Author |
Swedish Forum |
lamebot Joined: Dec 04, 2003 Posts: 132 From: Stockholm PM, WWW
|
Quote:
|
On 2004-01-04 22:54:47, shadoe wrote:
Ere någon som lyckats lösa ett M$ problem. Den där ***** frågan om man ska tillåta sitt syncprog att komma åt kontakter i Outlook vareviga ***** gång...
|
|
Mig veterligen finns det inget sätt att ta sig runt detta. Mailvirus som använder Outlooks adressbok är ju de som har spridit sig allra snabbast (möjligen med Blaster undantaget), och jag tror att MS helt enkelt ser om sitt rykte genom en sådan här funktion. Om det gick att signera sin kod eller så för att slippa varningsrutan så är jag övertygad om att någon av de som tillverkar synkprogram skulle ha gjort det vid det här laget.
På något sätt lyckas dock Palms program Hotsync kolla om adressboken är ändrad utan att få upp den där rutan. Det är bara om en kontakt har ändrats och ska synkas över åt endera hållet som man måste ge tillstånd. Xtndconnect som jag fick med T610 är dummare och kräver tillstånd varje gång.
|
|
ThreeX Joined: Dec 21, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM |
@shadoe
Det finns en del tredjepartsprogram till Outlook, bl a för att tillåta attachments mm, har även sett (dock inte provat) nåt som hette Clickyes har jag för mig, som skulle fixa just detta "problemet"
Prova att söka på click yes eller clickyes!
Happy owner of: Ericsson GH198, S868, SH888, R310s, T10s, T28s, A2618s, T39m x2, T68m, T66, SE t68i, T610, S700i, Nokia 2110i, 6210, 8310, 8850, 8890 and 6680 Siemens S55 |
shadoe Joined: May 19, 2003 Posts: 34 From: Sweden PM, WWW
|
Korrekt, clickyes, ska fungera. Problemet med det programmet är att den klickar ja oavsett vilket program det är som frågar -- även om jag är GEEK så finns det ju risk att nån ***** virusmakare lyckas överlista mig och mitt antivirusprogram och därmed så skulle clickyes svara ja på det virusets förfrågan också. Lite farligt för min smak och jag gillar inte när man släpper garden. Bara det att jag vill släppa den för syncprogget *grums* |
killer00 Joined: Dec 14, 2003 Posts: 5 PM |
Vart får man snabbast reda på om det kommit ut ny firmware till mobiler, t.ex. SE t230?
Är det nån här som har en t230 och har upplevt att den kraschat(hängt sig)?
Slutligen, vart kan man köpa billiga datakablar till t230?
|
shadoe Joined: May 19, 2003 Posts: 34 From: Sweden PM, WWW
|
@tulle
Här lär du inte hitta någon som rekommenderar N*kianallar..
Äger själv en P900 och kunde inte vara nöjdare, men så är jag ju en SE freak också...
|
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
Quote:
|
On 2004-01-05 18:16:30, killer00 wrote:
Vart får man snabbast reda på om det kommit ut ny firmware till mobiler, t.ex. SE t230?
Är det nån här som har en t230 och har upplevt att den kraschat(hängt sig)?
Slutligen, vart kan man köpa billiga datakablar till t230?
|
|
man "hänger" på Esato håll koll på diskussionsforum eller tex denna sida. Senaste för T230 är för närvarande R4A008 |
Leks Joined: Jan 12, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
@Killer00
Köp ingen kabel, för du kan inte skicka saker från telefonen till datorn.
Det är bättre att köpa en IR-adapter och det är inte dyrare heller...
Förresten så brukade min T300 hänga sig ganska ofta när jag hade den.
|
lamebot Joined: Dec 04, 2003 Posts: 132 From: Stockholm PM, WWW
|
Quote:
|
On 2004-01-05 18:14:21, shadoe wrote:
Korrekt, clickyes, ska fungera. Problemet med det programmet är att den klickar ja oavsett vilket program det är som frågar -- även om jag är GEEK så finns det ju risk att nån ***** virusmakare lyckas överlista mig och mitt antivirusprogram och därmed så skulle clickyes svara ja på det virusets förfrågan också. Lite farligt för min smak och jag gillar inte när man släpper garden. Bara det att jag vill släppa den för syncprogget *grums*
|
|
Problemet är ju att kunna identifiera synkprogrammet. Om man bara går på namn kan ju ett virus lätt döpa sig till hotsync.exe och få tillgång till ens adressbok. Man skulle behöva signera synkprogrammet med RSA eller liknande (vilket ju inte skulle vara helt omöjligt - men inte precis standard idag).
|
killer00 Joined: Dec 14, 2003 Posts: 5 PM |
Leksandfan: det jag vill kunna göra är att skicka saker från datorn till mobilen, bilder, spel mm, går inte det? Sen har mobilen ingen ir, så det måste vara vanlig kabel. Såg att clas-ohlson hade en datakabel som skulle funka till flera olika s/e-mobiler, tex t300, tror ni den skulle funka till min?
This message was posted from a WAP device |
Leks Joined: Jan 12, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
@Killer00
Va har T230 ingen ir-port
Jag är nästan helt säker på att den kablen fungerar med T230 med.
|
@killer00
så länge det är rätt bottenkontakt så funkar det, så visst är det den kabeln som passar till din telefon där har gjort ett smart drag att inte ändra bottenkontakten på sina modeller vilket flera andra tillverkare gör. Eller som Samsung att ha samma bottenkontakt på flera modeller, men olika kablar vilket är rätt förvirrande  |
trance Joined: May 14, 2003 Posts: 317 From: Sweden / Stockholm PM, WWW
|
fan va sugen jag blev på z1010...finns det några fler live bilder? där som visar menysystemet?
|
lite mer bilder på Z1010...
http://www.mobile-review.com/forum2/attachment.php?postid=31089
http://www.mobile-review.com/forum2/attachment.php?postid=31090
http://www.mobile-review.com/forum2/attachment.php?postid=31091
finns några bilder på http://www.infosync.no/news/2002/n/3078.html och http://www.3gnewsroom.com/3g_images/SonyEricsson_Z1010/index.htm
och ett videoklipp:
http://perso.wanadoo.fr/captainehippo/z1010/z1010.WMV
[ This Message was edited by: Cytech on 2004-01-06 21:50 ] |
trance Joined: May 14, 2003 Posts: 317 From: Sweden / Stockholm PM, WWW
|
off topic fråga,
någon här som jobbar inom mobil branchen?
|
Quote:
|
On 2004-01-06 23:48:50, trance wrote:
off topic fråga,
någon här som jobbar inom mobil branchen?
|
|
*räcker upp en hand*
vadå off topic? i det svenska forumet diskuteras allt möjligt |
|