Author |
Ett svenskt T610/T630-forum |
sbjihp Joined: Aug 14, 2003 Posts: 14 From: Sweden PM |
Man får med en cd med programvara till Belkin bluetooth adaptern. Men jag har lite problem med att installera den på Win98SE. Jag ska försöka igen nu under helgen och berättar hur det har gått. |
|
robin_87 Joined: Oct 25, 2002 Posts: 9 From: Sverige PM |
okej, men jag har win xp då borde det nog fungera  |
sbjihp Joined: Aug 14, 2003 Posts: 14 From: Sweden PM |
Ja, vad jag har hört så ska det inte vara några problem alls att installera på XP. Jag kanske får byta OS... |
xtian Joined: May 18, 2003 Posts: 0 From: sweden PM |
Hej alla!
Är nu en ny stolt ägare av en T610. Telefonen fungerar perfekt.
Har precis kommit igång med mitt wapande och tänkte höra om ni har några bra länkar till wapsidor där man kan hitta följande:
- Nyheter
- Väder
- Program
- Ringsignaler
- Bilder
... och andra nyttiga saker.
Alla länkar är välkomna.
Läster dessutom i manualen (sid 65) att det ska finnas en positioneringstjänst. Någon som vet vart man hittar den? |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
@xtian
Nyheter hittar du tex på http://wap.aftonbladet.se
Positioneringstjänsten är beroende på vad din operatör erbjuder för tjänster. Såvitt jag vet är det väl bara Telia som har en sådan tjänst för privatpersoner, FriendFinder. Tele2/Comviq har liknande tjänst, men då endast för företag.
|
brorzan Joined: Jun 03, 2003 Posts: 114 From: PM, WWW
|
xtian //
Vilken operatör använder du? De flesta operatörer har en wap-portal med allt sådant samlat, även positioneringstjänster.
|
tulle Joined: Dec 22, 2002 Posts: 2 PM |
Cytech eller någon annan som kanske vet. Finns det någon bra irc för wap.
proud owner of a w810i |
Dirre Joined: Jul 08, 2003 Posts: 60 From: Sweden PM |
Jag har läst att inte MSN funkar på T610, (dåligt)
Är det möjligt att det kan komma en uppgradering där det skulle kunna funka, eller? |
Quote:
|
On 2003-08-19 18:50:23, Dirre wrote:
Jag har läst att inte MSN funkar på T610, (dåligt)
Är det möjligt att det kan komma en uppgradering där det skulle kunna funka, eller?
|
|
helt omöjligt är det ju inte eftersom det är en ren mjukvarugrej att få till socket stöd för Java applikationer. Å troligen lär nog få en del kritik för att just detta inte finns, så vi får väl se framöver om lägger in det. |
dragontrumpetare Joined: Dec 03, 2002 Posts: 231 From: sweden PM |
Antagligen inte. Tycker ibland att SE är lite dåliga på att lyssna på folk. För då hade de faktiskt gjort så att man kunde tömma mobilen helt på t ex T300/T310 samt att T300 fått en kalender. Men det vill de inte, eftersom de hellre tar livet av T300. Får nästan känslan av att de tycker att T300 vart en miss ifrån deras sida.
Men T610, går väl att tömma helt eller? Enligt min bror så kan han tömma det mesta säger han?
The Truth is out there!!! |
Patek Philippe Joined: Aug 21, 2003 Posts: 3 From: Sweden PM |
Var hittar jag ett servicecenter i stockholm där jag inte behöver vänta en vecka på att få programvaran uppdaterad?
Vet att detta säkert varit uppe förut, men har inte fått något vettigt resultat när jag sökt. |
nu har jag också en t610 köpte den igår. men den laddar fortfarande har gått ca 15 tim. lite kvar.
Jag har comviq abbonemang är det bra, kan man göra allt med deras abbonemang? |
Quote:
|
On 2003-08-21 11:34:33, Patek Philippe wrote:
Var hittar jag ett servicecenter i stockholm där jag inte behöver vänta en vecka på att få programvaran uppdaterad?
Vet att detta säkert varit uppe förut, men har inte fått något vettigt resultat när jag sökt.
|
|
- Help IT, finns i PUB huset (gamla EMTS "holken") och på Valhallavägen 143 (tillsammans med Gumperts, fd Engström Östermalm)
- Service Åström, Kungsholmen
- Engström Telecom, Nacka (du får betala om du vill få det gjort på 3 timmar)
|
Patek Philippe Joined: Aug 21, 2003 Posts: 3 From: Sweden PM |
Tack Cytech!
Vet du om Help IT gör det på kort tid? Service Åström behövde en vecka.
[ This Message was edited by: Patek Philippe on 2003-08-21 12:28 ] |
hej hur kollar man sitt eget mobilnummer, måste fixa mms grejen med comviq men kan inte mitt nummer, agg.....
och hur överför man bilder till datorn, jag hittar inte ir kommunikation på datorn, som det står i manualen.
|
|