at det er mulig å smugle...
Det betyr ikke at vi oppfordrer til å gjøre det -det er faktisk straffbart.
Når det gjelder 24 timers regelen, så er det DU som må kunne bevise at du har vært ute av landet i 24 t. Tollerne forutsetter ellers at du har vært på dagstur. Blir du først stoppet med telefon OG USB-DOCKINGSTASJON(hmm.. mistenkelig) må du kunne dokumentere at du har vært ute av landet i over 24 t og har betalt mindre enn NOK.5000.-
Tollerne har hørt ALLE bortforklaringer før og bør ikke undervurderes. |
|
glemte og si at den ladningen på 130 P800 som kommer til norge har bare svensk og engelsk som valg i språk..
but anyway..
ser ikke ut som noen bryr seg her så jeg gidder ikke si noe mer til dere om nøyaktig hva den koster ...
bya
Raven Joined: Jul 01, 2002 Posts: > 500 From: Norway PM |
? Jeg bryr meg! Si hvor mye de koster og hvor jeg kan få kjøpt! = )
This post was posted from a Nokia 7650 |
Eulogy Joined: Sep 24, 2002 Posts: 174 From: Horten, Norway PM |
@flat-eric
jaså... leker kostbar? hehe |
laffen Joined: Aug 07, 2001 Posts: > 500 From: Oslo, Norway PM |
Quote:
|
On 2002-12-18 23:11, flat_eric45 wrote:
ladningen på 130 P800
|
|
Har hørt noe annet... |
|
det var det telefast sa til oss i telekiosken. prisen skal ligge mellom 7000 og 8500. helt etter om du velger med abo eller uten..
hvar ikke meningen og være kostbart, det er bare så frustrerende når ingen gidder og svare...
men til noe annet.. se her:
http://www.startsiden.no/data_og_kommunikasjon/mobil/ringelyder_og_logoer/
esato ligger på 1 plass der...
|
Og da fikk vi også 3510i denne uken... den koster da 1999,- med abo og 2299,- uten.. på telekiosken i bergen.
Nopoint Joined: Nov 30, 2001 Posts: 62 From: Stavanger, Norway PM |
Er det noen som vet om det kommer norsk språk med P800. Ser at telefast skriver kun engelsk og svensk? hørt at det følger med language cd, stemmer dette? og innholder den norsk språk?.
eller kommer det upgraderinger med norsk språk?
|
Eulogy Joined: Sep 24, 2002 Posts: 174 From: Horten, Norway PM |
@Flat-Eric
Har du testet 3510i? |
|