Author |
Swedish Forum |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
nja.... visst har väl han rätt på sätt å vis... men han har lite fel också man har möjligheten att antingen uppdatera telefoner online, direkt mot EMMA II servern, eller offline, dvs du sparar telefonens mjukvara på datorn och sen behöver du inte ha tillgång till internet för att uppdatera telefonen. Använder du offline uppdatering kan du uppdatera även om tagit bort mjukvaran från servern (förutsatt att du laddat ner den innan)...
men visst har tagit bort den från servern, å när jag kollade strax efter kl 17 så var den fortfarande borta, finns bara R2F tillgänglig... |
|
fresj Joined: Apr 05, 2002 Posts: 55 From: Stockholm, Sweden PM |
cytech: Kan inte du skriva något här när R5 ligger uppe igen? Tack.
[ This Message was edited by: fresj on 2002-09-23 19:19 ] |
Quote:
|
On 2002-09-23 20:18, fresj wrote:
cytech: Kan inte du skriva något här när R5 ligger uppe igen? Tack.
[ This Message was edited by: fresj on 2002-09-23 19:19 ]
|
|
det ska jag göra...  |
Lelle Joined: Sep 23, 2002 Posts: 14 From: Stockholm, Sweden PM |
Ringde SE sverige-kundcenter eller nåt stort vid lunch.. Frågade om dom visste om att version R5a var borta..O dom trodde först att den fanns.. Han svarade att dom inte har sett nåt problem med den, men jag bad honom att extra kolla en gång till och då skulle han starta datorn.. Sen svarade han att, visst hade jag rätt ver R5A var nere och dom visste inte varför.. Dom hade inte fått nån information varför...
Jag menar, vad f*n håller dom på med, teknikerna på SE-Sverige.. Måste en nyfiken kund väcka dom till liv och göra det dom får i lön?
Dåligt också av de service centrerna som inte har ringt upp SE-Sverige och har sagt nåt om problemet.. Fick f*n råd från Se-center att komma in till stan och uppgradera i Måndas och sen när man är framme efter möda så funkar det inte och ingen vet varför.. Blir lite irriterad att hela dan är borta inödan.. Och att inte tala om bensinpengar.. GRRR!
[ This Message was edited by: Lelle on 2002-09-24 16:59 ] |
mjukvaran har faktiskt legat på servern hela tiden... om den är åtkomlig eller ej beror på hur man kör uppdateringen... gör man uppdateringen direkt online mot servern finns faktiskt mjukvaran med i listan, men ska man försöka ladda ner den till datorn först finns den inte med i listan...
inte speciellt konstigt att ingen felrapporterat det... EMMA II som systemet kallas är ju inget stabilt system... java baserat uppdateringsprogram som körs via webbläsaren... så att nån mjukvara försvinner från listan är väl eg inte så uppseendeväckande.
[ This Message was edited by: Cytech on 2002-09-24 17:51 ] |
floke Joined: Jan 23, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM, WWW
|
\"the content received from the origin server was too large\" Det här felmed. får jag allt oftare. Jag använder Telias gprs gateway. Beror det på det gamla 3kb begränsningsproblemet? Om ja, kan nån posta inställningarna till en wap-gateway utan den begränsningen. /Floke
This post was posted from a T68i |
fama Joined: Apr 04, 2002 Posts: 41 From: Sweden PM |
Prova med:194.237.106.73
:-D
Den stödjer xhtml och 50kB.
fresj Joined: Apr 05, 2002 Posts: 55 From: Stockholm, Sweden PM |
Var inte R5a släppt?
Jag var precis på Anovo Signalstyrkan på Kungsholmstorg och fick R2f i min telefon! |
Dom har dom då antingen fel med servern eller nåt eller helt enkelt att det är nåt fel med R5A... Vi får väl vänta o se...
När jag var där i måndag så "nergraderade" dom min telefon från att först ha R2F till R2E.. lite skojigt..
[ This Message was edited by: Lelle on 2002-09-26 14:57 ] |
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
Är fortfarande inte R5A uppe på SE's servrar
Georgia aint no paradise. But a place I call home. |
som tidigare... kör jag en online uppdatering direkt mot servern så finns R5A... men går man via en annan väg för att ladda ner direkt till dator för att sen kunna köra offline finns den inte... kanske har lagt in någon tillfällig spärr så endast vissa ombud har tillgång till den... var så när MMS uppgraderingen kom till T68m. |
Ringde nyss (kl 18) till SE-center igen o frågade ifall dom återigen har kontakt med servern.. Svaret var nej.. Jag påpekade det där som Cytech hävdade att dom kanske spärrat av vissa ombud.. Han svarade att dom hade ett specialt avtal med SE och ifall nåt viktig skulle skett skulle dom ha blivit meddelade.. Det kan ju ioförsej stämma för att inte ens SE-Sverige har hört nåt om varför R5A är borta..
Han trodde mer på att vers R5A har nåt större bug.. Jag tror heller inte att dom flesta ombud har kontakt med den "riktiga" servern utan tar nån omväg, för att dom flesta ombud verkar ha samma problem... |
snackade just med en på helpdesk, dom har fortfarande inte fått nån info från om varför R5A är borttagen... trots att den varit borttagen en vecka... |
ElGato Joined: Nov 27, 2001 Posts: 328 From: Sweden PM, WWW
|
Tjena guys.. and flicks..kanske..
Jag märkte en lite rolig sak när jag knappade på ett sms, jag ville skriva "dj" (alltså 3 och 5)
Så kom rutan upp med förslagsord, så tänkte jag att den säkert finns mot slutet så jag tryckte upp.
Och då kom "fjortisfylla" upp som förslag!!
Är detta inlagt från början, eller är det nån trevlig polare till mig som lagt in det?
|
snottra Joined: Jan 02, 2002 Posts: 122 From: Sweden PM |
That's what's are for ;-) det fanns inte i min iaf.
Har de lagt in en signal efter att man har skickat iväg sms i R2F mjukvaran ?
|