Author |
Swedish Forum |
xtrem Joined: Apr 08, 2002 Posts: 257 From: Stockholm, Sweden PM |
med vodafone är det inte värt de 500:- i rabatt.. |
|
Alf Nif Joined: Dec 01, 2003 Posts: 426 From: Sweden PM |
Det vet jag, köpte dumt nog en Z600 Live och börjar tröttna på ikonerna och framför allt Live knappen i standby läge.
Men Telia och Comviq telefonerna som bara ändrat en ikon duger tycker jag, själva känslan finns ju kvar
Alf Nif formerly known as seiunUsagi |
emanuelj Joined: Jan 17, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Hej!
Funderar lite på vad min mobil kan vara värd..
T610 abyss blue i nyskick (R6C, ny kamera och skärm i maj (en kostnad på ca 1500 kr)).. Kartong, manual mm.
Tillbehör
Mp3spelare HPM-10 (256 mb), Radio Hpr-20 (den nya vita versionen), Desk Stand CDS-11, Krusell läderväska, Fone skin.
Vad tror ni?
Telefonen och alla tillbehör är i prima skick! |
tesseswe Joined: Sep 04, 2004 Posts: 35 PM |
verkar ju helt okey med comviq golive telefoner...men är det likadant på k500 då? Kan ju spara nåra hundra på att köpa me golive men är rädd att de ska va helt f*kat som med vodafone |
lovgren Joined: Sep 02, 2004 Posts: 6 From: Sweden PM |
Quote:
|
On 2004-09-22 21:34:08, tesseswe wrote:
verkar ju helt okey med comviq golive telefoner...men är det likadant på k500 då? Kan ju spara nåra hundra på att köpa me golive men är rädd att de ska va helt f*kat som med vodafone
|
|
Comviq eller Telia förstör inte deras mobiler genom att göra om menyerna.. det enda dom gör är att byta ut internet ikonen till en Go Live eller Telia GO.. o lägger in wapinställningar passande deras wapportaler.. typ.. annars är allt precis orginal.. |
brisa Joined: Feb 08, 2004 Posts: 19 From: Lund, Sweden PM |
Jag förstår inte påfyndet att ha telefoner som vodafone ebjuder. tråkigt nog så köpte jag en vodafone nalle och det kommer jag inte att göra igen. På nått sätt så blir det så begränsat. Tex man kan inte ta bort bilder och man måste leva med logotypen på telenfonen. vill vill ha en telefone med vodafone loga med telia kontant? Det blir ju svårare att sälja de på blocket tex.
Men av nån anledning så köper folk såna telefoner. Att jag köpte min berode på att det inte fanns nått annat och inte viste jag att telefonen hade så fula ikoner och tjafs. som man inte kan bli av med.
Telia och comviq kanske inte förstör sina telefoner lika mycket men jag blir ändå irriterad.
Det bästa vore ju om man kunde få välja tex har man vodafone abonomang så kan man ha ikoner för vodafone och programvara som passar med deras tjänster. Men sedan den dagen jag vill byta till Djuice för de är biligare så kan man tänka sig att man uppdatera telefonen till ett Djuice system. och skulle man tröttna så kan man köra Orginal. Vore det inte nått?
SE och de andra vill förståss att man ska köpa en ny nalle men visst det vore en bra ide med valmöjligheter. Jag skulle givetsvis välja Orginal synd att SE säljer sin själ |
en av grunderna med vodafone live/telia go och comviq go live är ju att telefonen är operatörslåst och är då billigare, samt att kunden inte ska behöva strula med att få inställningar för WAP, MMS etc att fungera.
Det är helt enkelt en liten win-win idé
Kunden vinner på att telefonen blir billigare utan att behöva teckna ett abbonnemang eller köpa ett kontantkort och operatören vinner på att kunden har en telefon som är bunden till dem så att kunden inte byter operatör på ett tag, samma sak som när man skaffar ett abbonnemang med bindningstid eller betalar av telefonen vid bindande av abbonnemang.
Robban-b Joined: Aug 31, 2004 Posts: 2 From: Sweden PM |
Hittade en synkroniseringstjänst som är gratis att använda sig av. Man kan ladda upp telefonbok och kalenderuppgifter till en server på Internet där de sen lagras och kan nerladdas till telefonen igen i samband med telefonbyte, service mm.
Det hela går mycket lätt, man loggar in på sidan och reggar sig. De skickar en aktiveringslänk till ens e-mail. Man loggar in med sina användaruppgifter och talar om vilken telefonmodell och nr man har. De skickar inställningarna som ett SMS....färdigt
Nu kan man använda fjärrsynkroniseringtjänsten i telefonen.
https://www.mobical.net/mobical/main/index.jsp |
mange69 Joined: Oct 07, 2002 Posts: 366 From: Sweden PM |
Jag har programmerat lite i xhtml för att testa göra en wapsida (2.0). Det funkar bra. Sen la jag till lite php och då funkar det inte via mobilen, men via IE som vanligt. Stödjer inte T610 php eller funkar bara javaskript? |
Något jag tror du får göra är att få php-kompilatorn att köra wml filer (eller vad filtypen än)...
Har haft några funderingar på det och fick höra att det SKA fungera på något sånt sätt.
Åter igen om hur förkonfade telefoner ser ut.
har den högra knappen samma funktion som på det här demot
http://www.sonyericsson.com/trythephone/k500/en/try/index.htm
Och om inte, vad står det istället för "Mer"?
[ This Message was edited by: seiunUsagi on 2004-09-25 17:40 ] |
Leks Joined: Jan 12, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Om det är en f500i så är det en genväg till "live!" annars är det som vanligt.
This message was posted from a Z1010 |
Tack, men menade på K500i Comviq Go Live och Telia Go
Men fick svar om att de verkar vara som de ska vara
[ This Message was edited by: seiunUsagi on 2004-09-25 19:35 ] |
Fr.stad_Jenta Joined: Sep 24, 2004 Posts: 0 PM |
Hey alle svensker! Lurer på en ting...hvor mye koster en Z1010 i sverige??
|
Leks Joined: Jan 12, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
3500 sek med "vodafone live!" och 6000 sek för en som är låst till telia/comviq.
This message was posted from a Z1010 |
|