Author |
Swedish Forum |
ppcrockar Joined: Mar 04, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM |
@FluffyBunny
Tackar...  |
|
FluffyBunny Joined: Jan 25, 2004 Posts: 25 PM |
@ppcrockar annars står det nog på www.telia.se  |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
konkurserna fortsätter... för nån månad sen gick Techshop.nu omkull, nu är det dags igen, denna gången är det ClickonTime.se som gått i konkurs. |
dragontrumpetare Joined: Dec 03, 2002 Posts: 231 From: sweden PM |
Quote:
|
On 2004-03-15 21:50:02, Gydde wrote:
Någon som vet när Comviq/Tele 2 ska dra igång sitt 3G nät??
|
|
Man kan säga att de redan har gjort det. TELIAS 3G-nät är detsamma som TELE2 så att säga. TELE2 tjänar redan pengar på TELIAS kunder.
@Cytech
Har Clickonline time gått i konkurs? Men sidan är ju där den skall vara?
The Truth is out there!!! |
Quote:
|
On 2004-03-18 21:06:17, dragontrumpetare wrote:
@Cytech
Har Clickonline time gått i konkurs? Men sidan är ju där den skall vara?
|
|
jepp, de fanns med bland konkursannonserna i DN idag. |
@cytech
Konstigt. Står ju inget på deras hemsida?
Visste du om att Z1010 fått bättre specifikationer? Minnet som var på 16Mb har uppgraderats till 32Mb och de polyfona signalerna har uppdaterats från 24 kanaler till 72kanaler?
emanuelj Joined: Jan 17, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Någon som vet var man kan få tag på ringen som sitter över kameran till en t610:a?
Råkade repa den rätt kraftigt när jag skulle ta av antenn kåpan.. |
emanuelj Joined: Jan 17, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Snälla hjälp mig! |
Garion Joined: Mar 20, 2004 Posts: 0 PM |
Hehe, inte så konstigt att clickontim.se gått i kk, man kan lugnt säga att dom föll på eget grepp, med tanke på hur dom skött sin verksamhet. Mängder med missnöjda kunder pga noncalans och bristande service, d var verkligen katastrof dåligt, jag vet av egen erfarenhet. T om pricerunner plockade för någon månad bort dem från sina listor pga dessa ständigt återkommande kundklagomål, samt att dom under sin egen "bevakning" av företaget inne funnit det seriöst. |
ClickOnTime har nu följande meddelande på sin första sida:
OBS! Bolaget är försatt i konkurs. De som har betalt i förskott kommer sannolikt inte få tillbaka sina pengar. Besked kommer att erhållas från tingsrätt under maj månad 2004. Bolaget har flyttats från tidigare adress. Tack för de gångna åren och visat intresse. |
Ett talande exempel som visar på riskerna med att betala i förskott, bättre att betala lite extra och köpa på postförskott. Aldrig mer en beställning med förskottsbetalning. |
Quote:
|
On 2004-03-21 12:58:17, Cytech wrote:
ClickOnTime har nu följande meddelande på sin första sida:
OBS! Bolaget är försatt i konkurs. De som har betalt i förskott kommer sannolikt inte få tillbaka sina pengar. Besked kommer att erhållas från tingsrätt under maj månad 2004. Bolaget har flyttats från tidigare adress. Tack för de gångna åren och visat intresse.
|
|
Det var som fan!! Men är det inte lite fräckt att inte betala tillbaka de pengar som kunder har betalat i förskott? Tycker det är hutlöst. Finns det inte lagar mot sådant? Jag menar, man skall ju inte som kund behöva förlora på att ett företag går i konkurs? Eller?
Quote:
|
On 2004-03-21 19:21:42, dragontrumpetare wrote:
Det var som fan!! Men är det inte lite fräckt att inte betala tillbaka de pengar som kunder har betalat i förskott? Tycker det är hutlöst. Finns det inte lagar mot sådant? Jag menar, man skall ju inte som kund behöva förlora på att ett företag går i konkurs? Eller?
|
|
finns ingen sån lag såvitt jag vet. Visst, man kan alltid lämna in ett krav till konkursförvaltaren. Men tvivlar på att man får något, i första hand lär det väl vara de företag som har fodringar som ligger mot konkursboet som ska behandlas i den mån det finns några pengar att tillgå. |
@dragontrumpetare
Visst det är skit att det får gå till så, men enligt köplagen (tror jag) så är förskottsbetalning förenat vid vissa risker, som att vi kk så är det säljarens borgenärer som har förtur till dessa pengar samt de produkter som ännu inte är levererade, alltså är det bättre att betala med postförskott. |
Evilsummer Joined: Jan 16, 2002 Posts: 236 From: Gothenburg Sweden PM |
Banken och staten (moms) har förtur till vad som finns i konkursbon och när dom e klara brukar det inte finnas något kvar =)
[ This Message was edited by: Evilsummer on 2004-03-22 19:05 ] |
|