Author |
Swedish Forum |
deviltao Joined: Aug 19, 2002 Posts: 34 From: Stockholm, Sweden PM |
Cytech: kan jag bara gå in i den butiken där jag köpte den och få min telefon uppgraderad? och räcker det att köra en bakup på hela telefonen för att man inte ska bli av med några inställningar? |
|
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
Quote:
|
On 2002-09-13 22:09, deviltao wrote:
Cytech: kan jag bara gå in i den butiken där jag köpte den och få min telefon uppgraderad? och räcker det att köra en bakup på hela telefonen för att man inte ska bli av med några inställningar?
|
|
nja... de som utför själva uppdateringen är de som är serviceombud för ... inte alla butiker är detta, de flesta skickar iväg telefonerna (vilket ger någon extra dag för transport) till ett serviceombud. Men går du direkt till ett serviceombud (adresser finns på http://www.telesupport.se ) så kan du t.o.m få det gjort medans du väntar.
En normal uppdatering tar inte bort telefonboken och inställningarna du gjort, men serviceombudet ansvarar inte för om nåt går snett så allt raderas, så det är alltid säkrast att ta backup innan. Programmet PhoneBackup (http://www.christersson.org ) är tex utmärkt för den uppgiften 
[ This Message was edited by: Cytech on 2002-09-13 22:18 ] |
Så jag skulle kunna gå till tex reconnect i sthlm och få min telefon uppdaterad? Vad är det som är fixat från den tidigare versionen? |
Quote:
|
On 2002-09-14 00:06, deviltao wrote:
Så jag skulle kunna gå till tex reconnect i sthlm och få min telefon uppdaterad? Vad är det som är fixat från den tidigare versionen?
|
|
jepps det kan du göra...
vet faktiskt inte vad som är ändrat än... knappat runt lite men inte hittat något nytt... så troligen är det mesta buggfixar den innehåller...
jag kan ge mer exakt svar när släppt serviceinfo om den nya versionen (vilket dom borde göra i början av nästa vecka)  |
OK! vad bra! kan man se den service infon på den sidan du gav mig oxå? Ska uppdatera min lur i morgon! glöde ju bort att ta en bakup på dem och det känns som att man inte vill tappa alla inställningar ifall nått skulle gå fel! eller det kanske inte är så mycket man blir av med? |
Evilsummer Joined: Jan 16, 2002 Posts: 236 From: Gothenburg Sweden PM |
Jo! om någor går snett (vilket det tydligen gör relativt ofta) så blir du av med allt!! instöllningar, telefonboken osv. osv. så det är defenitivt rekomenderat att ta en backup innan du upgraderar...
lycka till!!  |
Som Evilsummer skrev... om nåt får snett kan allt gå förlorat... men i normala fall försvinner inget under en vanlig uppdatering (om det inte är en T68m -> T68i uppgradering då raderas allt) |
OK! då ska jag bara uppdatera så ska jag se till att få telefon uppdaterad! |
floke Joined: Jan 23, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM, WWW
|
Är det nån som vet nåt mer om vad som ändrats i den nya uppdateringen av t68i mjukvaran?
Det verkar ju knappt vara lönt att uppdatera eftersom inagen hittat nån skillnad...eller? |
jnorberg Joined: May 12, 2002 Posts: 122 From: Sweden PM |
Va väll snabbare gprs. Mer funktioner när man skriver MMS samt lite högre medelande och ringsignaler
This post was posted from a T68i |
Lelle Joined: Sep 23, 2002 Posts: 14 From: Stockholm, Sweden PM |
Ringde nyss till SE-center o dom sade att alla versioner efter R2F var väldigt stabila och att det gick fortare.. Då är det väl bara att åka till närmaste SE-center |
Gick till SE-center men fick höra där att version R5 var borttaget från SE-server och att dom inte då kunde uppgradera telefonen då.. Antagligen är nån ytterliggare bug med R5 som dom åtgärdar.. Men den dyker väl upp inom några dagar, fixat o klart.. Förhoppningsvis... |
jas Joined: Jan 18, 2002 Posts: 240 PM |
Har ni hört nån skillnad på SMS signalen före och efter uppgradering till R5A? Jag tycker inte det verkar vara nån skillnad alls.
-Jas |
Quote:
|
On 2002-09-23 16:04, Lelle wrote:
Gick till SE-center men fick höra där att version R5 var borttaget från SE-server och att dom inte då kunde uppgradera telefonen då.. Antagligen är nån ytterliggare bug med R5 som dom åtgärdar.. Men den dyker väl upp inom några dagar, fixat o klart.. Förhoppningsvis...
|
|
ingen stor bugg vad jag hört... isåfall skulle vi ganska snabbt fått info om att inte uppdatera... men jag har inte hört nåt... de som inte gör uppdateringarna direkt online mot servern utan laddar ner programvaran kan fortfarande uppdatera till R5A... har du inte andra ombud i närheten där du bor då? |
När jag frågade så svarade han att dom hade problem att ladda ner den nya versionen från SE-server och sen när dom hade kommit in så var den borta.. Man kunde, enligt dom, klicka på senaste version och då ska den ladda den senaste versionen men då hade den laddat istället R2E006. Så han trodde att den var nåt fel med den sista och att dom då dragit in den igen, o sa vidare att den troligen kommer ut igen snart inom nån dag.. Jag frågade om det var så överallt o då sa han att det var så eftersom alla kopplar in sej på SE-server o att det var där det fel strul. |
|